Films op een USB downloaden, met ondertiteling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurnality
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-03-2023
Hallo,

First of all, ik weet niet of ik het goede board heb gekozen, dus indien verkeerde board mijn verzoek om dit te verplaatsen.

Ik ga aanstaande vrijdag lekker 2 weken naar spanje, maar mijn vader heeft in z'n volvo XC70 ingebouwde dvd schermen in de hoofdsteunen van de stoelen deze kunnen films afspelen via een dvd voorin, of via een USB

Ik heb besloten een usb vol te stampen met films, maar is het mogelijk om die films dan van ondertiteling te voorzien? en hoe?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 16:59

Releases

Ja maar!

Wat heb je zelf al gevonden?
Zover ik weet kan je met Handbrake hier heel makkelijk wel mee aan klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Check je handleiding of de player losse ondertiteling ondersteunt. Anders kun je ze inderdaad 'embedden' door ze mee te transcoden in de video.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-05 10:03
Naast dat het me op deze manier haast allemaal om illegale content lijkt te gaan (filmpjes downloaden enz..) is dat geheel afhankelijk van je afspeler. D.w.z. de afspeler moet wel geschikt zijn om losse ondertiteling af te spelen. Plenty of informatie te vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-06 10:22

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Vurnality schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:14:
Hallo,

First of all, ik weet niet of ik het goede board heb gekozen, dus indien verkeerde board mijn verzoek om dit te verplaatsen.

Ik ga aanstaande vrijdag lekker 2 weken naar spanje, maar mijn vader heeft in z'n volvo XC70 ingebouwde dvd schermen in de hoofdsteunen van de stoelen deze kunnen films afspelen via een dvd voorin, of via een USB

Ik heb besloten een usb vol te stampen met films, maar is het mogelijk om die films dan van ondertiteling te voorzien? en hoe?
Ik neem aan dat je die films ook netjes gekocht hebt? ;)

Vaak is het voldoende om het srt bestand met de zelfde naam in de zelfde map te zetten. Of je auto speler dit ondersteunt is mij een raadsel maar moet te vinden zijn. Probeer het eens ;)

Werkt het niet dan moet je ze mee bakken in de film. Bijv met Handbrake zoals al eerder gezegd werd.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurnality
Ik heb de films illegaal gedownload, ik heb een kast vol dvds, en de films die ik download heb ik ook op gekochte dvd, maar ik wil niet een grote stapel dvds moeten meenemen als usb ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Gelukkig maar ;) maar ja, zie de antwoorden hier boven.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurnality
Ik heb dus nogal wat films, die ik op USB wil met ondertiteling, maar de volvo xc70 2012 ondersteunt via de USB alleen de volgende bestanden (citaat van handleiding):

Compatibele bestandsformaten bij USB
aansluiting
Het systeem biedt ondersteuning voor de
audio- en videoformaten in de onderstaande
tabel bij weergave via de USB-aansluiting.

Audioformaten:
mp3, wma, aac,
m4a
Videoformaten:
divx, avi, asf

De films die ik dus wil afspelen heb ik op dvds, die vrij beschadigd zijn,

Converteren van films van mp4 naar divx/avi/asf duurt vrij lang en die tijd heb ik niet.

Ik las dat de dvd formaten als volgt zijn:

Audioformaten
CD-Audio, mp3,
wma

Audioformaten
CD-Audio, mp3,
wma, aac, m4a

Videoformaten
CD-Video,
DVD-Video, divx,
avi, asf

---
Ofwel, ik heb dus 2 pakjes van 10 dvd-r gehaald van philips bij de action

Ik heb al een beetje uitgevogeld hoe ik dan die mp4 bestanden erop brand met onderiteling, maar ik vroeg me de volgende dingen af:

1: Kan ik meerdere films op 1 enkele DVD branden, met ondertiteling?
2: Zijn de ondersteunde bestandstypen voor dvd geschikt voor het branden van dvd met ondertiteling?

Ik heb dvd-r's van 4,7 GB

Ik heb films van bijv 2gb dus wil liefst 2 per dvd doen.

___
Ik zelf kon t niet beter uitleggen, indien verwarrend, check de handleiding van m'n auto, de bestandsformaten voor usb op pagina 255
bestandsformaten van dvds op pagina 252
https://www.gebruikershan...w-handleiding-403494.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Vurnality schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 18:20:
Ik heb dus nogal wat films, die ik op USB wil met ondertiteling, maar de volvo xc70 2012 ondersteunt via de USB alleen de volgende bestanden (citaat van handleiding):

Compatibele bestandsformaten bij USB
aansluiting
Het systeem biedt ondersteuning voor de
audio- en videoformaten in de onderstaande
tabel bij weergave via de USB-aansluiting.

Audioformaten:
mp3, wma, aac,
m4a
Videoformaten:
divx, avi, asf

De films die ik dus wil afspelen heb ik op dvds, die vrij beschadigd zijn,

Converteren van films van mp4 naar divx/avi/asf duurt vrij lang en die tijd heb ik niet.

