Hallo allemaal,
Ik overweeg mijn Raspberry Pi met Kodi te vervangen door een (instap) HTPC. Ik gebruik hem alleen om audio en video af te spelen op een full HD televisie. Dus bijv. geen streaming.
Ik probeer een beeld te vormen van wat ik nodig heb, maar in plaats van wijzer te worden zie ik na 2 dagen zoeken en lezen door de bomen het bos niet meer. Dus vandaar mijn vraag om advies.
Dit heb ik zover al besloten/uitgezocht:
* Intel CPU
* Windows (licentie kan ik natuurlijk ook los kopen), waar ik bijv. OSMC op wil draaien maar ook gewoon via VLC moet kunnen afspelen
* Bij voorkeur (kleine) interne opslag voor het OS, ik sluit naderhand een grote externe HD aan
* Intern uitbreidingsslot voor een HD is niet nodig als er al interne opslag in zit
* Moet Full HD video x264 en x265 spelen via een HDMI aansluiting naar de TV
* UHD is -niet- nodig
* Surround sound uitgang (om aan de geluidsinstallatie aan te sluiten)
* Budget 250-300 Euro (incl. Windows licentie)
Waar ik bijv. niet goed uitkom is welke combinatie CPU een grafische Chip goed genoeg is?
En zijn er complete kits te koop die aan de eisen voldoen en betaalbaar zijn?
Alvast bedankt voor elk zinnig advies!
Ik overweeg mijn Raspberry Pi met Kodi te vervangen door een (instap) HTPC. Ik gebruik hem alleen om audio en video af te spelen op een full HD televisie. Dus bijv. geen streaming.
Ik probeer een beeld te vormen van wat ik nodig heb, maar in plaats van wijzer te worden zie ik na 2 dagen zoeken en lezen door de bomen het bos niet meer. Dus vandaar mijn vraag om advies.
Dit heb ik zover al besloten/uitgezocht:
* Intel CPU
* Windows (licentie kan ik natuurlijk ook los kopen), waar ik bijv. OSMC op wil draaien maar ook gewoon via VLC moet kunnen afspelen
* Bij voorkeur (kleine) interne opslag voor het OS, ik sluit naderhand een grote externe HD aan
* Intern uitbreidingsslot voor een HD is niet nodig als er al interne opslag in zit
* Moet Full HD video x264 en x265 spelen via een HDMI aansluiting naar de TV
* UHD is -niet- nodig
* Surround sound uitgang (om aan de geluidsinstallatie aan te sluiten)
* Budget 250-300 Euro (incl. Windows licentie)
Waar ik bijv. niet goed uitkom is welke combinatie CPU een grafische Chip goed genoeg is?
En zijn er complete kits te koop die aan de eisen voldoen en betaalbaar zijn?
Alvast bedankt voor elk zinnig advies!