Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game pc met max. budget van 750 euro

Pagina: 1
Acties:

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 18:21

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Mijn broertje heeft mijn hulp ingeschakeld met het samenstellen van een nieuwe pc. Hoofddoel zal voornamelijk gamen zijn en soms wellicht nog office spul. Weinig bijzonders eigenlijk. Nu ben ik zelf laatste jaren toch wel beetje uit die hardware markt gegroeid dus heb ff advies nodig.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Veel Steam games en in de toekomst ook Steam Link.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij 750 euro. Bijv voorkeur alles bij Alternate zodat het daar ook geassembleerd kan worden. Assemblage kosten hoeven niet meegerekend te worden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur zoals toetsenbord, muis en monitor hoeft niet naar gekeken te worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU: Intel. Videokaart Nvidia. Verder voorkeur voor MSI, Gigabyte of Asus. Maar als er betere alternatieven zijn dan mag dat ook. Zoals ik al zei: Ben een beetje uit die hardware markt gegroeid. ;)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een SSD is leuk, maar hoeft niet perse.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
De vraag is vooral om een goede basis game pc samen te stellen. Zaken als geheugen en videokaart hoeven niet gelijk het beste te zijn, zolang het maar uitbreidbaar/vervangbaar is in de toekomst.

De volgende componenten zijn momenteel uitgezocht en de vraag is dan ook: Past dit allemaal bij elkaar?
Zijn componenten die beter vervangen kunnen worden met iets anders?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 203,25€ 203,25
1MSI B250 PC Mate€ 93,-€ 93,-
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 172,95€ 172,95
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 73,50€ 73,50
1Cooler Master N300 (Closed)€ 42,50€ 42,50
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,95€ 29,95
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15R€ 76,18€ 76,18
1Cooler Master GM G550M€ 64,-€ 64,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 755,33

Alvast bedankt!

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
Het is misschien niet je favoriete merk, maar dit systeem is op elk vlak enorm veel sneller en nog goedkoper ook:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1500X Boxed Wraith Spire koeler€ 189,-€ 189,-
1ASRock A320M-DGS€ 55,-€ 55,-
1Gigabyte Radeon RX 580 Gaming 4G€ 219,95€ 219,95
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 69,95€ 69,95
1BitFenix Neos Zwart/Zilver€ 36,95€ 36,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 60,-€ 60,-
1Corsair VS450€ 39,30€ 39,30
1Kingston SSDNow UV400 120GB€ 54,32€ 54,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 724,47

De processor is multi-threaded de helft sneller. Singlethreaded iets langzamer, maar dankzij de XFR valt dat ook mee. Alleen in GTA 5 is de performance in games veel slechter, verder niet.
De 580 is in 88% sneller voor 50 euro meer. De behuizing heeft een prima bouwkwaliteit en is goedkoper. De voeding is ook goed, niet de duurste, maar dat heb je ook niet nodig. Over het algemeen zijn voedingen extreem betrouwbaar tegenwoordig. Bovendien heb je in dit systeem een SSD er bij, weliswaar een kleine, maar voor Windows is dat zo veel sneller.

[ Voor 8% gewijzigd door wouterg00 op 31-05-2017 00:47 ]

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Komt nog bij dat je met een Intel B bordje je maximaal 2400mhz RAM kan draaien, en Intel ook profiteert van snellere RAM.

De build van @wouterg00 is al wat beter, maar kan nog beter. Ik heb er 3000mhz RAM bijgedaan, want hiermee win je in de meeste gevallen nog wat frames, en een betere voeding.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1500X Boxed Wraith Spire koeler€ 189,-€ 189,-
1ASRock A320M-DGS€ 55,-€ 55,-
1Gigabyte Radeon RX 580 Gaming 4G€ 219,95€ 219,95
1Toshiba P300 (Bulk), 2TB€ 67,02€ 67,02
1BitFenix Neos Zwart/Zilver€ 36,95€ 36,95
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 75,95€ 75,95
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
1Kingston A400 120GB€ 51,97€ 51,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 746,84

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:49
Ik zou via V&A wat rondkijken met dit budget!

