Windows 10 - Firewall setting - FTPS over poort 21

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerPas
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mijn hostingprovider heeft FTPS lopen over poort 21, als ik daar verbinding mee wil maken via een van mijn 2 favoriete tools: FlashFXP (FTP tool) of Editplus (editor met FTP functie) dan maakt hij zonder problemen verbinding. Echter bij het openen van bestanden krijg ik errors dat de verbinding is verbroken. Bij het uploaden of downloaden via FlashFXP upload hij de ene keer wel goed en dan andere keer krijg ik een failed melding. Idem bij het downloaden.

Als ik nu de windows firewall uitschakel, dan werken zowel FlashFXP als Editplus als een zonnetje, zonder al die irritante problemen zoals hierboven beschreven. Het probleem zit hem dus i.i.g. in de Windows Firewall.

Nu had ik al regels toegevoegd om poort 21 open te gooien inbound en outbound, maar het probleem blijft hiermee ontstaan. Op de fora van FlashFXP en Editplus kom je een enkeling tegen met hetzelfde probleem, maar hier komt geen duidelijke oplossing naar voren.

Ik heb zowel actief als passief gebruikt om een verbinding op te zetten, maar beide hetzelfde resultaat.
Ik vermoed dat ik nog een poort(aantal poorten) moet openzetten voor de terugkoppeling van de FTP server naar mijn clientsoftware (FlashFXP of Editplus). Maar ik kom er niet achter welke dat zouden moeten zijn.

Kent iemand dit probleem? En weet iemand hoe dit op te lossen?
Alvast thanks!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je hebt het probleem dus met de windows firewall op je client? (Windows 10)
Je zou de Windows firewall kunnen instellen dat hij de client applicatie(s) toestaat de verbindingen te maken.
Dus niet op poort, maar op programma.
Open de console "Windows Firewall met geavanceerde beveiliging" en kijk of er al een regel bestaat voor het programma bij uitgaande en inkomende regels. Pas deze aan zodat verkeer wordt toegestaan voor tenminste TCP verkeer.
Zo niet, maak een regel aan en kies bij tabblad Programma's en services het programma (dus pad naar executable) en sta alle poorten in en out toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerPas
  • Niet online
Hoi Akimosan,

Beide programma`s heb ik opgenomen in de Firewall in outbound en inbound, waarbij alle verbindingen en poorten worden toegestaan. Maar ik blijf de connection reset en transmission failed meldingen houden.
Schakel ik de firewall vervolgens volledig uit, dan heb ik de meldingen niet en kan ik normaal werken.
Very strange :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanetteStar
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-09-2020
Hallo Passkes,

Ik ervaar hetzelfde probleem maar dan met Total Commander. Heb jij misschien inmiddels al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnxsinned
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-08 18:59
Kan dit eventueel te maken hebben met Statefull FTP setting?

"The stateful FTP packet inspection in Windows Firewall will most likely prevent SSL from working because Windows Firewall filter for stateful FTP inspection will not be able to parse the encrypted traffic that would establish the data connection."

CMD als admin runnen:

netsh advfirewall set global StatefulFtp disable

• TweakerPas
  • Niet online
JeanetteStar schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:01:
Hallo Passkes,

Ik ervaar hetzelfde probleem maar dan met Total Commander. Heb jij misschien inmiddels al een oplossing gevonden?
Bij mij werkt het nu inmiddels doordat ik ben overgestapt op een andere firewall:
TinyWall -> https://tinywall.pados.hu/
Pagina: 1