RX480 Display Driver Crash

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrisjin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-08 23:26

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds zaterdag kamp ik met een probleem.
Ik ben volledig AMD gegaan en heb mijn MSI H101 Gaming + i5 6500 vervangen door een MSI B350 Gaming + R5 1600.

(uiteraard een fresh windows installatie gedaan)
Sinds deze upgrade is mijn display driver echt super vaak aan het crashen, in Overwatch krijg ik bijvoorbeeld de melding "Rendering device has been lost".

Heeft IEMAND enig idee waarom dit gebeurd en waar het aan kan liggen?
Ik heb namelijk een best lange furmark test gedaan, geen probleem, memtest 86+ geen probleem.
Het lijkt er op dat het voornamelijk tijdens het gamen gebeurd en al helemaal als ik multitask, dus een stream op m'n 2e scherm kijken bij het gamen...wat ik voorheen gewoon dik prima kon doen.

I'm at a loss here.

3D Artist/Founder: Yellowcake Games

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Ik heb even bij mijn grote vriend Google gekeken en veel mensen schijnen er last van te hebben(vooral overwatch).

Heb je je gpu ge overclocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha vtrisjin, ben niet iemand die er veel verstand van heeft, maar ik heb er ook last van. Echter is dit bij mij bij FIFA 17 het geval. Om de tijd ook een crash met foutmelding. Hoop dat er iemand op dit forum je misschien kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
Ik heb wel een workaround gevonden namelijk:
https://forums.geforce.co...lator-v1-1-02-23-2014-/1/

Met dit programma van de guy die DDU gemaakt heeft kan je de Windows TDR uitzetten (kan ook handmatig via regedit). Wat TDR doet is te lezen binnen dit programma...maar goed het is een beetje een pleister op een probleem plakken en is een soort van tijdelijke oplossing...maar ik word hier wel zuur van, helemaal AMD gegaan en dan meteen dit gezeik :/
CryRaven schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:19:
Ik heb even bij mijn grote vriend Google gekeken en veel mensen schijnen er last van te hebben(vooral overwatch).

Heb je je gpu ge overclocked?
Nee het is gewoon een RX480 Nitro+ (factory overclocked). Maar goed in mijn vorige Intel configuratie deed alles het vlekkeloos

[ Voor 28% gewijzigd door vtrisjin op 30-05-2017 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Heeft de memtest die je gebruikt wel ondersteuning voor Ryzen? Anders kan die wel aangeven dat er geen probleem is, terwijl die er wel gewoon zijn.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
-The_Mask- schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 00:01:
Heeft de memtest die je gebruikt wel ondersteuning voor Ryzen? Anders kan die wel aangeven dat er geen probleem is, terwijl die er wel gewoon zijn.
Yea, die word wel gewoon ondersteund.
Ik heb vannacht OCCT geprobeerd en Prime95.
OCCT ging maar aan 1 stuk door en na 5 uur geen errors.
Wilde net Prime95 aanzetten voordat ik weg ging maar binnen 10 minuten kreeg ik de error:
FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4 op 4 hreades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:14

OmeJoyo

This is me

Vorige week zowel een update van mijn video drivers gehad als van Overwatch, ik moet nog uitzoeken welke van de 2 de schuldige is maar sindsdien heb ik na +/- 7 minuten in game een "soft" crash. Alles freezed, scherm wordt zwart, +/-5 seconden later komt het allemaal weer terug en kan ik verder.

Bij mij gebeurt dit echter maar 1x game launch, hierna niet meer.

Dit is op een RX480 van Gigabyte, niet overclocked met een MSI B250M (Intel).

Ik heb het probleem nog niet direct buiten Overwatch meegemaakt eigenlijk en hoewel het probleem niet hetzelfde is, zijn er toch wat raakvlakken. Ik ga dit draadje even volgen en als eerste mijn video driver reverten, kijken hoe het dan gaat. Ik ga ook zeker proberen TDR even uit te zetten om te kijken of die dan gewoon crashed, of wellicht gewoon doorloopt.

[ Voor 4% gewijzigd door OmeJoyo op 31-05-2017 08:06 ]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
vtrisjin schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 07:54:
[...]

Yea, die word wel gewoon ondersteund.
Ik heb vannacht OCCT geprobeerd en Prime95.
OCCT ging maar aan 1 stuk door en na 5 uur geen errors.
Wilde net Prime95 aanzetten voordat ik weg ging maar binnen 10 minuten kreeg ik de error:
FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4 op 4 hreades.
Stond werkelijk aangegeven dat er support is? Memtest86+ is namelijk al weer enkele jaren oud en heeft het iig niet. Memtest86 is maar enkele maanden oud, maar ook die ondersteund aan de release info zo te zien geen Ryzen.

Als het geheugen namelijk wel stabiel is kun je het zoeken bij de CPU en of het moederbord.

@OmeJoyo Zijn systeem is onstabiel, daardoor crashed de videokaart driver, maar het heeft waarschijnlijk niks te maken met die driver of de videokaart.

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 31-05-2017 09:00 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
Je hebt helemaal gelijk, ik verwarde Zen met Bulldozer.. (sinds zaterdag eigenlijk zitten trouble shooten tot 4 uur 's nachts ben niet helemaal helder)

Het geheugen wat ik nu heb,
Corsair 16 GB DDR4-2133 (2x 8Gb) (CMK16GX4M2A2133C13R) staat niet in de lijst van geteste geheugen modules op de MSI moederbord site maar dat zou het toch niet kunnen zijn? Heb daar iig nooit problemen mee gehad...

EDIT:
Ik heb wel deze lijst gevonden
https://community.amd.com...a-better-amd-ryzen-system
Na werk ga ik Prime95 etc te runnen met 1 ram stick...als dat werkt dan word legit dual 2133 niet ondersteund gewoon :/

[ Voor 70% gewijzigd door vtrisjin op 31-05-2017 09:59 ]

Pagina: 1