Ziggo icm. Voipcheap. Probleem met een IVR-site

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 927929

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik gebruik al vele jaren een Cisco SPA-3000 icm. Voipcheap bij de vele Internet providers die ik in de loop der jaren had. In mijn huidige woonplaats is dit Ziggo waar we het het all-in-one pakket hebben.
Het bellen met Voipcheap over Ziggo gaat prima en alles functioneert tot tevredenheid. Echter ... Ik bemerkte dat als ik een bedrijf bel dat gebruik maakt van een IVR-systeem, mijn keypad van de telefoon niet wordt herkend. Ergo, ik ben dan gedwongen om van Ziggo's Internet bellen gebruik te maken. Dit kan ik doem omdat ik in het dial-plan een optie heb staan met "call doorsturen naar PSTN (Ziggo)"

Heeft iemand hier ervaring mee en zou me van advies kunnen dienen.
Ik zelf heb al weken lang in alle krochten van het Internet gekeken maar nergens deze situatie tegengekomen.

Vast bedankt,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:30
Kijk even welke audio-codecs er gebruikt worden, er is er één die de toetstoontjes niet doorgeeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Hoe verwacht voipcheap de DTMF tonen?

Dan kan namelijk op 3 manieren:
inband -> piepje wordt meegemoduleerd als audio
out-of-band -> DTMF wordt verstuurd in de RTP headers, of in de SIP-INFO

Als je hier een mismatch hebt kan dat best jouw problemen verklaren

In je SPA kun je dat uit mn hoofd ergens onder DTMF TX method configureren. Trial & error werkt misschien ook gewoon :)
Eventueel 'afkijken' bij een andere betamax clone?

Audio-codecs maakt niet uit als je RFC2833 of INFO gebruikt. Bij inband worden de toontjes meegecomprimeerd en zou het wel kunnen zijn dat bij een te hoge compressie dit niet meer lekker doorkomt.

[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 31-05-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 927929

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden. Heb elke mogelijke combinatie geprobeerd van: Bellcore, DTMF, ETSI, ETSI FSK, ETSI DTMF etc. etc. Deze combinatie ook nog met Bell 202 en V.23.

De codec staat op INFO maar ook gebrobeerd met RFC2833.

Echter het lukt niet om de kiestoontjes naar een IVR te krijgen. Ik ben er van overtuigd dat het iets met Ziggo te maken moet hebben maar hoe of wat; Geen Idee.

Hebben jullie nog iets wat ik uit zou kunnen zoeken, of zijn er mensen met een SPA icm. met Ziggo waar het wel werkt ?

Ik hoor het graag en vast bedankt voor het meedenken.
Stephen