Momenteel heb ik een PC samengesteld in 2011 met de volgende onderdelen erin. De voeding staat er niet bij maar dat is de XFX Core Edition PRO650W.
Deze voeding, de CD-ROM speler, de HDD (opslag) en de behuizing wil ik eigenlijk hergebruiken. De GTX 970 stamt uit vorig jaar en die voldoet nog prima voor de games die ik speel op 1440p. Die neem ik dus ook mee.
Huidig systeem:
Nieuwe onderdelen:
Dus ik wil een nieuw moederbord, een stevige CPU met degelijke koeler, een M.2 SSD van 500GB en 16GB RAM.
Een paar vragen:
Deze voeding, de CD-ROM speler, de HDD (opslag) en de behuizing wil ik eigenlijk hergebruiken. De GTX 970 stamt uit vorig jaar en die voldoet nog prima voor de games die ik speel op 1440p. Die neem ik dus ook mee.
Huidig systeem:
Nieuwe onderdelen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 350,36 | € 350,36 |
| 1 | MSI Z270 SLI Plus | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Noctua NH-D14 | € 68,50 | € 68,50 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 127,- | € 127,- |
| 1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 237,- | € 237,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 921,86 | |
Dus ik wil een nieuw moederbord, een stevige CPU met degelijke koeler, een M.2 SSD van 500GB en 16GB RAM.
Een paar vragen:
- Kan ik die voeding gewoon hergebruiken? Is 650 watt genoeg? Denk het wel eigenlijk, het oude systeem draaide 2 kaarten in SLi zonder problemen
- Die i7 uit 2011 voldoet nog perfect, daarom weer een i7. Maar ik heb het vermoeden dat die oude i7 eigenlijk vandaag de dag nog steeds overkill is. In benchmarks online zie ik dat een i5 iets van 5 tot 10 FPS minder draait in games. Dat is mij op zich wel €100 waard. Of kan ik gewoon een i5 nemen en zou ik daar weer jaren mee vooruit kunnen?
- Zou ik direct voor 32GB RAM gaan? Ik heb nu 8GB en dat is echt te weinig aan het worden. Dit later upgraden kan altijd nog, natuurlijk.
- Kan ik op dit moederbord die M.2 SSD's ook in RAID-0 laten lopen? En is dat aan te raden voor snelheid? Ik zie online wel wat resultaten die veelbelovend zijn, maar ik weet niet echt of dit moederbord dat ondersteunt.
- Dit gaat wel passen in die Antec Sonata kast, toch?
- Eventueel andere tips?