Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven52
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-05-2022
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort het in het onderwerp genoemde model tv van philips.

Er is 1 ding dat me bij het kijken opvalt en me ook helemaal niet bevalt, en ik ben benieuwd of er anderen zijn die die ervaring ook hebben (gehad) met dit model of met een andere beelddiagonaal, en zo ja of daar een oplossing voor is en zo ja welke. Dat zou ik zéér graag vernemen.

Vooropgesteld dat ik in principe het beeld prachtig vind qua scherpte, contrast , kleuren (diepte) etc. zolang de beelbewegingen rustig zijn, ervaar ik bij het televisie kijken van deze tv wel als zeer hinderlijk , en naar mijn overtuiging is dat ook niet acceptabel, dat bij snelle beeldbewegingen er duidelijk en consequent vertragingen/haperingen in het beeld voor komen. Ter info. Ik heb de nieuwste software geïnstalleerd, beeldverbeteraars uit gezet (behalve perfect natural motion en artefact reductie) omdat die juist dergelijke haperingen zouden moeten wegnemen), de hdmi kabel op hdmi 3 poort aangesloten omdat er toch nog geen uitzendingen in 4k op tv worden uitgezonden, en zeer goede kwaliteit zowel coax en hdmi kabels aangesloten, speciaal voor deze tv gekocht (Monster) . Tv signaal komt binnen via een Humax iHRD 5400C decoder. De vervorming in beeld oogt bij snelle bewegingen als een soort vertraging/vervprming in de beweging van hetgeen snel in beeld beweegt, ongeacht de zender waar hij op staat. Ik vind dat voor een tv van dit kaliber echt niet acceptabel. Mijn vorige tv, ook van philips, een 47PFL7606 die het ook nog prima doet, heeft dit nooit gedaan. Dat is een full hd tv.

Wat is hier de oplossing voor ? Of is die er niet ? In dat geval overweeg ik wel een alternatief want hier wil ik me niet aan blijven ergeren. Uiteraard graag bereid om nadere info te geven die nodig is voor een eventuele oplossing. Ik heb dit model juist uitgezocht omdat die echt vloeiende beelden zou weergeven. Ik hoop dat ik dat ook nog mee mag maken....

Heel graag jullie reacties/tips/adviezen en vooral..... de oplossing hiervoor.

Groet,
Steven. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zet juist die natural motion eens uit. Als die software juist loopt te buggen dan zal het niet vloeiend zijn. Hoewel het vaak er prima uitziet, heb ik vaak genoeg gezien dat het soms gewoon niet lekker loopt, en het juist die haperingen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven52
Dank voor je reactie, maar hoe weet dat de software zoals je het noemt "loopt te buggen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven52
Ik heb de natural motion overigens net uitgezet, eens kijken of dat beter is. En wat is er tegen dat buggen te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Steven52 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:58:
Dank voor je reactie, maar hoe weet dat de software zoals je het noemt "loopt te buggen"?
Als het uitstaat, en je hebt die haperingen niet, dan deugt de software dus niet. Zaken als beeldverbetering werken vaak best prima, maar soms laten ze gewoon steken vallen, omdat ze proberen informatie te laten zien die er eigenlijk niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven52
Dus.... geen nieuwe software updates meer installeren dan? Of juist wel voor het geval er een oplossing voor die bug komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
'Philips' gebruikt vrij trage SOCs, dit maakt vrijwel alle software op je TV traag. De Philips tv licenties zijn overigens verkocht aan TP Vision. Zij brengen nu TVs op naam van Philips uit, terwijl Philips er zelf niks meer mee te maken heeft.

Uit de review van Tweakers:

Om beweging er vloeiender uit te laten zien is de tv uitgerust met Perfect Natural Motion. Dit is een vorm van beeldinterpolatie die tussenliggende beelden berekent, om zo de framerate te verhogen, waardoor beweging er soepeler uitziet. Het nadeel van dit soort algoritmes is dat ze nooit foutloos werken, waardoor er zichtbare artefacten in beeld ontstaan. Daarbij moet gezegd worden dat het Philips-algoritme wat meer fouten lijkt te maken dan gemiddeld. Wij kijken dus liever zonder.

