Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CAD workstation

Pagina: 1
Acties:

• Tiimmeh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-11 22:13
Hoi Tweakers!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar VIER PCs die voornamelijk gebruikt gaat worden voor CAD programma's (Catia).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Totale budget ligt rond de 3000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muizen & toetsenborden. Wel nog schermen nodig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CAD GPU, SSD (250GB), redelijke CPU.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb onderstaande lijst gemaakt en vroeg mij af of dit een werkende setup is die goed geoptimaliseerd is voor CAD programma's. Wellicht suggesties om het goedkoper te maken?

#ProductPrijsSubtotaal
4Intel Core i5-7400 Boxed€ 179,-€ 716,-
4Gigabyte GA-H110M-S2H€ 52,95€ 211,80
4PNY NVIDIA Quadro P600€ 201,09€ 804,36
4Thermaltake Versa H15 Window€ 43,69€ 174,76
4BenQ GW2270 Zwart€ 94,90€ 379,60
4Crucial CT8G4DFD8213€ 54,95€ 219,80
4be quiet! Pure Power 10 400W€ 54,95€ 219,80
4Crucial MX300 2,5" 275GB€ 95,90€ 383,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.109,72

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09:51
Beste Tiimmeh,

een goed lijstje.
waar je natuurlijk op kunt besparen is de SSD een sandisk ssd is een kleine €10,- goedkoper maar is een prima alternatief voor de crucial

ook een alternatief voor het scherm zou deze zijn een iets goedkoper scherm en weet ook niet of dit de aansluitingen heeft die jij wilt maar is een goed alternatief voor ook weer iets goedkoper.

voor de rest is er niet veel waar je op kan besparen

ben je van plan de stock cooler te gaan gebruiken van intel?

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

• Tiimmeh
gamerboy schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:39:
Beste Tiimmeh,

een goed lijstje.
waar je natuurlijk op kunt besparen is de SSD een sandisk ssd is een kleine €10,- goedkoper maar is een prima alternatief voor de crucial

ook een alternatief voor het scherm zou deze zijn een iets goedkoper scherm en weet ook niet of dit de aansluitingen heeft die jij wilt maar is een goed alternatief voor ook weer iets goedkoper.

voor de rest is er niet veel waar je op kan besparen

ben je van plan de stock cooler te gaan gebruiken van intel?
Dank voor je tips, en fijn om te horen dat het geheel OK is! Stock cooler is prima denk ik, het extra geluid is niet zo'n punt.

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Dit lijkt mij voor een bedrijf?
Hoe fixed is het bedrag?
Ik denk dat er namelijk dingen zijn die je eventueel beter kan doen mits er een ander bedrag tegen aan wordt gegooid. Ik zou zelf als bedrijf nooit voor zelfbouw gaan.

• Tiimmeh
NO_Excuses schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:59:
Dit lijkt mij voor een bedrijf?
Hoe fixed is het bedrag?
Ik denk dat er namelijk dingen zijn die je eventueel beter kan doen mits er een ander bedrag tegen aan wordt gegooid. Ik zou zelf als bedrijf nooit voor zelfbouw gaan.
Klein bedrijfje (vrijwilligers), ja. Wat zou jij aanraden? Bijvoorbeeld 3 wat duurdere? Prijs is redelijk fixed namelijk.

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Nou als bedrijf zou ik zelf kiezen voor pre-built, omdat je dan zit met een service t.o.v. service op alle losse onderdelen. Pre-built is over het algemeen wel wat duurder. Nou is catia niet het meest zware volgens mij. Om terug te komen op pre-built je kan dan het beste bij HP of Dell zijn.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-11 16:19

Nutral

gamer/hardware freak

Ik zou toch echt wel wat meer budget pakken dan 3000 voor 4 catia pc's. dat is 750€ per pc. De catia licenties zijn iets van 25.000€ euro met een maintenance van richtinge de 3000 per jaar. De kostprijs van de mensen die er mee werken is ook niet niks.

