Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Battlefield 1 draait slecht op goede PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 954 views

• Daanoo
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 15-06 14:33

Daanoo

Ryuu Ga Waga Teki Wo Kureau!

Topicstarter
Ik heb dus Battlefield 1 gekocht, maar ik vind het raar dat hij zo slecht draait, op een toch goede PC. Het gaat hier dan ook met name om de multiplayer van de game.

Mijn systeemspecificaties zijn:
- Intel Core i5 4460
- Gigabyte GTX 1060 Windforce OC 6GB
- 16GB HyperX Fury 1600 DDR3
- 1TB WD Purple
- 120 GB SSD

Ik heb alle drivers al compleet verwijdert, heb zelfs een complete windows herinstallatie gedaan ( dit had ook andere redenen ) maar alles is dus al een keer opnieuw geinstalleerd. Naar mijn weten heb ik niks op de achtergrond draaien, aangezien op idle verder mijn cpu en gpu gebruik goed is, niks vreemds. Heb alle ongewenste achtergrondprocessen uitgeschakeld.

De game draait niet op 60 FPS op 1080P, high settings, terwijl hij dat bij vrienden met een iets mindere PC wel gewoon doet. En op het moment dat hij wel op 60FPS draait, zijn de frametimes zo slecht, dat het nogsteeds voelt als 40 fps. Wat is er mis? Want ik weet zeker dat dit niet klopt, aangezien mensen met een mindere PC het wel gewoon aan kunnen op normale framerates.

Daanoo wijzigde deze reactie 31-05-2017 08:46 (21%)

i7 4790 - Gigabyte G1.Sniper B6 - 16GB HyperX Fury DDR3 - GTX 1060 6GB

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:04

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Alle drivers al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd? Andere vesies geprobeerd? Draait er nog wat op de achtergrond wat lastig is. Op welke resolutie probeer je de game te draaien?

Ik denk dat je nog even wat meer achtergrond informatie moet gaan verschaffen, want zonder die info is er weinig wat men kan adviseren.

Ik weet niet hoe CPU afhankelijk BF1 is, maar qua GFX zou je goed moeten zitten ja.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• Daanoo

Daanoo

Topicstarter
Heb zeker al testjes gedraait, de kaart wordt ook niet warmer dan 70 graden in in OC mode. Testjes geven ook niks vreemds aan, kaart blijft gewoon op volle toeren na een test van 1 uur.
Andere games zijn allemaal perfect, niks op aan te merken, want GTA V en Infinite Warfare draaien zonder problemen op goed speelbare FPS.
quote:
Hann1BaL schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:48:
[...]

Heb je wel eens met burn in tooltjes getest of de kaart niet te heet wordt en langzamer gaat draaien. Misschien eens 3dMark bench draaien om te kijken of je kaart de verwachte prestaties levert.

Hoe is het met andere games?

Daanoo wijzigde deze reactie 31-05-2017 08:52 (59%)

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:04

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

quote:
Alphix schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:47:
Heb wat extra informatie in de eerste post verwerkt.

[...]
Heb je wel eens met burn in tooltjes getest of de kaart niet te heet wordt en langzamer gaat draaien. Misschien eens 3dMark bench draaien om te kijken of je kaart de verwachte prestaties levert.

Hoe is het met andere games?

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• crimby
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 17-05 12:27
quote:
Alphix schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:36:
Ik heb dus Battlefield 1 gekocht, maar ik vind het raar dat hij zo slecht draait, op een toch goede PC. Het gaat hier dan ook met name om de multiplayer van de game.

- Intel Core i5 4460
- 1TB WD Purple
- 120 GB SSD

Ik heb alle drivers al compleet verwijdert, heb zelfs een complete windows herinstallatie gedaan ( dit had ook andere redenen ) maar alles is dus al een keer opnieuw geinstalleerd. Naar mijn weten heb ik niks op de achtergrond draaien, aangezien op idle verder mijn cpu en gpu gebruik goed is, niks vreemds. Heb alle ongewenste achtergrondprocessen uitgeschakeld.

