PWS programmeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9933
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik moet een profielwerkstuk doen en ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik wil graag iets doen met programmeren, maar wat weet ik niet en ik ben nog niet super goed ervaren ermee maar ben wel bereid om mezelf er meer in te laten verdiepen. Daarnaast moet het onderwerp wel een beetje gerelateerd zijn aan wiskunde en natuurkunde.

In principe heb ik alle zoektermen al gebruikt die ik maar kon verzinnen en hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met het verzinnen of bedenken van een onderzoeksvraag. Daarnaast, ja ik heb al eerder deze week een topic aangemaakt met als onderwerp kunstmatige intelligentie, maar dat lijkt in mijn ogen een te moeilijk onderwerp om verder op in te gaan.
Ook moet het onderwerp niet te ruim gegrepen zijn dus een onderwerp als: De smartphone of de computer zijn niet goed genoeg. Er moet een kleinschalige vraag worden gesteld die je helemaal gaat uitwerken en een onderzoek bij verzint of wat mij dus leuk lijkt zelf een programma of iets dergelijks programmeren.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt,

Marcel

(Als er iets onduidelijk is zeg het a.u.b.)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 420461

Dus je wilt graag dat wij iets voor je gaan bedenken dat jij interessant vindt? Misschien is het wel zo handig als we het ook gelijk voor je uitwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:21

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Deel van de kunst van een profielwerkstuk is toch echt dat je zelf iets verzint. Vraag je leraar anders even om advies, of kijk naar wat scholieren in andere schooljaren hebben gemaakt.`

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Geen idee wat je precies interessant vindt, maar bij deze een natuurkunde/wiskunde gerelateerd idee:
Een programma waar je een set willekeurige datapunten in kan invoeren (bij voorkeur een spreadsheet of .CSV), die grafisch weergeeft, en daar vervolgens zo goed mogelijk een (1e/2e/ 3e/ne graads-) vergelijking op fit.
Daar kan je volgens mij wel even je tanden op kapot bijten :)
Wellicht is het overigens handig om je leeftijd en schoolniveau te vermelden, dan kunnen we beter gerichte ideeën aandragen.

edit:
Iemand enig idee hoe je smileys kan escapen? In de FAQ kon ik het zo snel niet vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door TommyboyNL op 29-05-2017 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Je zegt dat het gerelateerd moet zijn aan wiskunde en natuurkunde, maar weet je dat wel zeker? Toen ik mijn PWS moest doen mocht ik ook gewoon informatica als vak kiezen en daar wat mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Gropah schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:55:
Je zegt dat het gerelateerd moet zijn aan wiskunde en natuurkunde, maar weet je dat wel zeker? Toen ik mijn PWS moest doen mocht ik ook gewoon informatica als vak kiezen en daar wat mee doen.
Ik meen me te herinneren dat mijn PWS écht gerelateerd moest zijn aan één of meerdere profielvakken, keuzevakken vielen hier niet onder. Maar dat is alweer een aantal jaar terug, dus ik kan het mis hebben of de regels kunnen veranderd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
uhm informatica is per definitie gerelateerd aan wiskunde en natuurkunde... *kuch* George Bool * kuch* Ada Lovelace *kuch kuch* - zo ik heb je voldoende hints gegeven.... en er zijn nog zat andere namen te verzinnen.

Vergeet niet alle regels die wij tegenwoordig toepassen in programmeertalen allemaal hun oorsprong vinden in de wiskunde.

Daarnaast bestaan er ook opleidingen zoals Computer Science and Physics... lijkt me voldoende startpunten voor nu voor verder onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 10:02

Salmon

.NET developer

Je zou idd zoals @TommyboyNL zegt kijken naar iets van een dataset en deze visualiseren. Op de website van Kaggle heb je er super veel gratis, over verscheidene onderwerpen. Deze datasets kan je daarna dan bijvoorbeeld visualiseren met de programmeertaal R (en als je het als website wilt ShinyR erbij). :)

Toevallig heb ik een half jaartje terug als deelopdracht voor een HBO Informatica opleiding de Titanic disaster dataset moeten visualiseren en verbanden tussen eigenschappen van de ramp moeten vinden. In de dataset staan bijvoorbeeld de klasse van de ticket van de personen aan boord, de leeftijd, of er familieleden aan boord waren en of de persoon de ramp heeft overleeft. Zoiets zou je ook kunnen doen. Voorbeelden zijn ook op die website te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-05 01:24
Marcel9933 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:12:
Ik moet een profielwerkstuk doen en ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik wil graag iets doen met programmeren, maar wat weet ik niet en ik ben nog niet super goed ervaren ermee maar ben wel bereid om mezelf er meer in te laten verdiepen. Daarnaast moet het onderwerp wel een beetje gerelateerd zijn aan wiskunde en natuurkunde.

In principe heb ik alle zoektermen al gebruikt die ik maar kon verzinnen en hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met het verzinnen of bedenken van een onderzoeksvraag. Daarnaast, ja ik heb al eerder deze week een topic aangemaakt met als onderwerp kunstmatige intelligentie, maar dat lijkt in mijn ogen een te moeilijk onderwerp om verder op in te gaan.
Ook moet het onderwerp niet te ruim gegrepen zijn dus een onderwerp als: De smartphone of de computer zijn niet goed genoeg. Er moet een kleinschalige vraag worden gesteld die je helemaal gaat uitwerken en een onderzoek bij verzint of wat mij dus leuk lijkt zelf een programma of iets dergelijks programmeren.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt,

Marcel

(Als er iets onduidelijk is zeg het a.u.b.)
Ik heb toentertijd voor Biologie gekozen (N&G). Hebben vogelgeluiden geanalyseerd van een tiental soorten vogels en vergeleken met de beschrijving van de geluiden in Petersons Vogelgids en nog een ander vogelboek. (naar aanleiding van een stuk van Bert Visscher) Heb mijzelf toen PHP4 & MySQL aangeleerd en het allemaal interactief gemaakt door er een website over te bouwen waar de afbeelding van de vogel, het geluid, grafieken, analyses en omschrijvingen te bekijken waren.

Gewoon het werkstuk op interactieve manier weergeven, in de huidige generatie mooier dan een map met papier. Wellicht goed te doen met een natuurkundig of wiskundig onderwerp.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zelf heb ik op de middelbare school een systeembord-simulator gemaakt in QuickBasic. Ik had toen wel al een paar jaar ervaring met 'programmeren' (in Basic :+ ) Ik had de eerste versie een keer in de zomervakantie gemaakt en een verbeterde versie heb ik ingeleverd als natuurkunde-project. Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://schind.nl/systeemb_gj.jpg

Andere (wat meer informatica-)dingen die leuk zijn om te maken zijn:
  • Sudoku-oplosser die elke puzzel kan oplossen
    spoiler:
    hint: (zelf slimme dingen verzinnen in combinatie met) backtracking
  • Boter-kaas-en-eieren (Tic-tac-toe) waarbij je tegen de computer speelt die zo goed is dat je niet kan winnen
    spoiler:
    hint: game tree
  • "Game of Life"-simulator. Is wel een stuk simpeler, maar als je hier al moeite mee hebt dan is dit een leuk project. Probeer het anders eens een keertje in het weekend. Ik ben sowieso van mening dat elke nerd dit een keer gemaakt moet hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:04

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Daos dat is wel een leuk projectje :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-05 19:11

Amanush

Saai persoon.

Wij hebben destijds met het vak Natuurkunde een N-Body Physics simulator gebouwd.

Ga tot de luiaard, gij mier! Zie haar wegen en wordt wijs.

Pagina: 1