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@DaniëlWW2 Ik lees veel over Ryzen en geheugen compatibiliteit problemen. Het geheugen dat jij hebt geselecteerd staat niet op de QVL van ASRock, enig idee of het wel gaat werken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-11 07:17
Kiezen om geen SSD in je pc te stoppen is echt de slechtste keuze die je kan maken. Ik snap ook niet helemaal waarom dat niet perse nodig is volgens jou. Je kunt beter een pc uit 2011 hebben met SSD dan een pc in 2017 zonder SSD. Echt investeer in een goede SSD, dat gaat je zoveel plezier opleveren.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tsurany schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:17:
@DaniëlWW2 Ik lees veel over Ryzen en geheugen compatibiliteit problemen. Het geheugen dat jij hebt geselecteerd staat niet op de QVL van ASRock, enig idee of het wel gaat werken?
Op het moment zegt een QVL gewoon helemaal niks, uitzonderingen zoals de Asus Crosshair Hero VI Hero daargelaten. AM4 werd uitgebracht met gebrekkige werkgeheugen microcode, waardoor er zoveel problemen zijn. Ik heb ook een setje dat technisch gezien ook niet de QVL staat, wel boot op 3200, maar na een paar reboots de check faalt en teruggaat naar 2133.

Bij de AGESA 1.0.0.6 microcode die eraan zit te komen zou het beter moeten worden. Dan gaat een QVL misschien wat zeggen. Het lijkt mij alleen vreemd als een populair setje zoals Corsair Vengeance geen ondersteuning zal ontvangen. Het is nota bene het setje dat meegestuurd werd naar de reviewers voor Ryzen 7. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DaniëlWW2 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:00:
[...]

Op het moment zegt een QVL gewoon helemaal niks, uitzonderingen zoals de Asus Crosshair Hero VI Hero daargelaten. AM4 werd uitgebracht met gebrekkige werkgeheugen microcode, waardoor er zoveel problemen zijn. Ik heb ook een setje dat technisch gezien ook niet de QVL staat, wel boot op 3200, maar na een paar reboots de check faalt en teruggaat naar 2133.

Bij de AGESA 1.0.0.6 microcode die eraan zit te komen zou het beter moeten worden. Dan gaat een QVL misschien wat zeggen. Het lijkt mij alleen vreemd als een populair setje zoals Corsair Vengeance geen ondersteuning zal ontvangen. Het is nota bene het setje dat meegestuurd werd naar de reviewers voor Ryzen 7. ;)
Ik zit zelf namelijk te kijken naar een systeem voor iemand anders die compleet geassembleerd geleverd gaat worden. Budget is min of meer hetzelfde als die van TS. Alleen ik twijfel of ik niet voor een i5 7400 setup moet gaan simpelweg omdat die gewoon werkt. Want bios updates zullen ze niet zelf kunnen uitvoeren, het moet nu goed werken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
Tsurany schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:18:
[...]

Ik zit zelf namelijk te kijken naar een systeem voor iemand anders die compleet geassembleerd geleverd gaat worden. Budget is min of meer hetzelfde als die van TS. Alleen ik twijfel of ik niet voor een i5 7400 setup moet gaan simpelweg omdat die gewoon werkt. Want bios updates zullen ze niet zelf kunnen uitvoeren, het moet nu goed werken.
99 procent kans dat het werkt. Daar hoef je je geen zorgen over te maken, anders kan je hem wel terugsturen

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tsurany schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:18:
[...]

Dat moet je even wachten totdat AGESA 1.0.0.6. uitgerold is. Dat zou het op moeten lossen. Het alternatief is 2666 pakken wat nu al redelijk zou moeten werken. Kost alleen vrijwel hetzelfde als 3000. In ieder geval is een R5 1400 al sneller dan een i5 7400, een R5 1500X al helemaal, maar die komt met een betere koeler en meer cache.

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
Houdt er rekening mee dat de RX 580 op dit moment zeer moeilijk of helemaal niet leverbaar is.
een build die 4-5 weken waardeloos is omdat je op de levering van de GPU zit te wachten is ook zonde..

