Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:40
Hallo,

Ik zoek een nieuwe TV voor de slaapkamer. Na een tijdje geen TV te hebben gehad op mijn slaapkamer, mis ik het toch als ik op bed lig. Aangezien er erg veel televisies op de markt zijn, weet ik niet wat de beste koop is. Mijn budget ligt rond de €1000,-.

Wat ik zoek is een TV met een goed beeld voor op mijn slaapkamer. Smart TV is niet per se nodig, maar zonder Smart is volgens mij (bijna) niet meer te krijgen. Ik heb ervaringen met WebOS 3.0 en dat vind ik erg fijn werken. Aangezien ik vrijwel alleen Apple producten gebruik, heeft Android TV voor mij geen meerwaarde.

Wat ik ermee ga doen is series kijken en films, en soms ook TV (zoals sport). Niet de meest spannende dingen, maar ik houd er wel van als het beeld uitstekend is. Voor de slaapkamer heb ik vernomen dat OLED het beste is, omdat deze echt zwart kan bereiken, maar dit ligt toch wel buiten mijn budget. En de eerste TV met 4k OLED: LG 55EG920V lees ik geen uitstekende verhalen over en ligt ook wel een stuk buiten budget.

Wat ik tot nu toe heb gevonden:
Samsung UE49KS7000 (Quantum Dot, alleen volgens mij is dit vooral marketing praat?)
LG 49UH850V
LG 55EG910V (OLED TV, iets boven budget, geen 4k en WebOS 2.0)

Ik heb ook een 4k TV hangen in een andere kamer (LG 43UH610V). Niks speciaals, maar ik ben benieuwd of je de 4k gaat missen, of eventueel voor de toekomst het toch wel beter was een 4k TV aan te schaffen.

Ik hoop op wat tips van jullie kant. De kamer is vrijwel altijd donker, zeker met film kijken. Ik heb (tot nu toe) nog geen Playbar/Home Cinema Set (beneden een Sonos set op de TV, wat me erg bevalt maar weer een Sonos Playbar is erg duur). Hier zit ik ook nog over te twijfelen. Hier eventueel aanraders voor stel ik ook zeer op prijs, maar eerst de TV :) .

Alvast bedankt!