Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Carracio88
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-03 19:59
Mijn vrouw heeft tijdelijk een oude Samsung S3, maar deze loopt regelmatig vast en daarom zijn we op zoek naar een nieuwe smartphone. Eigenlijk het enige dat ze echt van belang vindt, is dat er een goede camera op zit.

We hebben allebei goede ervaringen met Lumia's, maar ik las dat Microsoft mogelijk stopt met de verkoop van deze telefoons en ik weet niet of het dan handig is om nu een Lumia te kopen. Ik had mijn oog laten vallen op de Lumia 640 XL. Met Huawei hebben we minder goede ervaring, maar misschien was dit een incident?

Verder zag ik nog een nieuwe Samsung S4 voor 150€ bij 4launch.

Maar om eerlijk te zijn heb ik weinig verstand van smartphones. Kunnen jullie misschien tips geven voor een budget tot ongeveer 180€? Want ik heb geen idee waar ik op moet letten. Wat is betrouwbaar? Waar moet je niet aan beginnen?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Carracio88 op 30-05-2017 18:36)

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-11 23:16
Kijk eens op de prijsvergelijker, zet uw budget op en begint zelf te vergelijken.

Met die budget zou ik kijken naar Motorola, Wileyfox,..

Onderstaande link staan 3 voorbeelden die ik je kan aanraden.
Motorola G5
Wileyfox swift 2
Sony XA
https://tweakers.net/pric...are/731311;662789;490653/

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• royalt123
Kijk eens op de prijsvergelijker, zet uw budget op en begint zelf te vergelijken.

Met die budget zou ik kijken naar Motorola, Wileyfox,..

Onderstaande link staan 3 voorbeelden die ik je kan aanraden.
Motorola G5
Wileyfox swift 2
Sony XA
https://tweakers.net/pric...are/731311;662789;490653/

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
Een nieuwe S4 zou ik niet meer aan beginnen.. Dan koop je een toestel wat vrij snel weer traag wordt.

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-11 07:56
Wat betreft die lumia, doe maar niet inderdaad. Microsoft loopt te klooien met het mobiel beleid en je weet dus niet waar je aan toe bent.

Ik zou het rijtje van royalt123 doornemen

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 21:08

Sorbo

Uw hulp in huis!

Carracio88 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:15:

We hebben allebei goede ervaringen met Lumia's, maar ik las dat Microsoft mogelijk stopt met de verkoop van deze telefoons en ik weet niet of het dan handig is om nu een Lumia te kopen. Ik had mijn oog laten vallen op de Lumia 640 XL.
Niets gaat zo hard als de smartphonemarkt, en telefoons van 2+ jaar oud zijn dan ook (met name in deze prijsklasse) vaak geen verstandige koop meer. Daar komt bij bovenop dat Microsoft inderdaad geen heil meer ziet in de lumia's. Ze brengen geen nieuwe modellen meer uit, wel ondersteunen ze de meeste toestellen nog wel met updates. Tenzij je echt hardcore Windows Phone fan bent, zou ik geen WP meer nemen.
Carracio88 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:15:
Verder zag ik nog een nieuwe Samsung S4 voor 150€ bij 4launch.
Zelfde gaat op voor de S4. Je koopt daarmee een toestel van 4 generaties oud (we zijn bij de S8), en daarmee krijg je dus sowieso géén updates meer. De S4 is blijven steken op android 5.0, je loopt dus met je nieuwe toestel al 2 versies van Android achter. Da's niet alleen qua features vervelend, eventuele beveiligingsproblemen zullen ook niet meer gepatched worden.

Het lijstje van @royalt123 is een goede. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Moto G5, wat een toestel is dat meer solide aanvoelt dan de S4 die je aandraagt, wél updates ontvangt en overall prettiger zal werken.

• Carracio88
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-03 19:59
Bedankt voor de adviezen. Ik ben maar afgestapt van Windows, hoewel ik het echt goede telefoons vind, en van de Samsung S4. Inmiddels heb ik de Moto G5 besteld.

• royalt123
Veel plezier met je nieuwe G5 , het is een goede keuze!
Gelieve 'beste antwoord' te markeren zodat topic kan sluiten.
Carracio88 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:11:
Bedankt voor de adviezen. Ik ben maar afgestapt van Windows, hoewel ik het echt goede telefoons vind, en van de Samsung S4. Inmiddels heb ik de Moto G5 besteld.
Pagina: 1