Hoe stel ik de UC-33 in voor midi mapping in Ableton?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 927989

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb al een tijdje de Evolution UC-33. Toen ik 'm net aanschafte leek het mogelijk om deze vrijelijk te gebruiken voor midi mapping in ableton (alleen niet het rechtergedeelte met de kleine knopjes). Toen ik er laatst weereens mee aan de slag wilde, merkte ik dat het apparaat 'voorgeprogrammeerd' is. Bepaalde schuifjes op het apparaat zijn al standaard toegewezen aan bepaalde 'virtuele schuifjes' in het Ableton scherm. Dat wil ik niet. Ik wil helemaal zonder preset aan de slag eigenlijk. Wat ik wil is: ALLE knopjes in Ableton kunnen toewijzen aan welk virtueel knopje (in een plugin, of ableton instrument/effect) ik maar wil. Dat moet mogelijk zijn toch? Met mijn Korg nano midi-controllers lukt dat bijvoorbeeld gewoon.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ableton, UC-33, Korg nanopad, Korg nanokey, Korg nanokontrol

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het programma 'Enigma' geïnstalleerd en vond op een website een tip dat 1 van de presets prima is voor ableton. Ik probeerde die dan te selecteren in Enigma, maar het haalde niets uit. Kan zijn dat ik het verkeerd deed. Maar het viel me ook al op dat de preset die in de tip werd genoemd als 'goed voor ableton' een heel andere naam heeft in Enigma.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-05 14:32
Niet helemaal het juiste topic dit. Maar je kan in je instellingen in Ableton bij MIDI de control surface op none zetten. Dan kan je het handmatig mappen.
En als ik "evolution uc 33 ableton" inyp in google vind ik toch echt heel veel resultaten... Zoek nog eens goed anders...

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-06 17:50
In de map van Ableton staat een map MIDI Remote Scripts. Daarin staat weer een map UC33e. Daarin staan de presets. Deze kun je verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-06 22:52

SA007

Moderator Tweaking
Move naar Audio en Hifi, denk dat midi daar beter op zijn plaats is.