De game draait niet op 60 FPS op 1080P, high settings, terwijl hij dat bij vrienden met een iets mindere PC wel gewoon doet. En op het moment dat hij wel op 60FPS draait, zijn de frametimes zo slecht, dat het nogsteeds voelt als 40 fps. Wat is er mis? Want ik weet zeker dat dit niet klopt, aangezien mensen met een mindere PC het wel gewoon aan kunnen op normale framerates.
Ik had zelf het volgende systeem, welke behoorlijk vergelijkbaar is, en daarmee kon ik op 1080p alles op ultra spelen. Frame cap op 75 en had een load van 80% daardoor.

Intel Core i5 3550
Gigabyte GTX 1060 Windforce OC 6GB
16GB HyperX Fury 1600 DDR3

Toen ik naar 1440 overging was het een heel ander verhaal. Je geeft aan op 1080p te spelen dus dat mag geen probleem zijn.

Ik heb in zo'n situatie op mijn tweede scherm de taskmanager open staan en MSI AfterBurner en dan kan ik precies zien waar die drops door worden veroorzaakt.

Intel I5 3550/Asus ROG STRIX GTX1070 Gaming X 8G/Kingston HyperX 16gb 1600mhz/256gb Samsung EVO750

• Daanoo

Daanoo

Topicstarter
Dat heb ik ook al gedaan, ik kan echt niks vreemds ontdekken. Mijn load is ook ongeveer 70 a 80 procent. Ik heb de game ook al meerdere malen een herinstallatie gegeven, maar dat mag ook niet baten.
Zou het misschien kunnen komen door dat Geforce Experience? Heb wel vaker gehoord dat dat echt rommel is namelijk. Shadowplay heb ik overigens al uitgezet.
quote:
crimby schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:17:
[...]

Ik had zelf het volgende systeem, welke behoorlijk vergelijkbaar is, en daarmee kon ik op 1080p alles op ultra spelen. Frame cap op 75 en had een load van 80% daardoor.

Intel Core i5 3550
Gigabyte GTX 1060 Windforce OC 6GB
16GB HyperX Fury 1600 DDR3

Toen ik naar 1440 overging was het een heel ander verhaal. Je geeft aan op 1080p te spelen dus dat mag geen probleem zijn.

Ik heb in zo'n situatie op mijn tweede scherm de taskmanager open staan en MSI AfterBurner en dan kan ik precies zien waar die drops door worden veroorzaakt.

• crimby
  • Laatst online: 17-05 12:27
quote:
Alphix schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:22:
Dat heb ik ook al gedaan, ik kan echt niks vreemds ontdekken. Mijn load is ook ongeveer 70 a 80 procent. Ik heb de game ook al meerdere malen een herinstallatie gegeven, maar dat mag ook niet baten.
Zou het misschien kunnen komen door dat Geforce Experience? Heb wel vaker gehoord dat dat echt rommel is namelijk. Shadowplay heb ik overigens al uitgezet.

[...]
Ik heb geen idee. Met precies dezelfde kaart had ik nergens last van. Je kunt wel nog Origin overlay uitzetten, dat kan nog wel eens schelen. GFE heb ik geen last van (gehad).

Intel I5 3550/Asus ROG STRIX GTX1070 Gaming X 8G/Kingston HyperX 16gb 1600mhz/256gb Samsung EVO750

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17:29

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

quote:
Alphix schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:22:
Shadowplay heb ik overigens al uitgezet.

[...]
Staat ook de Xbox DVR uit en speel je BF1/andere games wel fullscreen?

offtopic:
PS: Reacties lezen prettiger als je de quote bovenaan zet, zo weet je als lezer direct waar je nu precies op reageert. ;)

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• Daanoo

Daanoo

Topicstarter
Heb ik uitstaan ja. Speel ook alle games op fullscreen, zonder vsync.
quote:
D4NG3R schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:33:
[...]

Staat ook de Xbox DVR uit en speel je BF1/andere games wel fullscreen?

offtopic:
PS: Reacties lezen prettiger als je de quote bovenaan zet, zo weet je als lezer direct waar je nu precies op reageert. ;)

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17:29

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Even om wat dingen uit te sluiten; Op low is je framerate prima en zijn ook je frametimes niet belachelijk? En met het weer van de laatste week; Hoe warm worden je CPU en GPU?

