Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 907565

Topicstarter
Mijn vraag
Als ik 'm op mijn laptop aansluit op de externe harde schijf/opslag gaat het lampje heel snel knipperen. Maar de laptop geeft geen reactie, ook geen foutmelding. Andere laptops herkennen mijn schijf wel gewoon. Hoe kan dit?

Relevante software en hardware die ik gebruik
WD Elements harde schijf van 500 gigabite.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Andere laptops aansluiten op mijn externe harde schijf

Duizend maal dank alvast! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zag trouwens gelijksoortige topics, maar ik ben helemaal niet handig met computers. Het is voor mij wat te ingewikkeld uitgelegd. Kan iemand me helpen in jip en janneke taal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Misschien dat de laptop in kwestie niet genoeg stroom levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Reepje schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:56:
Misschien dat de laptop in kwestie niet genoeg stroom levert.
Dat lijkt me vreemd want eerst deed hij het wel gewoon. Ik had gelezen dat het iets te maken kon hebben met verkeerd verwijderen en dat de schijf hersteld moet worden of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Anoniem: 907565 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:59:
[...]

Dat lijkt me vreemd want eerst deed hij het wel gewoon. Ik had gelezen dat het iets te maken kon hebben met verkeerd verwijderen en dat de schijf hersteld moet worden of zo?
Als andere laptops de schijf wel herkennen, is dat dus niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:28
Anoniem: 907565 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:59:
Dat gaat tegenwoordig meestal automatisch. Dat, of je krijgt een melding dat het niet werkt. Daarnaast werkt het op andere laptops wel.

Bovendien is het niet onwaarschijnlijk dat een softwareupdate van je laptop ervoor heeft gezorgd dat hij nu minder stroom kan leveren.

Er zijn kabeltjes verkrijgbaar waarmee je uit 2 USB-poorten tegelijk stroom kunt putten. Ik denk dat je dat het beste kunt proberen.

'2x USB A naar mini USB', of' '2x USB A naar micro USB' zoek je dan waarschijnlijk, afhankelijk van de aansluiting aan de zijde van de schijf. Mischien heeft iemand nog een goedkoper alternatief.

[ Voor 13% gewijzigd door Thralas op 29-05-2017 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Om wat meer dingen uit te sluiten:
- Doen andere apparaten het wel als ze aangesloten worden op dezelfde USB-poort?
- Gaat het om een USB3-poort op de laptop? (Of alternatieve vraag: wat is het merk en type van de laptop?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanton
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
En, waar niet? Is ie in Schijfbeheer zichtbaar (rechts klik Start/Windows vlaggetje > Schijfbeheer)?

Joep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:09
Eerste nu te ondernemen actie: je externe schijf aansluiten op een andere computer/laptop waar hij het gewoon doet, en dan in Windows een "Schijfcontrole" uitvoeren. Dan weet je zeker dat je externe schijf nog goed is en dat je data daarop veilig is.

Tweede actie: alle data op je externe harde schijf backuppen (als je dat nog niet hebt gedaan), bv. door een kopie van alles te trekken naar de harddisk van de andere computer/laptop. Dan ben je zeker dat je je data hebt.

Derde actie: je externe schijf (tijdelijk even) met een Powered USB hub aansluiten op de laptop waarop hij het eerst niet deed. Als het dan gewoon werkt, ligt het aan de stroomvoorziening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De usb poortjes doen het allemaal, andere apparaten als muis, camera etc. Werken er ook op. Ik heb een lenovo laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Stanton schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 01:04:
En, waar niet? Is ie in Schijfbeheer zichtbaar (rechts klik Start/Windows vlaggetje > Schijfbeheer)?
Bij schijfbeheer herkent de laptop m niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
Anoniem: 907565 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:01:
De usb poortjes doen het allemaal, andere apparaten als muis, camera etc. Werken er ook op. Ik heb een lenovo laptop
Een USB2 poort kan maximaal 0,5 A aan stroom leveren.
Je noemt hier boven allemaal USB-apparaten die nauwelijks of geen stroom nodig hebben uit de USB-poort.
Je harddisk trekt daar echter alles uit wat hij kan krijgen en heeft dan misschien nog niet genoeg.
Al eens een Powered USB-hub of een USB-Y snoer geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Renault schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 23:57:
[...]

Een USB2 poort kan maximaal 0,5 A aan stroom leveren.
Je noemt hier boven allemaal USB-apparaten die nauwelijks of geen stroom nodig hebben uit de USB-poort.
Je harddisk trekt daar echter alles uit wat hij kan krijgen en heeft dan misschien nog niet genoeg.
Al eens een Powered USB-hub of een USB-Y snoer geprobeerd?
Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. Is dat een los kabeltje wat je kunt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Anoniem: 907565 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 20:56:
[...]

Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. Is dat een los kabeltje wat je kunt kopen?
Zo zien die eruit.
https://www.allekabels.nl...45662/usb-20-y-kabel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhanToM__
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-04 15:45
Kan je even het volgende nagaan, terwijl je E-Hdd gekoppeld is:

Open CMD met admin rechten
type "diskpart", vervolgens enter drukken.

Nu zou er een lijst moeten verschijnen waar je hardeschijf er tussen zou moeten staan.

Bij het opvragen van de lijst, even in het oog houden, hoe lang het duurt vooraleer de lijst tevoorschijn komt.

Succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Heb dat kabeltje gekocht en geprobeerd, maar het maakt geen verschil.. :-( De schrijf blijft snel knipperen met het lampje en de laptop herkent 'm nog steeds niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PhanToM__ schreef op zondag 25 juni 2017 @ 03:14:
Kan je even het volgende nagaan, terwijl je E-Hdd gekoppeld is:

Open CMD met admin rechten
type "diskpart", vervolgens enter drukken.

Nu zou er een lijst moeten verschijnen waar je hardeschijf er tussen zou moeten staan.

Bij het opvragen van de lijst, even in het oog houden, hoe lang het duurt vooraleer de lijst tevoorschijn komt.

Succes.
Hoi PhanToM, ik heb het uitgevoerd maar er komt alleen een zwart scherm met witte letters, maar geen lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 907565 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:08:
[...]

Hoi PhanToM, ik heb het uitgevoerd maar er komt alleen een zwart scherm met witte letters, maar geen lijst?
Had je al "HELP" ingetikt?

En terzijde: wil je niet meerdere posts achter elkaar maken als in de tussentijd niemand gereageerd heeft; je kan je laatste post gewoon editen als je meerdere antwoorden wil geven aan mensen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhanToM__
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-04 15:45
Kan je even een screenshot van pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-05 00:53
welke antivirus staat er op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 12:21
In diskpart dan even dit typen: list disk

Dan zie je de schijven die allemaal in/aan de computer zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de ICT meneer van mijn werk ernaar laten kijken. Hij heeft nu windows 10 erop gezet, maar hij doet het nog steeds niet. Hij zei dat de usb poorten waarschijnlijk niet zijn 'geïnstalleerd'. Er zou een cd'tje bij zitten, maar die heb ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Weet de ICT meneer dat de inhoud van het CD'tje waarschijnlijk ook te vinden is op de site van de fabrikant van de laptop en dat daar programmaatjes/drivers staan om de USB-poort wel werkend te krijgen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
Wellicht is het handig als je de openingspost even completeert met het exacte type laptop wat je hebt e.d.
Pagina: 1