Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

2160 60p Gaming PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/fr/cp0/e15/q65/19025335_1722769961096864_1423560095091680829_o.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=320e2ac7c80db80820921043dba32049&oe=59DCC1A6

Mijn pc is ondertussen afgerond en dit is hem gewoorden. Specs onderaan :)

Time Spy Direct X 12 Performance

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hi-End 4k/2160 60p gamen bedoeld als Hi-End alternatief voor console gaming

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 2500/2800euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil deze PC vooral gebruiken om het maximalen uit mijn Samsung EU65KS7000 te halen. Ik heb een deglijke Roccat one xtd gaming muis een goeie gaming toetsenboard moet ik nog aanschaffen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Intel Core i7 7700K PC1151 8MB Cache 4,2GHz

ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti

ASUS ROG STRIX Z270E GAMING - Motherboard

DDR4 16GB PC 2400 CL10 CORSAIR KIT (2x8GB) DOMINATOR x2

Seagate Barracuda ST4000DM004

Samsung 850 EVO MZ-75E500 - Solid state drive

Cooler Master MasterCase Maker 5t - Midtowermodel

Corsair TX-M Series TX850M - Voeding

ASUS BW-16D1HT - Schijfstation

ARCTIC Freezer 33 - Koeler voor processor

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben vooral bekend met ASUS maar ander merken uit mijn lijst zijn ook zeer goed naar mijn weten.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoop dat deze build een beetje future proof is

Ga je overklokken?
Misschien, maar ik ga risico's liever uit de weg.

Wat verwacht je van ons?
Eind controllen, misschien dat ik iets belangrijks vergeten ben. Ik wil in de toekomst meschien eerst een 2de 1080 ti voor SLI i.p.v. gelijk een nieuwegeneratsie videokaart

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Tray€ 344,50€ 344,50
1Asus ROG Strix Z270E Gaming€ 215,-€ 215,-
1Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING€ 829,-€ 829,-
1Seagate Barracuda Compute 3,5", 4TB€ 125,30€ 125,30
1Cooler Master MasterCase Maker 5t€ 215,-€ 215,-
1Arctic Freezer 33€ 26,91€ 26,91
2G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR€ 151,50€ 303,-
1Asus BW-16D1HT Zwart€ 75,95€ 75,95
1Corsair TX850M V2€ 118,50€ 118,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 164,60€ 164,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.417,76

[ Voor 159% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2017 20:56 ]

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Dure case maar als je 'm tof vind zou ik er voor gaan.
Kan je niet beter naar een geheugensetje van 32GB kijken? Volgens mij ben je dan goedkoper uit en dan kan je eventueel nog eens uitbreiden. (Ook al denk ik niet dat dat snel nodig zal zijn.) categorie: Geheugen intern
Heb je die voeding al? Deze lijkt me niet meer te krijgen. Anders eventueel naar de Corsair RM serie kijken? product: Corsair RMx
Voor zo'n high end rig is een M.2 ssd misschien wel een redelijke optie? pricewatch: Samsung 960 EVO 500GB

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het advies. Ik ga zeker checken of de geheugen en ssd anders kunnen. De voeding is al geregeld.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:12
Ben je van plan om een tweedehands voeding te gebruiken?

Ik zou juist niet voor een M.2 ssd gaan, omdat je er bij gamen eigenlijk niets van merkt en het dus zonde geld is.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:40
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 18:36:
Bedankt voor het advies. Ik ga zeker checken of de geheugen en ssd anders kunnen. De voeding is al geregeld.
Waarom in vredesnaam 32 GB geheugen in een gamebak? 16 is dan zat.

Verwijderd

Topicstarter
ParaDroid2 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:17:
Ben je van plan om een tweedehands voeding te gebruiken?

Ik zou juist niet voor een M.2 ssd gaan, omdat je er bij gamen eigenlijk niets van merkt en het dus zonde geld is.
Deze voeding wordt het.

https://azerty.nl/product...rn-atx12v-2-4-eps12v-2-92

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Dat is deze: pricewatch: Corsair TX850M V2. NVMe SSD zou ik juist niet doen, als je meer geld wil uitgeven aan een SSD zou ik deze pakken, voor nog €60,- meer. pricewatch: Crucial MX300 2,5" 1,05TB.

• ParaDroid2
Waarom een 850 watt voeding als een 550 watt voeding ook meer dan genoeg is?

