Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymoose
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-09 09:00
Ik heb zojuist de Klipsch RP150M gespot voor een prijs van 280 euro. Na onderzoek blijkt dit wel een redelijk setje te zijn en al helemaal voor die prijs. Nou ben ik niet perse opzoek naar een upgrade, maar ben ik wel nieuwsgierig. Ik maak op het moment gebruik van een 2.1 setje (Trust tytan 2.1). Deze set is aangesloten op mijn Schiit uber stack waar ik ook gebruik maak van DT990 pro's.

Mijn vraag:

Kan ik deze speakers op mijn schiit stack aansluiten of heb ik hier nog een aparte amp voor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-09 20:24
Stassen heeft ze nog wel goedkoper staan. Daar staat bij dat er twee speakerunits in zitten. De prijs is daar wel curieus laag, dus misschien een emailtje sturen van te voren om het zeker te weten. Je Shiit Stack is overigens alleen een DAC en een headphone amp. Dat betekent dat ze geen passive speakers zoals de Klipsch aan kunnen sturen. Je hebt dan nog een aparte versterker nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Die Klipsch is geen actieve speaker (= zonder versterker), dus ja, daar heb je een aparte versterker voor nodig. Ken die Schiit verder niet maar neem aan dat dat een hoofdtelefoon versterkertje/DAC is?
Wat voor uitgangen zitten daar op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymoose
Royenroy schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:32:
Stassen heeft ze nog wel goedkoper staan. Daar staat bij dat er twee speakerunits in zitten. De prijs is daar wel curieus laag, dus misschien een emailtje sturen van te voren om het zeker te weten. Je Shiit Stack is overigens alleen een DAC en een headphone amp. Dat betekent dat ze geen passive speakers zoals de Klipsch aan kunnen sturen. Je hebt dan nog een aparte versterker nodig.
Wow. Dat is inderdaad nog goedkoper. Die website zelf ken ik niet. Ik heb het setje op doublepoint gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:06
Royenroy schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:32:
Daar staat bij dat er twee speakerunits in zitten. De prijs is daar wel curieus laag, dus misschien een emailtje sturen van te voren om het zeker te weten.
Twee speakerunits als in één woofer en één tweeter, niet dat ze per paar verkocht worden ;)
Staat ook bij eigenlijk elke speaker:
Alle vermelde prijzen zijn per stuk en inclusief 21% BTW, tenzij anders vermeld.
Dat wordt dus 2 x €170,- wat meer is dan het paar wat voor €280,- wordt verkocht via HiFi Outlet.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 30-05-2017 17:03 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymoose
wagenveld schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:32:
Die Klipsch is geen actieve speaker (= zonder versterker), dus ja, daar heb je een aparte versterker voor nodig. Ken die Schiit verder niet maar neem aan dat dat een hoofdtelefoon versterkertje/DAC is?
Wat voor uitgangen zitten daar op?
Op de schiit magni 2 uber zitten pre-amp outs en ja het is een hoofdtelefoon versterker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:06
Crazymoose schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:02:
[...]
Op de schiit magni 2 uber zitten pre-amp outs en ja het is een hoofdtelefoon versterker.
Oftewel niet geschikt om een setje passieve speakers op aan te sluiten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymoose
FeaR schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:02:
[...]

Twee speakerunits als in één woofer en één tweeter, niet dat ze per paar verkocht worden ;)

[...]
Haha. Nu je het zegt. Was mij niet opgevallen. Nou ben ik ook niet heel ervaren met het aanschaffen van audio apparatuur. Dat verandert de zaak wel voor mij wat betreft budget.

Thanks.

[ Voor 70% gewijzigd door Crazymoose op 30-05-2017 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymoose
FeaR schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:04:
[...]

Oftewel niet geschikt om een setje passieve speakers op aan te sluiten.
Om er zeker van te zijn. Is die op doublepoint zeker 2 stuks of zijn dat dan 2 speakers zoals je zei (tweeter en woofer)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-09 20:24
FeaR schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:02:
[...]

[...]

Dat wordt dus 2 x €170,- wat meer is dan het paar wat voor €280,- wordt verkocht via HiFi Outlet.
Verklaard ook gelijk het prijsverschil. ;(
Pagina: 1