Seamless wifi i.c.m. (minimaal) 500 MB/s glasvezel

Pagina: 1
Acties:

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zoek een?
- de benodigde componenten om een seamless wifi netwerk aan te leggen in mijn toekomstige nieuwe huis.
Probleem is dat ik zelf heel weinig verstand heb van alles wat met netwerken te maken heeft.
Ik ga 500 MB/s glasvezel laten aansluiten van Jonaz (500 was minimaal, waarschijnlijk haal je meer).
Ik vind seamless heel belangrijk omdat ik met mijn laptop door het huis wil kunnen lopen zonder van netwerk handmatig te moeten switchen. Ik wil dan dat er dus ook maar 1 netwerk zichtbaar is.

Ik wil dat er (waarschijnlijk) 2 wifi zenders komen (routers of accesspoints?).

- 1 router/accesspoint in de huiskamer, deze moet ook een paar kabelports hebben voor de TV, Kodi, PS4, etc.
-1 router/accesspoint op de (enige) bovenverdieping. Deze moet minimaal 1 kabelportg hebben, zodat ik de Kodi/mediaplayer boven kan bekabelen [/li]

Voor bovenstaande routers/accesspoints ga ik dus kabels trekken, deze zijn zijn aangesloten op de standaard router van Jonaz (met wifi disabled). (Ik las op Jonaz.nl dat ik deze moet laten instellen als Bridge of iets dergelijks?)

Ik wil op deze locaties stevig kunnen streamen op hoge beeldkwaliteit (Kodi/Twitch/Etc.).

Wat is je budget?
Ik ga voor stabiliteit en snelheid, dus niet perse een limiet, maar moet wel fair en redelijk blijven

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja, op aanraden Netgear of Asus

[ Voor 44% gewijzigd door Fiddle op 30-05-2017 10:22 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kijk eens naar de UniFi access points, eventueel in combinatie met de cloud key voor de controllersoftware. Daar zijn talloze goede ervaringen mee, en het is net even iets beter spul dan de standaard consumentenapparatuur, zonder meteen de hoofdprijs te kosten.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• medal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:58
De WIFI op het modem/router van de provider uitschakelen, vervolgens 2 UniFi AC pro access point met een Cloudkey zou de voldoende WIFI dekking moeten geven.

Extra Switch indien meer kabels benodigd.