Verwijderd

Topicstarter
White Feather schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:29:
[...]

Future proofing, dat is ook de reden dat ik ga voor een 850w voeding zodat ik de mogelijkheid heb voor SLI.

• ParaDroid2
SLI is eigenlijk niet echt interessant tenzij je het direct gaat doen. Tegen de tijd dat je 1080 Ti te traag is, kun je beter een nieuwe kaart kopen dan een tweede 1080 Ti, dat levert voornamelijk problemen op (microstuttering, extra hitte, lawaai etc.)

• Menno02
Die optische drive is extreem duur, doe hem weg (die oude dingen) of koop een goedkopere.

Verwijderd

Topicstarter
Menno02 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:44:
Die optische drive is extreem duur, doe hem weg (die oude dingen) of koop een goedkopere.
Een persoonlijke keuze ik vind hem goed bij de case passen.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:36
Welke games ga je spelen? Hier valt of staat alles mee.

Ga je met muis-toetsenbord alles vanaf de bank doen? Of komt er ook een monitor aan? Ga je die behuizing in je woonkamer zetten?

Je kiest ontzettend dure onderdelen die me niet echt nodig lijken :P waarom geen Ryzen 1700 met een gewone GTX 1080? Zal ook meer dan voldoende moeten zijn, zeker als je nu consoles gewend bent. Presteert sowieso misschien 10-20% minder en scheelt je bijna een rug. Zeker als je inderdaad gewoon 16GB neemt.

Zeker als je die blu-ray drive eruit haalt (je zegt een console te hebben, die heeft waarschijnlijk een BRD drive? Waarom wil je dan nog blu-rays in je PC stoppen? PC games koop je online voor de helft van een consolegame. Wil je toch in de winkel kopen? Daar stoppen ze ook gewoon DVD's in).
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:51:
[...]

Hij lijkt best wel op pricewatch: Asus DRW-24D5MT (retail) Zwart toch?
En bij de case passen? Die Mastercase is vanaf de voorkant standaard dicht he?

Futureproofing is altijd een slecht plan op PC-gebied. Je kan beter nu op sommige onderdelen een paar honderd euro in je zak houden en voor 'the sweet spot' gaan, en over 2-3 jaar die paar honderd euro in een nieuwe videokaart stoppen. In jaar 4-6 heb je dan een veel, véél sneller systeem.

[ Voor 16% gewijzigd door Richh op 31-05-2017 19:56 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Menno02
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:51:
Neem aan dat je je frontpaneel dicht laat. Dan zie je hem niet. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Richh schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:55:
Welke games ga je spelen? Hier valt of staat alles mee.

Ga je met muis-toetsenbord alles vanaf de bank doen? Of komt er ook een monitor aan? Ga je die behuizing in je woonkamer zetten?

Je kiest ontzettend dure onderdelen die me niet echt nodig lijken :P waarom geen Ryzen 1700 met een gewone GTX 1080? Zal ook meer dan voldoende moeten zijn, zeker als je nu consoles gewend bent. Presteert sowieso misschien 10-20% minder en scheelt je bijna een rug. Zeker als je inderdaad gewoon 16GB neemt.

Zeker als je die blu-ray drive eruit haalt (je zegt een console te hebben, die heeft waarschijnlijk een BRD drive? Waarom wil je dan nog blu-rays in je PC stoppen? PC games koop je online voor de helft van een consolegame. Wil je toch in de winkel kopen? Daar stoppen ze ook gewoon DVD's in).

[...]

Hij lijkt best wel op pricewatch: Asus DRW-24D5MT (retail) Zwart toch?
En bij de case passen? Die Mastercase is vanaf de voorkant standaard dicht he?

Futureproofing is altijd een slecht plan op PC-gebied. Je kan beter nu op sommige onderdelen een paar honderd euro in je zak houden en voor 'the sweet spot' gaan, en over 2-3 jaar die paar honderd euro in een nieuwe videokaart stoppen. In jaar 4-6 heb je dan een veel, véél sneller systeem.
Nee jo, ik heb juist een bluray nodig :) Voor multimedia doeleinden. Vergeet niet hij is bedoeld voor mijn 4k tv en een PC heeft meer multimedia mogelijkheden dan een console 4k bluray werkt niet op mijn ps4 :(

Veder wil ik echt en ultra 4k 60fps ervaring (ook in open-world games). Dat vraagt heel veel van je PC.

