Toon posts:

Yup, weer TV-Out probs...stap 1 dit keer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel zit ik in een situatie waarin ik graag nogal binnenkort (liefst a.s. Zaterdag, maar ik zal men niet gaan vervelen met persoonlijke details) m'n verse Dell Inspiron 8000 laptop aangesloten wil hebben op de 15-jaar-oude Blaupunkt TV die hier staat(ja lach maar :)). Probleempje: ik weet (nog) niet veel af van TVs, en sowieso schijnt het tv-out fenomeen nogal vaak problemen op te leveren. En ja, ik heb de search gebruikt, maar afgezien van wat flarden informatie werd me niet veel duidelijker wat ik nou in mijn geval moet doen. Dus bij deze een verzoek om hulp. Laat ik maar eens beginnen met wat aansluitingen-specs, of ze nou nodig zijn of niet :) :

Blaupunkt TV
=============
- SCART
- ingang (of is 't nou uitgang?) voor snoer naar videorecorder (=coax-snoer?)
- geluid-links (wit) en geluid-rechts (rood), nogal grote diameter van ~1.5cm maar nogal weinig gaten, en bovendien kleine ook

Videorecorder (heeft ie *überhaupt* iets met het verhaal te maken?)
=======================
- uitgang voor snoer van videorecorder (er staat bij "R.F.", =..?)
- Antenne-ingang
- geluid-links (wit) en geluid-rechts (rood)
----------------------
verder nog wat aansluitingen, ik denk niet dat ze uitmaken maar 'k ben wel geïnteresseerd :) :
- "video/audio |TV|" uitgang (SCART-achtig)
- "decoder" uitgang (ook SCART-achtig)

Chrontel CH7007 TV-Out chip
=============================
- S-video out (heet kennelijk SVHS, staat voor..?), met kabel voor 3 aansluitingen: S-video out, composite video (geel, heet kennelijk 'gele tulp'..?), digital audio ('zwarte tulp').

Dit alles met een GeForce2 Go.

Oké, dat was 't wel. Graag zou ik willen weten welke aansluitingen ik nou het beste kan leggen, welke kabels ik evt. moet kopen etc. Want SCART, SVHS of composite: de achergrondinfo van elk zijn me niet bekend, en dan heb ik 't nog niet eens over Digital audio of "wit-rood" stereo geluid.

In de eerste plaats zou het dus fijn zijn als iemand me uit kon leggen wat ik het beste kan doen, en als je dan ook bovenstaande termen gebruikt zou 't voor mij helemaal duidelijk zijn :) En wellicht voor andere nieuwkomers ook, weer aan aanwinst voor de search :D Verder is achtergrond-info over de betreffende aansluitingen ook altijd welkom :) Alvast bedankt!

• total_confusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-06 09:52
Je kunt het beste die svhs stekker vanuit je pc naar de video gebruiken.. stop het uiteinde van de svhs in een scart stekker. (deze kun je overal kopen) Stop die scart in je video. Dan met coax doorlussen naar je tv. (zo kun je ook nog je beeld opnemen)

Dit alles heeft wel aleen nut als je video ook Svhs ondersteuning heeft anders krijg je zwart wit beeld.

Mocht hij dus zwart wit beeld geven, pak dan een max 15 meter lange GELE tulip kabel (zwarte kabel met gele stekker bedoel ik), sluit hem aan op je video kaart. Dan naar de video toe.. met een scart stekker. (gele stekkertje van tullip in gele rondje van scart :) ) dan video weer aan je tv knopen met coax.

Geluid.. als je geluid via de tv wil en niet via de pc.. dan moet je gewoon een audio kabel kopen in de winkel.. thats it.

ik hoop dat je er wat aan hebt. zo heb ik het teminste ook allemaal gedaan :)

B-)

P1 133 Linux Redhat 7.2 Apache webserver. And a PII 433 @ 541 with Windows 2000

• total_confusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-06 09:52
svhs is trouwens wel beter in qualiteit zegt men. Maar ik heb nu tulip.. en das perfect beeld. maakt dus niet zo heel veel uit.

P1 133 Linux Redhat 7.2 Apache webserver. And a PII 433 @ 541 with Windows 2000