Ik weet niet hoe groot er gemodelleerd gaat worden, dat bepaald enigzins wat de benodigdheden zijn van de cpu en gpu. Is duidelijk wat er mee gedaan word ?

Voor een Cad werkstation (zoals ik op mijn werk ook heb gemaakt) Zou ik gaan voor zoveel mogeiljk single core cpu (7700K), omdat tijdens het modelleren deze programma's vaak maar op 1 thread werken en dit hetgene is waar je op moet wachten. Voor het draaien van simulaties is dit niet het geval en ga je voor meer cores.

GPU word bepaald naar aanleiding van hoe groot de assemblies zijn waarin je werkt, en of er veel surface werk gedaan word. Afhankelijk hiervan pak je en sterkere of zwakkere quadro (want catia is opengl).

Geheugen zou ik meer dan 8gb pakken, maar ook dit is afhankelijk van hoe groot de assemblies zijn.

Moederborden zijn hetgene die wat makkelijker kapot gaan

Een refurbished workstation is ook nog een idee:
https://www.nowthatsit.nl...recision-t3600-19163.html
heeft 512gb ssd, redelijke cpu, quadro 4000 en 16gb geheugen. Plus waarschijnlijk kun je er nog wel een contractje met support bij krijgen.

• Tiimmeh
Nutral schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:29:
Ik zou toch echt wel wat meer budget pakken dan 3000 voor 4 catia pc's. dat is 750€ per pc. De catia licenties zijn iets van 25.000€ euro met een maintenance van richtinge de 3000 per jaar. De kostprijs van de mensen die er mee werken is ook niet niks.

Ik weet niet hoe groot er gemodelleerd gaat worden, dat bepaald enigzins wat de benodigdheden zijn van de cpu en gpu. Is duidelijk wat er mee gedaan word ?

Voor een Cad werkstation (zoals ik op mijn werk ook heb gemaakt) Zou ik gaan voor zoveel mogeiljk single core cpu (7700K), omdat tijdens het modelleren deze programma's vaak maar op 1 thread werken en dit hetgene is waar je op moet wachten. Voor het draaien van simulaties is dit niet het geval en ga je voor meer cores.

GPU word bepaald naar aanleiding van hoe groot de assemblies zijn waarin je werkt, en of er veel surface werk gedaan word. Afhankelijk hiervan pak je en sterkere of zwakkere quadro (want catia is opengl).

Geheugen zou ik meer dan 8gb pakken, maar ook dit is afhankelijk van hoe groot de assemblies zijn.

Moederborden zijn hetgene die wat makkelijker kapot gaan

Een refurbished workstation is ook nog een idee:
https://www.nowthatsit.nl...recision-t3600-19163.html
heeft 512gb ssd, redelijke cpu, quadro 4000 en 16gb geheugen. Plus waarschijnlijk kun je er nog wel een contractje met support bij krijgen.
Dank voor je bericht! Ons "bedrijf" is wat dat betreft een speciaal geval, we draaien volledig op sponsorcontracten met bedrijven (we zijn een non-profit studententeam). Dassault sponsort ons ook met gratis Catia licenties dus de kostenverhouding ligt sowieso anders bij ons.

We zijn aan het upgraden van studenten laptops naar deze desktops, dus ik denk dat dit al een hele verbetering gaat zijn. Onze assemblies zijn ook niet dusdanig heftig dat we high-end workstations nodig gaan hebben.

EDIT: Mocht je geïnteresseerd zijn, het gaat om dit team, gefeatured op Tweakers onlangs :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tiimmeh op 30-05-2017 15:31 ]

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-11 16:19

Nutral

gamer/hardware freak

Ah, interessant. dan maakt het ook niet zo een verschil.

Kijkende naar de assemblies is de videokaart niet super belangrijk maar de processor heeft wel baat bij zoveel mogelijk turbo snelheid. 16gb is alsnog niet zo gek.

Je zou evt kunnen kijken of je ook gesponsored kan worden met workstations of misschien alleen door intel met cpu's.
Pagina: 1