Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zoek een budget build voor een multimedia PC,
- die kan dienen als Home Theater PC, met als belangrijkste functies:
Opslag- en streaming van audio- en videobestanden. (ik ben DJ, dus dit gaat over véél muziekbestanden, waaronder ook al m'n eigen vinylrips (.wav bestanden))
- die energiezuinig is en ook als server kan dienen (om altijd toegang te hebben tot mijn bestanden)
- die zonder veel moeite kan multitasken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 600 euro
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Snelle processor geschikt voor multitasken
- Minimum 8GB RAM
- 3TB interne opslag
- Genoeg aansluitingen voor Audio en Video (aansluiten op externe versterker, TV, computerscherm, ...)
- Ruimte voor BlueRay/DVD Lezer (zodat de PC ook kan dienen als vervanging voor DVD speler)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald... Ik sta open voor alles!
Wat verwacht je van ons?
Graag wat tips over goedkope opties voor een snelle processor + keuze moederbord.
Ik zoek een budget build voor een multimedia PC,
- die kan dienen als Home Theater PC, met als belangrijkste functies:
Opslag- en streaming van audio- en videobestanden. (ik ben DJ, dus dit gaat over véél muziekbestanden, waaronder ook al m'n eigen vinylrips (.wav bestanden))
- die energiezuinig is en ook als server kan dienen (om altijd toegang te hebben tot mijn bestanden)
- die zonder veel moeite kan multitasken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 600 euro
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Snelle processor geschikt voor multitasken
- Minimum 8GB RAM
- 3TB interne opslag
- Genoeg aansluitingen voor Audio en Video (aansluiten op externe versterker, TV, computerscherm, ...)
- Ruimte voor BlueRay/DVD Lezer (zodat de PC ook kan dienen als vervanging voor DVD speler)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald... Ik sta open voor alles!
Wat verwacht je van ons?
Graag wat tips over goedkope opties voor een snelle processor + keuze moederbord.