Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DHCP stond nog aan op bridged modus van modem van Ziggo

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-11 09:54
Ik had de laatste weken steeds last van storingen, dan val het internet weer zomaar weg, deed de telefoon het ook niet en na een geheel willekeurige periode werkte het weer.

Vanavond dacht ik van, oke, het werkt nu, Ziggo helpdesk bellen. Na wederom weer door de kindervragenlijstje gegaan te zijn (Heeft u de stekker uit het modem gehaald?) jajajajajajajaja, zei ik tegen die gozer dat de monteur destijds de WiFi op het modem wel heeft aan gelaten. Ik dacht er op dat moment niet bij na en dacht zal wel. Ik gebruik een eigen Netgear WNDR3700 router dus ik regel al mijn interne netwerk zelf en het modem hoeft voor mij niets meer en minder te doen dan als doorgeefluik te fungeren.

Maar ik zei tegen die gast, maar wacht eens, als WiFi op het modem staat ingeschakeld, dan staat DHCP waarschijnlijk ook ingeschakeld, right? Hij bevestigde dit. Ik zei, hoe kan dat nu? Het modem staat in bridge modus maar DHCP staat wel aan via WiFi? Nu kwam er nooit iemand op dat WiFi, maar dat WiFI was wel constant aanwezig en verstoorde ook mijn eigen WiFi.

Dus ik dat modem ingedoken en gecheckt, en ja hoor, WiFi stond aan, zowel op 2,4 als 5,0 Ghz en DHCP. Heb ze beiden uitgeschakeld.

Maar het verbaast mij dat ze dat bij Ziggo dan niet zien, dat ik daar zelf op moet komen om het WiFi gedeelte van het modem uit te schakelen. Heb trouwens zo'n (naamloze??) grote witte box nogwat rechtopstaande modem.

Afijn, nu eens zien of mijn internet stabiel blijft. Heeft iemand anders dit wel eens meegemaakt dat je vraagt om een modem in bridge modus, wat ie dan ook stond, maar dat WiFi en DHCP wel gewoon aan bleven staan? Je kunt er dan toch op wachten dat dat conflicten gaat geven als je je eigen router gaat gebruiken? Of zie ik dat nu verkeerd?

[sub]<ps: alhoewel het een soort van netwerk gerelateerd verhaal is, is het ook wel een stukje internetproviders en hun kwalen, dus als het topic daar heen moet, gaat u gang> [sub]

Mijn YouTube Channel

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11 23:48

MsG

Forumzwerver

Lijkt alsof je Ziggorouter dan ook helemaal niet in bridge staat. Welke IP-reeks krijgt je Netgear? Als de Ziggo-modem in bridge staat kan je er alleen via een heel ander IP bij.

Hang eens een apparaat rechtstreeks achter de ziggorouter, welk IP krijg je dan? Als je dan geen WAN-ip krijgt maar een LAN ip staat hij niet in bridge.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Zaffo
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-10 16:25
Check, ook gehad op de vorige modem/router. Inmiddels een andere die niet in bridge staat.

De router kreeg netjes het juiste publieke IP, maar de wifi werkte ook nog steeds. Wifi clients kregen geloof ik IPs in de range die ook voor de ZIggo wifi spots wordt gebruikt.

• Snowwie
Mijn internet ligt er weer uit Ik doe dit nu via de telefoon. Ik kan totaal niet meer op de interne pagina komen van het modem. Zelfs niet als ik er een kabel rechtstreeks insteek. Snap er niets meer van. Kan nog wel bellen

Mijn YouTube Channel

• NaoPb
  • Laatst online: 21-11 14:03

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Snowwie schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:19:
Mijn internet ligt er weer uit Ik doe dit nu via de telefoon. Ik kan totaal niet meer op de interne pagina komen van het modem. Zelfs niet als ik er een kabel rechtstreeks insteek. Snap er niets meer van. Kan nog wel bellen
Ook niet na een harde reset van het modem?

