Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb paar jaar terug een game-pc gewonnen en die heeft me heel veel plezier gebracht, maar oa door nieuw scherm is de videokaart (gtx 970) een beetje outdated en nu wil ik graag een upgrade alleen heb ik er de ballen verstand van.
Ik heb beetje rondgekeken en de gtx 1070 leek me wel wat, en dan was het plan om er later nog 1 bij te zetten maar weet niet of dat kan met moederbord, kast en voeding.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn kast : Cooler Master CM 690 III
Mijn moederbord is Gigabyte GA-Z97X Gaming 3
voeding is nu 600 W

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gekeken op fora en google maar ik heb er geen verstand van dus veels te technisch

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Begin eens met het opsommen van je héle systeem, want dit is wel heel karig... Daarbij kan je voeding alle kanten op. Van plof tot high end. Wees dus zo specifiek mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:05
Eerst het volgende:

1 Wat is het exacte type van de voeding(staat op de zijkant).

2 wat is de resolutie van de monitor

3 wat is je budget

4 specificeer meteen je hele systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk merk en type 600w voeding?

Welke cpu?

SLI is niet interessant. Hoger verbruik dus meer warmteontwikkeling in de behuizing dat ook weer afgevoerd moet worden wat in houdt dat er meer geluid wordt geproduceerd. Ook zijn microstutters eerder regel dan uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellarus
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 31-08 16:32
Zelf heb ik denk iets meer verstand van videokaarten of iets meer youtube videos bekeken :) (maar echte expert ben ik niet hoor!)

Ben bezig (met advies van andere leden) een systeem uit te zoeken en te maken.
Hier zit uiteraard ook een videokaart in.

Als je huidige kaart een GTX 970 is, vindt ik persoonlijk een GTX 1070 wel een upgrade maar niet de moeite en euro's waard. ga dan echt over de top met een 1080i of wacht op wat AMD brengt in de nabije toekomst.

Beide als andere leden hebben aangeven totaal afhankelijk van je huidige systeem en budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, bedankt voor de reacties en sorry dat ik zo laat reageer. Ik heb (volgens mij) de hele set up nu:

CPU: intel i7 4790 3.6 ghz
RAM: Crucial Ballistix Sport 8GB DDR3-1600 x 2
Voeding: 600 Watt Cooler Master, rs 600 acab d3
Harde Schijf: 128 gb ssd en 2 x 2 TB
Kast : Cooler Master CM 690 III
Moederbord :Gigabyte GA-Z97X Gaming 3
Scherm is een Samsung 4K scherm.

Budget is niet echt een probleem, liever een goede kostbare upgrade dan een slechte goedkope upgrade.
Ik hoop dat ik alles heb, zo niet graag melden. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:23
Voor een 4k scherm heb je eigenlijk wel een 1080ti nodig, wil je alles een beetje fatsoenlijk kunnen draaien.

Die voeding is een low-end voeding van CM en zou ik vervangen, zeker als je er zo'n high-end kaart in gaat zetten mag de voeding ook wel naar bijvoorbeeld een pricewatch: Corsair RM550x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 08:53
1080ti is het minimum voor fatsoenlijk 4k gamen op hoge details in recente games op 60fps.
Met een 1070 kun je niet veel hoger dan 1440p voor gelijkwaardige framerates. Als je op 4k wilt spelen is er dus maar één keuze momenteel. Zeker niet slecht, maar 4k is net iets te hoog gegrepen voor de 1070.

Ik zal atijd voor één snellere kaart kiezen boven twee goedkopere, omdat SLI vaak niet, slecht en/of laat ondersteunt wordt. Dan zit je met de snelheid van een enkele minder snelle kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok heel erg bedankt voor de hulp, is 550 W genoeg? En ik kwam erachter dat de 1080 ti best groot is, past dat in mijn kast? Sorry voor mijn onkennis.
Pagina: 1