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 13-06 11:27
Het klinkt alsof je graka een beetje wordt afgeknepen ergens.

Kan je met het programma CPU-Z eens kijken op alle tabs of daar gekke dingen staan?

Of met HW Monitor of de voltages een beetje vastgehouden worden onder load?

Wat wilde suggesties/vragen:

Je graka is wel aangesloten op de juiste 8/6 pins pci connector?
Je graka zit in de 16x PCI-E en niet per ongeluk in de 4x PCI-E slot?
Wat voor voeding heb je?

• Daanoo

Daanoo

Topicstarter
Ik zie geen gekke dingen in HWMonitor. Ik heb alles goed aangesloten, want andere games doen het wel. Ik heb eem corsair vs650 voeding.
quote:
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:02:
Het klinkt alsof je graka een beetje wordt afgeknepen ergens.

Kan je met het programma CPU-Z eens kijken op alle tabs of daar gekke dingen staan?

Of met HW Monitor of de voltages een beetje vastgehouden worden onder load?

Wat wilde suggesties/vragen:

Je graka is wel aangesloten op de juiste 8/6 pins pci connector?
Je graka zit in de 16x PCI-E en niet per ongeluk in de 4x PCI-E slot?
Wat voor voeding heb je?

• ufear
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 16:42
Zet eens alle speedstep/C-state achtige dingen of hoe dat ook heet tegenwoordig uit in je BIOS - zet in ieder geval je CPU klok vast.

• Lootbox
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 18-06 13:40
Windows 10 Settings > Gaming > Gamebar .. Vinkje weghalen bij show game bar when i play fullscreen games microsoft has verified (HEEL BELANGRIJK). Dan naar GameDVR, background recording uitvinken en dan naar Game mode, deze ook uitvinken.

Verder naar energy-settings (settings > power&sleep > additional power settings). Zet deze op high-performance i.p.v. balanced.

Lootbox wijzigde deze reactie 31-05-2017 18:41 (23%)

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 16:50

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Heb je cd gekocht, of gewoon op steam ofzo :?

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 14:30
BF1 op Steam lol :P

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• richard1965!
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 25-05-2018
AMD Ryzen 1600
Asus R7240-O4GD5-L
DDR 4 geheugen 2666 Mhz
HD7770 1gb

Zou dit BF1 kunnen draaien op medium?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• overdoseh
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 20-05 15:10
quote:
Alphix schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:36:

- Intel Core i5 4460
- 1TB WD Purple
- 120 GB SSD

Ik denk dat het aan je CPU i5 ligt. Ik ben de laatste tijd ook aan het onderzoeken waarom ik lage FPS krijg. Mijn GPU zit echt op 60%, maar CPU staat constant op 100%. Ik heb zelf een i5 7600, en ervaar dezelfde problemen. Waar ik ook kijk, in bijna ieder forum komt dit terug.

Waarschijnlijk is de enige oplossing, een upgrade in je CPU.^^

Acties:
  • 0Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 11:36
Het ligt inderdaad aan de CPU. Ik heb zelf een i5 4460 - GTX 970 - 16GB combinatie. Mijn GPU zit op high settings tegen de 80% aan, RAM 8GB maar cpu is vol op 100%. Ik heb zelf voornamelijk problemen wanneer veel explosies en spelers dicht op elkaar zitten.

Niks aan te doen vrees ik de game heeft in principe ook een i5 6600 als minimum eis dacht ik.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 15:21
Dit topic is een jaar oud jongens. Verder is het inderdaad zonde om destijds niet voor de 4670K te zijn gegaan. Los van nog eens mopperen op de personen die hoog en laag bleven beweren dat een K cpu het geld niet waard was kun je weinig anders doen dan het accepteren. Zowel Coffee Lake als Ryzen 2 zijn leuke platformen.

Check overigens ook even of v-sync uit staat en zo ja gebruik dan inderdaad wel een fps limiter (rivatuner, afterburner, precisionX, enz).

sdk1985 wijzigde deze reactie 25-05-2018 15:21 (18%)

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18:05

Geronimous

Moderator Spielerij
slotje voor topic-kaping

FT-17 FTW!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Internet

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True