En meschien begin ik eerder me SLI als ik de frames nodig heb. :)

• Richh
Dat soort eisen moet je er wel bij zetten :)

Ik heb zelf GTA V gespeeld met een GTX 1070 op 4K. Dan moet je de advanced settings niet te veel aanpassen, maar dat wil prima. Een 1080 zal echt in veel gevallen voldoende zijn. Maar het is jouw geld :P ik probeer je er alleen bewust van te maken dat 'meer geld' geen lineair verband heeft met 'meer prestaties'; in deze prijsklasse scheelt 100 euro extra maar weinig in ruwe prestaties.

SLI zou ik je hoe dan ook afraden trouwens, stuttering is nog erger dan een lage framerate en het is altijd klooien om het aan de praat te krijgen. Een 1080Ti is echt meer dan zat. AMD komt over 2 maandjes ook met een nieuwe kaart en anders moet je begin 2018 eens kijken wat Nvidia te bieen heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Richh schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:31:
Dat soort eisen moet je er wel bij zetten :)

Ik heb zelf GTA V gespeeld met een GTX 1070 op 4K. Dan moet je de advanced settings niet te veel aanpassen, maar dat wil prima. Een 1080 zal echt in veel gevallen voldoende zijn. Maar het is jouw geld :P ik probeer je er alleen bewust van te maken dat 'meer geld' geen lineair verband heeft met 'meer prestaties'; in deze prijsklasse scheelt 100 euro extra maar weinig in ruwe prestaties.

SLI zou ik je hoe dan ook afraden trouwens, stuttering is nog erger dan een lage framerate en het is altijd klooien om het aan de praat te krijgen. Een 1080Ti is echt meer dan zat. AMD komt over 2 maandjes ook met een nieuwe kaart en anders moet je begin 2018 eens kijken wat Nvidia te bieen heeft.
Ik weet het frame pacing kan een bitch zijn. ;) Maar technies lijkt alle in orde te zijn. Voor nu durf ik de gok aan en als in de toekomst blijkt dat ik met minder ook tevreden kan zijn dan doe ik dat. 8) Je kunt wel blijfen wachten maar je moet ergens beginnen. Ik moet het echt zelf ervaren en ik wil nu wel meer dan een console of een low-end gaming laptopje :)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

White Feather schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:29:
[...]

op 5K resolutie gebruikt de laatste Tomb Raider 29GB geheugen. Op hogere resoluties begint 16GB ook al achterhaald te worden... Maar je zou wel kunnen opteren voor een iets goedkoper setje.

-_-

• Richh
M2M schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:52:
[...]

op 5K resolutie gebruikt de laatste Tomb Raider 29GB geheugen. Op hogere resoluties begint 16GB ook al achterhaald te worden... Maar je zou wel kunnen opteren voor een iets goedkoper setje.
Heb je daar een bron van?

Ik heb Tomb Raider op 4K prima kunnen spelen met 12GB RAM en het is me sowieso nooit opgevallen dat die game zo resource hungry was. Sowieso: eerder in het VRAM dan in het RAM voor je CPU, daar zit als het goed is geen texture in en is dus ook niet afhankelijk van de resolutie.

• M2M

M2M

medicijnman

Richh schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:56:
[...]

Heb je daar een bron van?

Ik heb Tomb Raider op 4K prima kunnen spelen met 12GB RAM en het is me sowieso nooit opgevallen dat die game zo resource hungry was. Sowieso: eerder in het VRAM dan in het RAM voor je CPU, daar zit als het goed is geen texture in en is dus ook niet afhankelijk van de resolutie.
Ik heb geen screenshot van Tomb Raider, wel van Mass Effect:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/frTjWmpWDgTwh51m5cDf3bWv/full.png

-_-

• Richh
@M2M en dit is constant bij normaal gebruik? Of een memory leak aka bug? :P

• M2M

M2M

medicijnman

Richh schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:19:
@M2M en dit is constant bij normaal gebruik? Of een memory leak aka bug? :P
Als het een memory leak is, dan is het wel een flinke geweest, want ten tijde van deze screenshot heeft het proces 22 minuten CPU-tijd gekregen :).

Voor Andromeda heb ik uiteindelijk de rendering resolutie omlaag geschroeft naar 4K. Dat scheelde al enorm.

-_-

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:40
Heb je ook gekeken naar de "Working set" (2 kolommen naar rechts?) Die is namelijk maar 5.049 GB. De rest is dus gewoon cache van de eventuele data die het spel tegen komt.