Ik las dat de dvd formaten als volgt zijn:

Audioformaten
CD-Audio, mp3,
wma

Audioformaten
CD-Audio, mp3,
wma, aac, m4a

Videoformaten
CD-Video,
DVD-Video, divx,
avi, asf

---
Ofwel, ik heb dus 2 pakjes van 10 dvd-r gehaald van philips bij de action

Ik heb al een beetje uitgevogeld hoe ik dan die mp4 bestanden erop brand met onderiteling, maar ik vroeg me de volgende dingen af:

1: Kan ik meerdere films op 1 enkele DVD branden, met ondertiteling?
2: Zijn de ondersteunde bestandstypen voor dvd geschikt voor het branden van dvd met ondertiteling?

Ik heb dvd-r's van 4,7 GB

Ik heb films van bijv 2gb dus wil liefst 2 per dvd doen.

___
Ik zelf kon t niet beter uitleggen, indien verwarrend, check de handleiding van m'n auto, de bestandsformaten voor usb op pagina 255
bestandsformaten van dvds op pagina 252
https://www.gebruikershan...w-handleiding-403494.html
Om te branden als video dvd moet je alsnog omzetten. Tijd ben je dus alsnog kwijt plus de tijd om te branden. Allemaal omslachtig. Je kan dus beter omzetten en op USB gooien.

Simpel branden als data dvd zal niet werken.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurnality
Hoezo omzetten dan? je brand dan de dvd als afspeeldvd toch? omzetten duurt per film voor mn acer travelmate p273-m wel uur,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:34

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Vurnality schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 18:34:
Hoezo omzetten dan? je brand dan de dvd als afspeeldvd toch? omzetten duurt per film voor mn acer travelmate p273-m wel uur,
MP4 naar DVD-video, wellicht? En dat duurt ook wel zoiets, vrees ik.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurnality
Ik ga nu gewoon 1 dvd proberen te branden, dan weet ik t ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:34

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Vurnality schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 18:37:
Ik ga nu gewoon 1 dvd proberen te branden, dan weet ik t ook :P
Verwacht in elk geval niet DVD-kwaliteit, je gaat die compressie van mp4 echt wel merken.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurnality
Nee dat snap ik, maar ik heb ook een oude losse dvd speler maar hd krijg ik wss toch niet op die schermen, schermen zijn hd, maar zolang ik maar geen pixelbeeld krijg en t gewoon kan zien is t prima. tis vermaak anders verveel ik me te pletter in de auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vurnality
Het is gelukt, ik heb met ConvertXToDVD 7 de mp4 bestanden en de subtitles op dvd gezet, meerdere per dvd. heb nu 3 dvds gebrand, duurt wel even maar hoef niet alles apart te doen convertxtodvd doet alles lekker achter elkaar zonder omkijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurnality
Hallo,

Ik heb genoten van de films nu al, heb 3 mooie fast en Furious gezien van de eerste tot fast five.

Bij Fast five kwam ik helaas tot de ontdekking dat een tijdje van begin ondertitels wel goed waren. Maar later na een uur ongeveer waren de ondertitels eerder dan dat er gesproken werd.

Ik kon op de dvd schermen geen ondertiteling instellingen vinden. Alleen aan en uit. Als ik uit aanvinkte waren ze ook uit. Dus ze zitten volgens mij niet op de film geprint.

Dit heb ik ook met 1 andere film van een andere disc. Heb gemiddeld 4 films per disc.

Elke disc heeft nog ruimte over. Ik heb ze geconverteerd en gebrand met convertxtodvd

Kan ik nog nieuwe ondertiteling toevoegen na het branden? Het is geen rw dvd maar gewone eenmalige brandbare disc.
Er is ruimte over. Bij elk zowiezo 500mb. Kan ik daar nog ondertitels op branden of moet ik dan weer nieuwe dvds branden.

Heb extra lege dvd's bij me maar zou die dan liever besparen voor andere films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

eenmalige brandbare disc
;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Oef, lang (echt héél lang) geleden dat ik DVD's gebrand heb :D
CD's kon je destijds "open" laten zodat je later bestanden toe kon voegen. Ik weet niet of dat met DVD's ook kon. Maar standaard wordt de DVD netjes 'afgesloten', dat is ook beter compatibel. Maar dan kun je er dus niks meer bijschrijven.

Maar waarom niet meer op USB? Daar ging je topic toch over? Kun je de DVD-bestanden (.VOB etc) niet gewoon in een directory zetten op de stick en die afspelen?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurnality
Nope. Dan mag ik alles weer converteren heb geen zin om weer tig uren bezig te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 21:45

cemtex

Version 1.1.1

Maar @Room42 draagt wel een valide optie aan om het op te lossen.
Beetje kort door de bocht, *heb geen zin ...* ... Ik verwacht op deze manier niet echt een hoop hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurnality
Ja daar heb je natuurlijk een punt
Pagina: 1