Hi guys, ik had deze week weer een prijsverhoging van Tele2 in de bus. Voor 50mb/sec betalen we nu €28 per maand !?!. Volgens speedtest halen we 40mb/sec ook daadwerkelijk maar alsnog laden pagina's, films etc op mijn 4G telefoon nog veel sneller dan op het thuisnetwerk. (4G is toch 20mb/sec?). Mijn 4G abbo onbeperkt kost maar €25 per maand. Wat is hier aan de hand? Hoe kan thuisinternet in godsnaam duurder en langzamer zijn?!?! Ik overweeg mijn thuis abbo op te zeggen en ee telefoon gewoon continue als hotspot te gaan gebruiken. Zitten hier nadelen aan?
Vraag
Alle reacties
In het beste scenario beweert Tele2 225Mb/s te halen realistisch zal dit natuurlijk een stuk lager liggen. Let er daarnaast op dat je op je telefoon vaak mobiele versies krijgt van webpagina's en apps. Die zijn vaak een stuk kleiner/lichter en laden daardoor sneller.Pino Blauw schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:16:
(4G is toch 20mb/sec?).
Houd er rekening mee dat deze abonnementen een (in verhouding met vast internet) relatief lage fair use policy hebben. Dit komt er grofweg op neer dat wanneer jij flink over het gemiddelde gebruik heen gaat je al snel kan/zal worden geweerd van het netwerk.Mijn 4G abbo onbeperkt kost maar €25 per maand. Wat is hier aan de hand? Hoe kan thuisinternet in godsnaam duurder en langzamer zijn?!?!
Zie wat ik hierboven schreef, en lees het nieuwsbericht van vanochtend: nieuws: Tethering niet meer verboden in nieuwe abonnementsvoorwaarden Tele2Ik overweeg mijn thuis abbo op te zeggen en ee telefoon gewoon continue als hotspot te gaan gebruiken. Zitten hier nadelen aan?
Ik weet verder ook niet of er online word gegamed bij jullie thuis, maar indien dit het geval is kan je een aanzienlijk hogere ping verwachten wanneer je overstapt op 4G.
PS: Als je dat gaat doen neem dan een nieuw abbo en koop een 4G router, je telefoon als hotspot gebruiken is een stuk trager en zorgt er voor dat jij je telefoon zoals @Bushie opmerkte niet buiten het huis kan gebruiken zonder dat de rest zonder internet zit.
Uiteindelijk ga je er daardoor qua abbonementskosten ook niet- of nauwelijks op vooruit.
[ Voor 47% gewijzigd door D4NG3R op 31-05-2017 13:29 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
4G kan kwa latency trager zijn, hiernaast is ontvangst een probleem zodra het huis wat geïsoleerd is, dan dalen de snelheden rap. Hiernaast kan het door allerlei externe factoren de ene keer een stuk sneller zijn dan de andere keer
Hiernaast, zoals hierboven al aangegeven, de datalimieten/FUP die aan die abbo's verbonden zitten.
Dat de websites langzaam laden kan ook duiden op een probleem met de internetverbinding. Trage latency, packetloss etc. Probeer daar eerst met Tele2 uit te komen, misschien levert het wat op.
Voor thuis is een vaste aansluiting imo veel praktischer. Er zijn bijzondere gevallen (buitengebieden etc) waar 4g een optie is maar voor het leeuwendeel niet.
Hiernaast, zoals hierboven al aangegeven, de datalimieten/FUP die aan die abbo's verbonden zitten.
Dat de websites langzaam laden kan ook duiden op een probleem met de internetverbinding. Trage latency, packetloss etc. Probeer daar eerst met Tele2 uit te komen, misschien levert het wat op.
Voor thuis is een vaste aansluiting imo veel praktischer. Er zijn bijzondere gevallen (buitengebieden etc) waar 4g een optie is maar voor het leeuwendeel niet.
Je kan natuurlijk ook overstappen naar een andere provider.Pino Blauw schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:16:
Hi guys, ik had deze week weer een prijsverhoging van Tele2 in de bus. Voor 50mb/sec betalen we nu €28 per maand !?!. Volgens speedtest halen we 40mb/sec ook daadwerkelijk maar alsnog laden pagina's, films etc op mijn 4G telefoon nog veel sneller dan op het thuisnetwerk. (4G is toch 20mb/sec?). Mijn 4G abbo onbeperkt kost maar €25 per maand. Wat is hier aan de hand? Hoe kan thuisinternet in godsnaam duurder en langzamer zijn?!?! Ik overweeg mijn thuis abbo op te zeggen en ee telefoon gewoon continue als hotspot te gaan gebruiken. Zitten hier nadelen aan?
Tele2 maakt gebruik van het netwerk van KPN, als kpn zijn prijzen verhoogt, dan moet Tele2 dat ook doen, logisch.
4G zou ik niet doen, Tele2 kan als je wilt je zo van het netwerk knikkeren, en je moet na elke xx GB een sms sturen om volle snelheid te behouden. Plus, je haalt niet altijd de volle snelheid van 4G. Voor die drie euro die je ermee bespaart scheelt het een hele hoop ellende.
Bel ze anders voor een aanbieding
Gezien wij in het buitengebied nog steeds een krappe ADSL(+?) lijn hebben, en de aanleg van glasvezel ook eeuwig lijkt te duren heb ik dit laatst ook gedaan. een 4G Abbo van tele2 die maandelijks opzegbaar is, vooral om een beetje te netflixen en gamen. Let wel dat ik alleen woon, en dus mijn telefoon als hotspot prima accepteer.Pino Blauw schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:16: Ik overweeg mijn thuis abbo op te zeggen en ee telefoon gewoon continue als hotspot te gaan gebruiken. Zitten hier nadelen aan?
De ping is wel beduidend slechter, en ondanks de hoge beloofde doorvoer snelheden haal ik ongeveer 5Mbps maximaal met een speedtest, terwijl op de telefoon zelf dit makkelijk 50/60Mbps is.
Ik kan je uit ervaring vertellen, als je niets beters hebt dan 800Kbps internet is het een prima alternatief, maar als je een normale lijn hebt liggen met 20/40Mbps zou ik het zeker lekker daar op laten en het 4G internetten gewoon gebruiken voor op je telefoon zelf.
Als je toch 'maar' 40 mbit haalt, kun je ook bijvoorbeeld overstappen naar T-mobile thuis voor € 26,50 per maand. En als je dan ook nog even zoekt naar de shopkorting sites, krijg je vaak ook nog rond 25 euro cashback. Dan heb je de aansluitkosten van 30 euro er weer zowat uit.
Dich bis echt unne foëzen haas
Je bent natuurlijk ook niet aan Tele2 gebonden. NLE is bijvoorbeeld een prima alternatief.
@Pino Blauw Vul deze een in, dan kan je ziet welke snelheid je zou moeten kunnen halen.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Is dit uberhaupt van belang als TS al noemt dat hij 40Mbit/s uit een speedtest krijgt?Balance schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:06:
@Pino Blauw Vul deze een in, dan kan je ziet welke snelheid je zou moeten kunnen halen.
Ja, hij zet er nu niet bij hoe hij heeft getest, draadloos of bedraad. En misschien is een hogere snelheid gewoon mogelijk.RobinF schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:11:
[...]
Is dit uberhaupt van belang als TS al noemt dat hij 40Mbit/s uit een speedtest krijgt?
Pagina: 1