Het spel gebruikt gewoon het aanwezige geheugen om te bufferen. Dat heeft werkellijk niets met het daadwerkelijk noodzakelijke geheugen te maken.

Bovendien lijkt het me het meest op een geheugenlek, gezien de verhouding daadwerkelijk vs gecached geheugen en de melding dat er niet genoeg geheugen is, maar toch 29 GB gewenst.

M2M geeft aan dat het dan een flink leak geweest moet zijn met 22 minuten cpu-time, maar dat is natuurlijk niet echt gek met dit soort zware games.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:43:
Future proofing, dat is ook de reden dat ik ga voor een 850w voeding zodat ik de mogelijkheid heb voor SLI.
Een 550w voeding is met een enkele videokaart (want SLI en CF zijn toch vrij nutteloos, imo) al ruim voldoende, je kan ook dan makkelijk overclocken. Tel daarbij op, dat alles steeds maar zuiniger moet, dan is de keuze voor een 850w gewoon keihard overkill.

EDIT:
SLI en CF zijn nutteloos, omdat je in games altijd wel ergens tegenaan loopt en je (in verhouding) geen grote performance gain hebt die de meerprijs rechtvaardigd. Het enige wat je hiermee doet, is jezelf voor de gek houden en de omzet van bedrijven (onnodig) hoger maken.

@Verwijderd Kijk ook even naar de pricewatch: Gigabyte AORUS GA-Z270X-GAMING 7, een iets duurder moederbord, maar heeft een onboard Creative audio chip, die (naar mijn weten) ook op geluidskaarten gebruikt wordt en krijg je dus veel beter geluid mee, dan de Realtek's die op andere moederborden zit.
M2M schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:14:
Ik heb geen screenshot van Tomb Raider, wel van Mass Effect:

[afbeelding]
MassEffect Andromeda is dan ook niet echt een game wat uitblinkt in optimalisaties (voor PC), voor zover ik begrepen heb.

[ Voor 57% gewijzigd door CH4OS op 01-06-2017 22:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen meneer van Asperen,

Een mooie keuze, ik heb hem toegevoegd aan uw order en het oude geheugen verwijderd. Uw order totaal is hiermee gezakt en er staat een credit bedrag van 241,78 open. Dit zal na afronding van de assemblage terug gestort worden op uw rekening.
Even het geheugen aangepast

Nieuwe geheugen is nu

1x
https://azerty.nl/product...z-rbg-ddr4-16-gb-2-x-8-gb

Is zelfs iets sneller. En als ik meer nodig heb kan ik het er altijd later nog bij doen.

Edit: ik heb toch maar een tweede bij gedaan

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2017 16:26 ]

• jpdeboer
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20-10 09:09
Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:46:
[...]

Even het geheugen aangepast

Nieuwe geheugen is nu

1x
https://azerty.nl/product...z-rbg-ddr4-16-gb-2-x-8-gb

Is zelfs iets sneller. En als ik meer nodig heb kan ik het er altijd later nog bij doen.

Edit: ik heb toch maar een tweede bij gedaan
Ziet er inderdaad zeer interesant uit die build, heb je een updated lijstje die je zou kunnen posten ? Ik zelf zou denk ik voor de 1080 gaan, aangezien dat voor nu en komend 1 / 2 jaar voldoende zou moeten zijn. Deze kan je momenteel ook voor een leuke prijs krijgen 2e hands. Als er dan een nieuwe kaart op de markt komt kan je die altijd nog kopen indien nodig, bespaart je voor nu toch al gouw 400 ongeveer..

Verwijderd

Topicstarter
jpdeboer schreef op zondag 4 juni 2017 @ 18:05:
[...]

Ziet er inderdaad zeer interesant uit die build, heb je een updated lijstje die je zou kunnen posten ? Ik zelf zou denk ik voor de 1080 gaan, aangezien dat voor nu en komend 1 / 2 jaar voldoende zou moeten zijn. Deze kan je momenteel ook voor een leuke prijs krijgen 2e hands. Als er dan een nieuwe kaart op de markt komt kan je die altijd nog kopen indien nodig, bespaart je voor nu toch al gouw 400 ongeveer..
Mijn huidige lijst is het geworden :) Ik was gefocust op maximalen perfomance voor mijn budget. Daarom 1080 ti :)
Pagina: 1