Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 927753

Topicstarter
Hoi! Ik wou eerst even zeggen dat jullie een prachtige site hebben. Ik lees al jaren mee en heb stilletjes veel gebruik gemaakt van de adviezen en reviews. Top! Maar ik had wel een vraag. :)

Mijn LG Fino wil plotseling geen SIM kaart meer herkennen én de batterij laadt niet meer op. Hij werkt alleen nog maar als ik hem aan de lader hang. De batterij was al matig, maar ik kon er toch nog wel een dagje mee doorkomen. Als ik de telefoon aanzet vraagt hij niet om mijn SIM code en de netwerk instellingen zijn niet beschikbaar.

Het feit dat beide problemen tegelijk ontstonden baart me zorgen. Duidt dat op een specifieke oorzaak? Is de telefoon dood of is valt er nog wat te redden?

Ik heb twee SIM kaarten geprobeerd (die wel in andere telefoons werken), ik heb de kaarthouder schoon geblazen, de pinnetjes ietsje omhoog gebogen voor beter contact, vliegtuigmodus aan en uit gezet en uiteindelijk de fabrieksinstellingen teruggezet. Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?

Wat betreft de batterij zou ik een nieuw kopen als de telefoon daarmee weer een jaar mee kan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-05 13:46
Als de simkaart nogsteeds niet herkend wordt na een factory reset, is er een grote kans dat de simkaartlezer kapot is...je kan het evt. nog proberen met een andere simkaart maar als deze ook niet herkend wordt is het waarschijnlijk een defecte simkaart lezer. :)