[ Voor 16% gewijzigd door stin00 op 30-05-2017 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Heeft je televisie toevallig een 'game-modus'? Vaak als je dit aanzet dan wordt alle beeld processing eruit gehaald waardoor je een veel soepeler beeld te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Steven52 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:59:
En wat is er tegen dat buggen te doen ?
Vrij weinig, hopen dat Philips het een keer oplost met betere software.

Maar tot dusver is mijn dunk van moderne Philips TVs niet zo heel goed, de software/firmware is vaak om te janken. De reden om voor mij ver weg te blijven van dat merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven52
Kan ik overigens die artefactreductie ook beter uitzetten dan ? Of is alleen perfect natural motion voldoende ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Steven52 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:06:
Kan ik overigens die artefactreductie ook beter uitzetten dan ? Of is alleen perfect natural motion voldoende ?
Alles wat je uit kan zetten zou ik uitzetten.
Zorg gewoon dat je een goede bron hebt, je TV moet imho niet meer zijn dan een ding dat het beeld weergeeft. Verder zou die niets met je beeld moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven52
Duidelijke toelichting en dank voor je aanvulling Alex, volgens mij heeft ie die modus idd. Geeft dat nog beter resultaat dan (in combinatie met uitzetten perfect natural motion )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven52
Volgens mij is het wel in ieder geval beter nu qua vloeiende beelden nu ik die motion heb uitgezet, die artefact reductie toch ook maar dan ? Ik heb ook idd wel ergens gelezen dat het aanzetten van de beeldverbeteraars eigenlijk alleen maar zin, toegevoegde waarde heeft, heeft in bepaalde specifieke gevallen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven52
Nog een aanvullende vraag, ik heb beeldstijl nu op "standaard" staan, ik kan ook kiezen voor persoonlijk, intens, natuurlijk, films, foto, dag of nacht (allebei isf) en game. Is een van de andere keuzes ook bevorderlijk er voor nog vloeiender beelden of maakt dat daarvoor niet uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven52
Omdat iemand al de game modus adviseerde ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Probeer uit wat jij fijn vindt.
Ik zet standaard alles uit op een TV wat je uit kunt zetten. Het ding hoort niet meer te doen dan beeld geven wat ik erin gooi. Maar niet iedereen denkt er natuurlijk zo over en vinden het juist geweldig dat alles er 'beter' uit komt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven52
Die redenering ben ik wel geneigd te volgen nu. Het gaat nu echt wel vloeiender zie ik, maar.... het is het nog niet helemaal en artefact reductie staat ook uit nu...dynamisch contrast etc had ik al uit..... nog meer mogelijke instellingen die de oorzaak kunnen zijn ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Steven52 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:32:
Die redenering ben ik wel geneigd te volgen nu. Het gaat nu echt wel vloeiender zie ik, maar.... het is het nog niet helemaal en artefact reductie staat ook uit nu...dynamisch contrast etc had ik al uit..... nog meer mogelijke instellingen die de oorzaak kunnen zijn ???
Alles wat processingpower nodig heeft. Die SoC is dus nogal traag, hoe minder die hoeft te doen hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven52
Sorry. Maar ik ben niet echt een kenner wat dit betreft, over welke beeldinstellingen kan het dan nog meer gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Steven52 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:43:
Sorry. Maar ik ben niet echt een kenner wat dit betreft, over welke beeldinstellingen kan het dan nog meer gaan ?
Geen idee, ik ken die menu's echt niet uit m'n hoofd. Gewoon alles van beeldbewerking uitzetten en kijken wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven52
Oké, in ieder geval hartelijk dank voor je tips, de ergernis is al een heel eind weg. Overigens ik heb alleen ultra hd wel aan staan omdat het beeld daar echt rustiger van wordt als je dichtbij kijkt. Als ik dat uit zet zie je nog wat "ruis"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Kom, binnen 24 uur meerdere keren achter elkaar posten is natuurlijk niet de bedoeling en hier doet je dat zelfs tot 4 keer toe. En eerder in het topic heb je ook al een keer 2 keer achter elkaar gepost. Hiermee geef je het topic ongewenste schopreacties en dat doen we niet op het forum. Als de laatste reactie van jezelf is en je wil iets wijzigen of toevoegen, gebruik dan de "wijzig"-knop. Check Het algemeen beleid #verbodenanders nog eens.
Groet,
Steven. ;w
Dit doen we ook niet op het forum. Check ook Het algemeen beleid #groeten even.

