Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
"Community techsite"
Dus GoT?
"is lyrisch over de Samsung QLED TV"
Gebaseerd op de (cherrypicked) mening van 5 users?
Dus GoT?
"is lyrisch over de Samsung QLED TV"
Gebaseerd op de (cherrypicked) mening van 5 users?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Goed dat julle dit aan de kaak stellen. Dit vraagt om een reactie vanuit onze kant.
Wij hebben deze actie niet geïnitieerd, maar Samsung heeft dit samen met AD opgezet. Daarbij is Tweakers niet verantwoordelijk voor de quote, maar wellicht vreemd genoeg Samsung ook niet. Dit is werk van het creatieve bureau.
Afgelopen vrijdag hebben wij hen verzocht om het e.e.a. aan te passen en daar is uitgekomen dat enthousiast een betere vertaling is van de reviews over de qled dan lyrisch. Dat is aangepast.
Verder hebben we eind deze week intern een overleg hoe we met dit soort endorsement om moeten en/of kunnen gaan in de toekomst. Tweakers staat ervoor dat het feitelijk juist moet zijn en dat de context klopt, of dat nu vanuit redactie of uit de community komt.
Als jullie nog vragen en/of opmerkingen hebben dan beantwoord ik die graag.
Wij hebben deze actie niet geïnitieerd, maar Samsung heeft dit samen met AD opgezet. Daarbij is Tweakers niet verantwoordelijk voor de quote, maar wellicht vreemd genoeg Samsung ook niet. Dit is werk van het creatieve bureau.
Afgelopen vrijdag hebben wij hen verzocht om het e.e.a. aan te passen en daar is uitgekomen dat enthousiast een betere vertaling is van de reviews over de qled dan lyrisch. Dat is aangepast.
Verder hebben we eind deze week intern een overleg hoe we met dit soort endorsement om moeten en/of kunnen gaan in de toekomst. Tweakers staat ervoor dat het feitelijk juist moet zijn en dat de context klopt, of dat nu vanuit redactie of uit de community komt.
Als jullie nog vragen en/of opmerkingen hebben dan beantwoord ik die graag.
Ik denk dat vooral deze houding goed/belangrijk is om serieus te worden genomen. 'Lyrisch' is nou niet echt een reactie die ik van de doorgaans objectieve crew/medegebruikers verwacht.Bart Zoetmulder schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 00:07:
Tweakers staat ervoor dat het feitelijk juist moet zijn en dat de context klopt, of dat nu vanuit redactie of uit de community komt.
Ondanks alle waarschuwingen e.d. is het voor lang niet elke bezoeker even duidelijk wat nou een adventorial/gesponsorde content is en wat niet, waardoor zulke advertenties/artikelen al snel serieus worden genomen.
[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 31-05-2017 12:39 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik denk dat het ook goed is om te onthouden dat het gemiddelde publiek anders interpreteert en denkt dat de doorsnee Tweaker. Hier zit vaak veel diepere kennis over de materie, en worden verschillen tussen feiten en meningen duidelijk opgemerkt. Zie dit topic al bijvoorbeeld; men is snel met het aan de kaak stellen van misstanden en het kritisch zijn.
De gemiddelde 'klant' die dit op de site van Samsung leest, zal dit waarschijnlijk anders opvatten. Misleidend is dan een groot woord, maar het is niet helemaal correct. De manier waarop het gebracht wordt is daarom erg van belang, zeker aangezien er meestal niet verder gelezen wordt dan koppen/quotes.
Ik merk dat ik het lastig vind precies uit te leggen, zonder hier een betoog te pennen, maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Verder ook niet negatief bedoeld, maar constructief. Ik denk dat het goed is dat Tweakers op deze manier de horizon verbreedt, zeker in financieel aspect. Nu is dit allemaal nieuw, dus is het van belang er wel goed mee verder te gaan. Mooi om te lezen dat jullie wel iets doen met de feedback
De gemiddelde 'klant' die dit op de site van Samsung leest, zal dit waarschijnlijk anders opvatten. Misleidend is dan een groot woord, maar het is niet helemaal correct. De manier waarop het gebracht wordt is daarom erg van belang, zeker aangezien er meestal niet verder gelezen wordt dan koppen/quotes.
Ik merk dat ik het lastig vind precies uit te leggen, zonder hier een betoog te pennen, maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Verder ook niet negatief bedoeld, maar constructief. Ik denk dat het goed is dat Tweakers op deze manier de horizon verbreedt, zeker in financieel aspect. Nu is dit allemaal nieuw, dus is het van belang er wel goed mee verder te gaan. Mooi om te lezen dat jullie wel iets doen met de feedback
fookin mad fer it
Dank je voor deze reactie.Dit vraagt om een reactie vanuit onze kant
Als ik het topic op GoT lees dan blijken er zelfs twijfels of de uitgenodigde Tweakers op het event wel de qled panelen gezien hebben die daadwerkelijk verkocht worden. Mogelijk waren dat prototypes als ook op een eerder event het geval was.Ondanks alle waarschuwingen e.d. is het voor lang niet elke bezoeker even duidelijk wat nou een adventorial/gesponsorde content is en wat niet,
Met name de kijkhoek van de huidige qled panelen in de winkels schijnt danig te verschillen van de op het event getoonde modellen.
Tja, spelen andere merken ook niet zulke spelletjes?TWyk schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:08:
[...]
Dank je voor deze reactie.
[...]
Als ik het topic op GoT lees dan blijken er zelfs twijfels of de uitgenodigde Tweakers op het event wel de qled panelen gezien hebben die daadwerkelijk verkocht worden. Mogelijk waren dat prototypes als ook op een eerder event het geval was.
Met name de kijkhoek van de huidige qled panelen in de winkels schijnt danig te verschillen van de op het event getoonde modellen.
Het is gewoon marketing waarmee deze TV's met "superieure beeldschermtechnologie"

Wat ook een dingetje is, vroeger heette de site Tweakers.net en wij met elkaar waren "tweakers" (met kleine letter?) Nu is het Tweakers (zonder .net) en nu lijkt het net alsof Tweakers lyrisch/enthousiast is over de TV. Terwijl het een aantal tweakers betreft die lyrisch/enthousiast zijn over de TV? Best wel verwarrend.
My favorite programming language is solder.
Goed punt, dat is intern nog steeds zo. Ik denk dat we onze klanten en anderen die iets met onze content, of die van tweakers willen, beter moeten opvoeden.Puch-Maxi schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:23:
Wat ook een dingetje is, vroeger heette de site Tweakers.net en wij met elkaar waren "tweakers" (met kleine letter?) Nu is het Tweakers (zonder .net) en nu lijkt het net alsof Tweakers lyrisch/enthousiast is over de TV. Terwijl het een aantal tweakers betreft die lyrisch/enthousiast zijn over de TV? Best wel verwarrend.
Pagina: 1