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-11 19:28
DaniëlWW2 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 01:00:
... en Intel ook profiteert van snellere RAM.
Bron? Tegendeel:

https://nl.hardware.info/...een-langzamere-videokaart
DaniëlWW2 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:32:
[...]

In ieder geval is een R5 1400 al sneller dan een i5 7400, een R5 1500X al helemaal, maar die komt met een betere koeler en meer cache.
Bron? Tegendeel:

https://nl.hardware.info/...ors-vergelijkingstabel-11

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
DaniëlWW2 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 01:00:
Komt nog bij dat je met een Intel B bordje je maximaal 2400mhz RAM kan draaien, en Intel ook profiteert van snellere RAM.

De build van @wouterg00 is al wat beter, maar kan nog beter. Ik heb er 3000mhz RAM bijgedaan, want hiermee win je in de meeste gevallen nog wat frames, en een betere voeding.

[ tabel ]
Ziet er uit als een leuk pc'tje.
Hoe is AMD Ryzen? En ASRock? Heb daar geen ervaringen mee.

Oh, en die levertijd van 4-5 weken maakt niet zoveel uit. Het is niet dat de gamepc er volgende week al moet zijn. ;)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Zerora schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:50:
[...]

Ziet er uit als een leuk pc'tje.
Hoe is AMD Ryzen? En ASRock? Heb daar geen ervaringen mee.

Oh, en die levertijd van 4-5 weken maakt niet zoveel uit. Het is niet dat de gamepc er volgende week al moet zijn. ;)
Ryzen is hardstikke goed. Ik heb de afgelopen maanden echt zoveel onzin, matige tests en stupiditeit gezien over Ryzen. Het komt er botweg op neer dat er een licht prestatieverschil is met Intel wat neerkomt op 0.1 of 0.2ghz verschil om te matchen. Een i5 7500 loopt op 3,4ghz, een R5 1500X op 3,5ghz. De Ryzen heeft dan wel SMT, dus vier extra threads die geen overbodige luxe meer zijn. Het verschilt per game welke beter presteert. De i5 presteert nog wel eens wat beter in oudere games, de Ryzen in nieuwe games. Uiteindelijk maakt het echt niks uit, en kan je beter de goedkoopste van de twee pakken. Dat is dus Ryzen. Krijg je ook nog eens een stock koeler die niet klinkt als een opstijgende straaljager. ;)

Het ASrock plankje is gewoon hardstikke simpel. Je installeert het en gebruikt het zonder er naar om te kijken, zoals bij vrijwel elk bordje. Merken zeggen eigenlijk niet zoveel voor moederborden. Uiteindelijk zijn het allemaal samenstellingen van wat onderdelen, en wordt echt bijna alles gemaakt in Shenzhen, vaak in dezelfde fabrieken. Dit bordje is afdoende voor een quadcore Ryzen CPU, dus waarom zou je meer betalen? Je gaat toch niet overclocken. :)

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Duidelijk verhaal. Thanks.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verder gaat het uiteindelijk vooral om je GPU. Met Ryzen kan je enkele tientjes besparen en deze in een betere GPU stoppen. Een RX580 4GB, tja die sloopt een GTX1050Ti behoorlijk. :P

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Hoe is dit moederbord ten opzichte van die hierboven?
pricewatch: ASRock AB350M Pro4

Ik zie dat deze 4 geheugenslots heeft natuurlijk weer leuk is voor de uitbreidbaarheid.

• Luc77z
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Zerora schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:33:
Hoe is dit moederbord ten opzichte van die hierboven?
pricewatch: ASRock AB350M Pro4

Ik zie dat deze 4 geheugenslots heeft natuurlijk weer leuk is voor de uitbreidbaarheid.
De meerprijs van die moederbord is ca 30 euro.
De meerprijs van 8 naar 16 gig geheugen is ca 41 euro.
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical 16 gig

Als je toch niet wilt overklokken, dan kan je beter de goedkopere mobo nemen icm 16gig mem.

[ Voor 6% gewijzigd door Luc77z op 31-05-2017 14:05 ]

Pagina: 1