Ik heb hier een 286 staan met maar 1 MB geheugen, maar als ik bijv. spellen wil spelen, dan gaat het niet, omdat die zegt dat ik net 8 KB te weinig geheugen heb (omdat het al wordt gebruikt door iets anders)
Ik heb Memmaker al geprobeert maar daar heb je een 286 voor nodig. Nu wil ik het dus proberen om wat overbodige troep uit autoexec.bat en config.sys te halen, maar ik heb er dus totaal geen verstand van
Zit zijn de 2 bestanden:
autoexec.bat
config.sys
Misschien dat jullie me kunnen helpen om er de optimaalste instellingen voor te kunnen krijgen? Oh jah, en dat NC ook automatisch opstart, hoe krijg ik dat voor elkaar? NC staat op c:\nc\nc.exe
Alvast bedankt voor jullie hulp
Milenco
Ik heb Memmaker al geprobeert maar daar heb je een 286 voor nodig. Nu wil ik het dus proberen om wat overbodige troep uit autoexec.bat en config.sys te halen, maar ik heb er dus totaal geen verstand van
Zit zijn de 2 bestanden:
autoexec.bat
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| autoexec.bat @echo off C:\DOS\SMARTDRV.EXE /X PROMPT $p$g PATH C:\DOS;C:\PCTOOLS; MIRROR C: /TC SET TEMP=C:\DOS C:\SICMOUSE\SICMOUSE.COM MODE CON CODEPAGE PREPARE=((437) C:\DOS\EGA.CPI) MODE CON CODEPAGE SELECT=437 KEYB US,,C:\DOS\KEYBOARD.SYS PC-CACHE set PCTV=/BW PCSHELL /RT DESKTOP/R/CS cls |
config.sys
code:
1
2
3
4
5
6
7
| DEVICE=C:\DOS\SETVER.EXE DEVICE=C:\DOS\HIMEM.SYS DOS=HIGH COUNTRY=001,437,C:\DOS\COUNTRY.SYS DEVICE=C:\DOS\DISPLAY.SYS CON=(EGA,,1) FILES=30 DEVICEHIGH=C:\DOS\DBLSPACE.SYS /MOVE |
Misschien dat jullie me kunnen helpen om er de optimaalste instellingen voor te kunnen krijgen? Oh jah, en dat NC ook automatisch opstart, hoe krijg ik dat voor elkaar? NC staat op c:\nc\nc.exe
Alvast bedankt voor jullie hulp
Milenco