[ Voor 5% gewijzigd door S1NN3D op 31-05-2017 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven52
O neem me niet kwalijk hoor, kan je me dan misschien uitleggen wat je onder een schopreactie verstaat ? Ik heb geen idee wat dat is namelijk en dat staat ook niet in jullie beleid uitgelegd. Er staan in dit topic alleen goede en voor mij zeer bruikbare reacties op een voor mij brandende vraag (daar is dit forum toch ook voor ???) waar ik dan weer netjes een reactie op gaf. En wat is er mis met die smiley ? Gewoon vriendelijk bedoeld. Maar ik had idd de gebruiksregels nog niet gelezen. Dit is voor mij wel het eerste forum waar je voor dit, kennelijk als "buitensporig" bestempelde gedrag, gelijk op je vingers wordt getikt op een nogal betuttelende manier alsof je een dwarse puber hebt. Daar hou ik niet van. Dat nodigt niet uit om dit forum vaker zelf actief te gebruiken en dat zou je als moderator niet moeten willen/mogen bereiken met zo''n reactie. Je zou een eerste "waarschuwing" ook wat vriendelijker en respectvoller kunnen uitdrukken, desnoods in een privé berichtje. Dit is voor mij de eerste keer dat ik dit forum gebruik namelijk! (en afhankelijk van je reactie hierop wellicht ook de laatste)

Maar ik zal in een voorkomend geval wel netjes "wijzigen" gebruiken en geen smileys meer want 1 keer is blijkbaar al te veel. Misschien een tip om ze dan maar helemaal weg te halen.

Groet,
Steven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Steven, die smileys zijn het probleem niet. Dit gebruiken meer mensen op het forum ;)

Schopreactie betekent dat jou topic/onderwerp in de lijst telkens weer bovenaan komt te staan, terwijl er ook andere topics zijn die lopen en ook bovenaan willen staan met hun vraag.

Op het moment dat je je reactie wijzigt, is er ook wat meer overzicht op de site en is het voor iedereen wat duidelijker.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven52
Ik snap de reactie inhoudelijk ook wel kuurtje, en ik had de regels ook inderdaad nog niet gelezen zoals ik al schreef (nu wel), maar de toonzetting van zijn reactie bevalt me gewoon niet. En mijn enige smiley kon dus kennelijk ook niet, althans niet op die plek.... er is van mijn kant totaal geen sprake van doelbewust de regels overtreden (eerste keer dit forum gebruik) maar daar neigt de toonzetting van zijn reactie wel naar. Dat mag echt wel respectvoller en subtieler (en bij voorkeur in een privé berichtje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Steven52 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:15:
Ik snap de reactie inhoudelijk ook wel kuurtje, en ik had de regels ook inderdaad nog niet gelezen zoals ik al schreef (nu wel), maar de toonzetting van zijn reactie bevalt me gewoon niet. En mijn enige smiley kon dus kennelijk ook niet, althans niet op die plek.... er is van mijn kant totaal geen sprake van doelbewust de regels overtreden (eerste keer dit forum gebruik) maar daar neigt de toonzetting van zijn reactie wel naar. Dat mag echt wel respectvoller en subtieler (en bij voorkeur in een privé berichtje).
Om verder off-topic posten hier te voorkomen heb ik je even een DM gezonden met wat extra uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Het gaat niet om de smileys, maar om dit kopje in de FAQ:
De groeten
We doen elkaar op GoT permanent de groeten. Het is dus niet nodig om "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je alsnog graag iedereen de groeten doet kun je daar je signature voor gebruiken.
Ik zou ultra HD wel aan laten staan, anders krijg je waziger beeld.
Pagina: 1