Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Mijn vraag is of ik uit eigen portemonnee een nieuwe TV zou moeten kopen. Ik heb de TV van de verhuurder laten vallen en er zit nu een enorme kras is, vrijwel onbruikbaar. Ik heb dit ook al eerlijk tegen hem gezegd.

Ik heb gebeld met mijn verzekeringen, maar zowel mijn aansprakelijkheidsverzekering en mijn all-risk inboedelverzekering verwijzen naar de inboedelverzekering van de huisbaas.

Wat is nu de beste volgende stap? Want de verhuurder verwijst naar mijn verzekering.

Ik heb ook de schade zelf veroorzaakt, dus snap ook wel dat ik zelf verantwoordelijk ben. Maar de verzekeraars en mijn ouders zeggen dat de verhuurder hiervoor verzekerd zou moeten zijn.

Kan iemand mij een tip geven wat nu de beste volgende stap zou zijn? Gewoon zelf geld neerleggen en zelf een vervangende TV aanschaffen of alsnog aandringen of de verhuurder het niet vergoed kan krijgen bij zijn verzekering.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Heeft een rechtsbijstand verzekering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-07 14:55

ZieMaar!

Moderator General Chat
Een beetje google geeft mij het idee dat inboedelverzekeringen de schade ook dekken als je je woning verhuurt. Klinkt ook logisch, het zijn zijn spullen, dus hij moet dat verzekeren. Zijn verzekering kan dat wellicht op jou verhalen.

Staat er ook niet iets hierover in je huurcontract? Overigens zegt een stemmetje in mij dat het heel logisch is dat jij voor de schade opdraait, aangezien jij de tv hebt laten vallen. Maar hij is niet van jou, dus jouw inboedelverzerking vergoedt niet.

Maar goed, ik heb hier verder niet bijzonder veel kaas van gegeten, dus misschien heeft iemand hier het verlossende woord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Apart, dan zou de verhuurder jou eerst aansprakelijk moeten stellen voor schade aan zijn spullen wellicht? Misschien dat je aansprakelijkheidsverzekering dan ineens wel in de meewerk-modus wil gaan.

Aan de andere kant zou inderdaad de verhuurder hiervoor ook verzekerd moeten zijn, het zijn immers zijn spullen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Geen idee wat voor TV het was, maar een 32 inch heb je al vanaf 250 euro.
pricewatch: Philips 32PFK4101 Zwart

Je zou natuurlijk ook even in de V&A kunnen kijken of er iets leuks bij staat en dan gewoon zelf de TV vervangen.

[ Voor 24% gewijzigd door Ernemmer op 29-05-2017 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
redfoxert schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:53:
Apart, dan zou de verhuurder jou eerst aansprakelijk moeten stellen voor schade aan zijn spullen wellicht? Misschien dat je aansprakelijkheidsverzekering dan ineens wel in de meewerk-modus wil gaan.
Ik gok dat dit onderdeel is van de onderlinge deal van verzekeraars: als jouw bovenburen water lekken waardoor jouw laminaat vervangen moet worden, komt dat ook voor rekening van je eigen inboedelverzekering.
Het heeft niet zo zeer te maken met aansprakelijkheid, maar meer dat het op deze manier eenvoudiger (en dus goedkoper) af te handelen is voor de verzekeraars.
De inboedelverzekering van je huisbaas zou het dus gewoon moeten vergoeden. Zo niet, dan zal hij je aansprakelijk moeten stellen, en verwijs je dat door naar je Aansprakelijkheidsverzekering.

Hoe krijg je het trouwens voor elkaar om een TV te laten vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
chronoz schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:34:
Ik heb ook de schade zelf veroorzaakt, dus snap ook wel dat ik zelf verantwoordelijk ben. Maar de verzekeraars en mijn ouders zeggen dat de verhuurder hiervoor verzekerd zou moeten zijn.

Kan iemand mij een tip geven wat nu de beste volgende stap zou zijn? Gewoon zelf geld neerleggen en zelf een vervangende TV aanschaffen of alsnog aandringen of de verhuurder het niet vergoed kan krijgen bij zijn verzekering.
Misschien je WA verzekering? Je hebt de TV van een ander gesloopt, dus zou het mogelijk op die manier kunnen.

Alternatief kan je het oplossen buiten de verzekeringen om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 21:20
Welke inboedelverzekering heb je en wat staat er in de voorwaarden? Soms worden spullen van anderen in jouw woning wel degelijk gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 13:58

Hokkie

Hello

Ik geloof dat hij zijn verzekering moet inschakelen; deze maatschappij jou aansprakelijk stelt voor de schade; zodat jij die naar jouw verzekeraar kunt doorverwijzen.

Beide partijen lossen dit onderling vervolgens op en kan verhuurder een nieuwe TV kopen...

[ Voor 22% gewijzigd door Hokkie op 31-05-2017 15:53 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Pagina: 1