Momenteel zit ik in een situatie waarin ik graag nogal binnenkort (liefst a.s. Zaterdag, maar ik zal men niet gaan vervelen met persoonlijke details) m'n verse Dell Inspiron 8000 laptop aangesloten wil hebben op de 15-jaar-oude Blaupunkt TV die hier staat(ja lach maar
). Probleempje: ik weet (nog) niet veel af van TVs, en sowieso schijnt het tv-out fenomeen nogal vaak problemen op te leveren. En ja, ik heb de search gebruikt, maar afgezien van wat flarden informatie werd me niet veel duidelijker wat ik nou in mijn geval moet doen. Dus bij deze een verzoek om hulp. Laat ik maar eens beginnen met wat aansluitingen-specs, of ze nou nodig zijn of niet
:
Blaupunkt TV
=============
- SCART
- ingang (of is 't nou uitgang?) voor snoer naar videorecorder (=coax-snoer?)
- geluid-links (wit) en geluid-rechts (rood), nogal grote diameter van ~1.5cm maar nogal weinig gaten, en bovendien kleine ook
Videorecorder (heeft ie *überhaupt* iets met het verhaal te maken?)
=======================
- uitgang voor snoer van videorecorder (er staat bij "R.F.", =..?)
- Antenne-ingang
- geluid-links (wit) en geluid-rechts (rood)
----------------------
verder nog wat aansluitingen, ik denk niet dat ze uitmaken maar 'k ben wel geïnteresseerd
:
- "video/audio |TV|" uitgang (SCART-achtig)
- "decoder" uitgang (ook SCART-achtig)
Chrontel CH7007 TV-Out chip
=============================
- S-video out (heet kennelijk SVHS, staat voor..?), met kabel voor 3 aansluitingen: S-video out, composite video (geel, heet kennelijk 'gele tulp'..?), digital audio ('zwarte tulp').
Dit alles met een GeForce2 Go.
Oké, dat was 't wel. Graag zou ik willen weten welke aansluitingen ik nou het beste kan leggen, welke kabels ik evt. moet kopen etc. Want SCART, SVHS of composite: de achergrondinfo van elk zijn me niet bekend, en dan heb ik 't nog niet eens over Digital audio of "wit-rood" stereo geluid.
In de eerste plaats zou het dus fijn zijn als iemand me uit kon leggen wat ik het beste kan doen, en als je dan ook bovenstaande termen gebruikt zou 't voor mij helemaal duidelijk zijn
En wellicht voor andere nieuwkomers ook, weer aan aanwinst voor de search
Verder is achtergrond-info over de betreffende aansluitingen ook altijd welkom
Alvast bedankt!
Blaupunkt TV
=============
- SCART
- ingang (of is 't nou uitgang?) voor snoer naar videorecorder (=coax-snoer?)
- geluid-links (wit) en geluid-rechts (rood), nogal grote diameter van ~1.5cm maar nogal weinig gaten, en bovendien kleine ook
Videorecorder (heeft ie *überhaupt* iets met het verhaal te maken?)
=======================
- uitgang voor snoer van videorecorder (er staat bij "R.F.", =..?)
- Antenne-ingang
- geluid-links (wit) en geluid-rechts (rood)
----------------------
verder nog wat aansluitingen, ik denk niet dat ze uitmaken maar 'k ben wel geïnteresseerd
- "video/audio |TV|" uitgang (SCART-achtig)
- "decoder" uitgang (ook SCART-achtig)
Chrontel CH7007 TV-Out chip
=============================
- S-video out (heet kennelijk SVHS, staat voor..?), met kabel voor 3 aansluitingen: S-video out, composite video (geel, heet kennelijk 'gele tulp'..?), digital audio ('zwarte tulp').
Dit alles met een GeForce2 Go.
Oké, dat was 't wel. Graag zou ik willen weten welke aansluitingen ik nou het beste kan leggen, welke kabels ik evt. moet kopen etc. Want SCART, SVHS of composite: de achergrondinfo van elk zijn me niet bekend, en dan heb ik 't nog niet eens over Digital audio of "wit-rood" stereo geluid.
In de eerste plaats zou het dus fijn zijn als iemand me uit kon leggen wat ik het beste kan doen, en als je dan ook bovenstaande termen gebruikt zou 't voor mij helemaal duidelijk zijn