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

• Snowwie
Nee. Kan helemaal niet meer op dat ding komen. Op geen enkele manier, zelfs niet als ik de pc rechtstreeks op het modem aansluit. Modem betreft trouwens een connectbox.

Het vreemde is ik kan niets aan het modem zien. Er brand enkel een wit lichtje aan de voorkant en ik kan WEL bellen. Naja?????

[ Voor 40% gewijzigd door Snowwie op 31-05-2017 03:51 ]

Mijn YouTube Channel

• The Ghost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik zou het modem eens hard resetten, er zit als het goed is zo'n gaatje waar een paperclip in past.
Dan komt het modem in routed mode terug en zal je deze opnieuw in bridge moeten laten zetten.

The Ghost

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Snowwie schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 00:19:
Nee. Kan helemaal niet meer op dat ding komen. Op geen enkele manier, zelfs niet als ik de pc rechtstreeks op het modem aansluit. Modem betreft trouwens een connectbox.

Het vreemde is ik kan niets aan het modem zien. Er brand enkel een wit lichtje aan de voorkant en ik kan WEL bellen. Naja?????
- PC uit
- stroom van modem
- stroom op modem
- wachten op wit lampje
- PC aan

Kijk dan wat voor IP je krijgt. Publiek? Dan is je moden gewoon bridged en alles werkt. Privaat? Geef eens exacte IP.

Sowieso, ik vermoed dat je modem z'n verbinding met de centrale kwijt was, en daarmee ook met het systeem dat het vertelt dat het in bridge mode (met WIFi uit) moet zitten. Pas proberen in te loggen op moment dat modem helemaal online was (wit lampje dus) zou ws je problemen nu verholpen.

Oslik blyat! Oslik!

• Snowwie
Ziggo monteurs hebben m'n internet weer gefixt. Er zat een kleine breuk in de kabel bij de verdeelkast vooraan bij de weg en ook bleek mijn modem dus niet in bridge modus te staan.

Overigens hoort op de Connect Box het powerlampje GROEN te branden als deze in bridge modus staat. De overige lampjes moeten gewoon uit zijn ter indicatie dat het modem goed is opgestart. Dit modem heeft wel redelijk wat tijd nodig om op te starten.

Brandt deze constant wit dan is het modem niet gebridged.

Maar goed, twee zaken speelden hier dus een rol:
- De monteurs zijn naar de meterkast vooraan de straat gelopen en hebben daar geconstateerd dat mijn kabel niet goed vast zat, of deels weg geërodeerd. Ik vroeg waarom hadden de buren er dan geen last van? Ze zeiden dat iedereen in deze straat z'n eigen eigen kabel naar de verdeelkast heeft, dus zodoende had enkel ik er last van.
- Ze vonden het vreemd dat het nog zo lang goed gegaan is, dat modem heeft nooit in de bridged modus gestaan terwijl ik er wel een router achter hangen had. Dus krijg je twee NATs, twee netwerken, en alhoewel dat netwerk van het modem nooit gebruikt werd kon het wel voor problemen veroorzaken.

Verder heb ik nog even voor de zekerheid weer nagevraagd en is ook altijd handig voor anderen om te lezen: Als je een modem hebt EN een router, zet altijd eerst je modem aan, wacht totdat deze volledig is opgestart en doe dan pas je router aan. Niet andersom.

Ik vind het toch zeer netjes van Ziggo hoor, om nog de volgende dag hier monteurs naar toe te sturen zonder extra kosten. En als het modem wel stuk was geweest had ik gewoon kosteloos een nieuwe gekregen. Nee, zeer tevreden over deze afhandeling. Prima provider.

Mijn YouTube Channel

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, hun kabels, hun modem, hun verantwoordelijkheid - en daar betaal je voor. Niet meer dan terecht dus dat ze die verantwoordelijkheid namen. Mooi om te zien dat dat goed ging iig :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1