Na ruim 6 jaar is het tijd om mijn pc écht een update te geven.
Ik merk dat de pc trager is geworden, en dat de huidige games minder goed draaien.
Niet zo vreemd, aangezien de spellen beter de rekenkracht gebruiken van de videokaart en processor.
Goed, eerst mijn hudige systeem;
Het lijkt mij heerlijk om weer ongeveer 5-6 jaar met een systeem te doen, dus een beetje futureproof is wel fijn.
Maargoed, om te beginnen, enkele 'standaard' vragen welke al met een nieuw topic naar voren komt, wat ik best wil beantwoorden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming (Fallout/Overwatch/Diablo/GTA V/call of duty), office, internet, downloaden etc.
VR lijkt me leuk om eens te doen, geen idee of dit extra videokracht vraagt.
Daarnaast, omdat futureproof, zou het fijn zijn om nieuwe(re) games ook te kunnen spelen.
De instellingen van games op ultrahigh is mooi meegenomen, maar voor mij niet een showstopper.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1200 excl monitor, toetsenbord en muis, maar minder is ook fijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het huidige systeem heeft al een tijd meegedraaid. Als de kast al mee kan gaan, zou het geld daaraan al ergens anders aan besteed kunnen worden. Huidige voeding weet ik niet zeker of deze voldoende is met de nieuwe setup, en misschien zou ik wel over stappen, zeker omdat ik dan een modulaire voeding kan aankopen.
Waarom gekozen voor sommige onderdelen?
Omdat het huidige systeem ook voorzien is van een Intel processor, heb ik (opnieuw) voor een intel processor gekozen. De i7 lijkt voor mij overkill. Foto/video bewerking doe ik af en toe, waardoor het voor mij niet uitmaakt dat ik een aantal minuten langer moet wachten op het resultaat.
Wat mij betreft hoeft er ook geen hele grote (extra) sata-harddisk in; heb een synology waar ik mijn documenten, iso's etc op sla, dus deze pc zou enkel qua opslag nodig zijn voor installaties, en evt iets meer ruimte voor de downloads.
Configuratie nieuw systeem:
Indien mogelijk, graag jullie input in de vorm van;
Ik merk dat de pc trager is geworden, en dat de huidige games minder goed draaien.
Niet zo vreemd, aangezien de spellen beter de rekenkracht gebruiken van de videokaart en processor.
Goed, eerst mijn hudige systeem;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P8Z68-V | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GV-N670OC-2GD | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung EcoGreen F3, 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Dell S2309W Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart | € 323,65 | € 323,65 |
| 2 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 65,- | € 130,- |
| 1 | XFX 550W Pro | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial m4 mSATA CT128M4SSD2 128GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 453,65 | |
Het lijkt mij heerlijk om weer ongeveer 5-6 jaar met een systeem te doen, dus een beetje futureproof is wel fijn.
Maargoed, om te beginnen, enkele 'standaard' vragen welke al met een nieuw topic naar voren komt, wat ik best wil beantwoorden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming (Fallout/Overwatch/Diablo/GTA V/call of duty), office, internet, downloaden etc.
VR lijkt me leuk om eens te doen, geen idee of dit extra videokracht vraagt.
Daarnaast, omdat futureproof, zou het fijn zijn om nieuwe(re) games ook te kunnen spelen.
De instellingen van games op ultrahigh is mooi meegenomen, maar voor mij niet een showstopper.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1200 excl monitor, toetsenbord en muis, maar minder is ook fijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het huidige systeem heeft al een tijd meegedraaid. Als de kast al mee kan gaan, zou het geld daaraan al ergens anders aan besteed kunnen worden. Huidige voeding weet ik niet zeker of deze voldoende is met de nieuwe setup, en misschien zou ik wel over stappen, zeker omdat ik dan een modulaire voeding kan aankopen.
Waarom gekozen voor sommige onderdelen?
Omdat het huidige systeem ook voorzien is van een Intel processor, heb ik (opnieuw) voor een intel processor gekozen. De i7 lijkt voor mij overkill. Foto/video bewerking doe ik af en toe, waardoor het voor mij niet uitmaakt dat ik een aantal minuten langer moet wachten op het resultaat.
Wat mij betreft hoeft er ook geen hele grote (extra) sata-harddisk in; heb een synology waar ik mijn documenten, iso's etc op sla, dus deze pc zou enkel qua opslag nodig zijn voor installaties, en evt iets meer ruimte voor de downloads.
Configuratie nieuw systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7500 Boxed | € 203,25 | € 203,25 |
| 1 | Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | € 147,95 | € 147,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming | € 442,- | € 442,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14 | € 126,- | € 126,- |
| 1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 237,- | € 237,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.156,20 | |
Indien mogelijk, graag jullie input in de vorm van;
- Mogelijkheid AMD processor? (in verleden wel gehad, maar eigenlijk, doordat Intel 'gewoon' beter is, voor de intel-lijn weer gekozen). Budgettechnisch misschien beter?
- Is een 1060 ook voldoende om ook in de toekomst spellen te kunnen blijven spelen?
- Voeding? Is huidige voeding nog voldoende? Of beter om een krachtigere aan te schaffen?
- Nog meer zaken waar ik zo niet aan denk?
http://specs.tweak.to/5253