Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 783541

Topicstarter
Beste tweakers,

Recent kocht ik mij een Apple iPhone 7, 128 GB red op spam
Eén van mijn vrienden vond het raar dat ik maar 709euro heb betaald. Na vergelijking met andere sites zijn de iPhones hier echt goedkoop. Ik heb ook naar de winkel gebeld en gevraagd of het refurbished iPhones zijn maar dit is niet zo...
Ben ik nu gescammed? of heb ik een illegaal/fake exemplaar gekocht? Hoe is dit mogelijk?

Danku voor de help,

Jasper Vanneste :)

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 30-05-2017 07:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Heb je de iphone binnen gekregen?
Kan namelijk van alles zijn. Import uit buitenland, partij ergens opgekocht (faillissement bijvoorbeeld) of indien er niet geleverd word kan het skam zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52
Heb je 'm ook daadwerkelijk ontvangen? Zo ja, dan mag je heel erg van geluk spreken, want dit riekt naar nepperij alom.

Als je 'm nog niet hebt ontvangen, dan vrees ik het ergste.

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 29-05-2017 21:01 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hahn schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:00:
want dit riekt naar nepperij alom.
Of de TS maakt gewoon reclame voor de site in zijn link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52
PilatuS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:01:
[...]

Of de TS maakt gewoon reclame voor de site in zijn link.
Dat zou ook nog kunnen, maar als het topic vervolgens vol staat met 'ik zou het niet doen', is het geen geweldige reclame :P

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hahn schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:02:
[...]

Dat zou ook nog kunnen, maar als het topic vervolgens vol staat met 'ik zou het niet doen', is het geen geweldige reclame :P
Er zijn altijd mensen die er in trappen. Opzich is de TS gewoon zo: Foute scam site die te goedkoop is en de TS zegt de telefoon toch gekregen te hebben. Dus een buitenkans om toch daar te bestellen. Zo komt het een beetje op mij over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste mensen,

bedankt voor de snelle reacties.

spam

Om te antwoorden op uw vraag, Ja ik heb hem al ontvangen + hij werkt :p

Ik snap het ook niet, echter ben ik wel heel blij.

Maarja men vrienden vinden het raar.

[ Voor 11% gewijzigd door Microkid op 30-05-2017 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En sorry maar ik snap niet dat ik hier degene ben die reclame wilt maken. Ik kan u photo's doorsturen van mijn gekochte iPhone en de factuur erbij. Ik had gewoon een vraag waarom ik zo weinig heb betaald, niet dat ik dit slecht vind maar gewoon door reacties van anderen dat ik er mij vragen begon te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:20
Anoniem: 783541 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:09:
En sorry maar ik snap niet dat ik hier degene ben die reclame wilt maken. Ik kan u photo's doorsturen van mijn gekochte iPhone en de factuur erbij. Ik had gewoon een vraag waarom ik zo weinig heb betaald, niet dat ik dit slecht vind maar gewoon door reacties van anderen dat ik er mij vragen begon te stellen.
Inderdaad. De woorden oplichting en reclame vallen wel heel snel zonder gedegen onderzoek. Maar verder heb je er weinig meer aan, je hebt de telefoon immers al en verder voegt de 'uitslag' niet zoveel toe. Als je telefoon maar legit is.. (dat valt vast te checken)

[ Voor 14% gewijzigd door Hoyden op 29-05-2017 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blauwmaceje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-11-2024
Kan me niet voorstellen dan je met 0,0 activiteit op tweakers hierover een topic gaat openen, ruikt gewoon naar reclame ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De verkoopprijs ligt onder de inkoopprijs. 9 van de 10x maak je geld over naar deze site's en krijg je nooit wat.

Een andere mogelijkheid is toestellen die gejat zijn of refurbished zijn, naast de overduidelijke scam zijn dat de enige mogelijkheden.

Edit: Een andere maar minder waarschijnlijke optie: Ze leveren een aantal telefoons uit en hopen dat door de lage kosten en een klein beetje vertrouwen ze veel bestellingen krijgen. Zodra er wat meer geld binnenkomt verzenden ze niets meer en gaan er met het geld vandoor.

[ Voor 35% gewijzigd door PilatuS op 29-05-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Blauwmaceje schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:11:
Kan me niet voorstellen dan je met 0,0 activiteit op tweakers hierover een topic gaat openen, ruikt gewoon naar reclame ;).
Beste ik heb dit account ooit aangemaakt, omdat ik opzoek was naar een nieuwe computer zo goedkoop mogelijk. Ik keek nu naar iPhone 7 (128GB!) prijzen en die liggen allemaal hoger dan de site waar ik zogezegd reclame wil over maken. Yea right als ge niks beters te doen hebt dan mij te beschuldigen zonder reden dan zwijgde beter. Ik kwam hier voor uitleg en ik dacht dat ik ze ging krijgen.. in tegendeel krijg ik crap zoals u op men dak. Maar geen probleem hoor :) Zolang hij werkt ben ik blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:11:
De verkoopprijs ligt onder de inkoopprijs. 9 van de 10x maak je geld over naar deze site's en krijg je nooit wat.

Een andere mogelijkheid is toestellen die gejat zijn of refurbished zijn, naast de overduidelijke scam zijn dat de enige mogelijkheden.

Edit: Een andere maar minder waarschijnlijke optie: Ze leveren een aantal telefoons uit en hopen dat door de lage kosten en een klein beetje vertrouwen ze veel bestellingen krijgen. Zodra er wat meer geld binnenkomt verzenden ze niets meer en gaan er met het geld vandoor.
Zou inderdaad kunnen maar de winkel is ook gevestigd in Diest. En okeja de google rating is 4/5 ofso idk.. maakt niet veel uit dat kan je toch faken.. maar stel je koopt iets en je krijgt het niet van een winkel die 60min van je huis ligt. Dan rij je er toch naar toe en doe je eens flink je verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hoe weet je of het toestel wel of niet gerefurbished is?
Heb je het serie nummer bij Apple gecheckt?
https://checkcoverage.apple.com/

Nog meer manieren om te checken: http://www.wikihow.com/Identify-a-Refurbished-iPhone

[ Voor 24% gewijzigd door Soldaatje op 29-05-2017 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:27
Nou ik ruik scam/spam. Alleen je taalgebruik al.. dit is niet het forum voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 783541 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:21:
[...]

Zou inderdaad kunnen maar de winkel is ook gevestigd in Diest. En okeja de google rating is 4/5 ofso idk.. maakt niet veel uit dat kan je toch faken.. maar stel je koopt iets en je krijgt het niet van een winkel die 60min van je huis ligt. Dan rij je er toch naar toe en doe je eens flink je verhaal..
Ja leuk allemaal. Maak gewoon een site na en zet er de gegevens van een echte winkel bij. Is niet de eerste keer of de laatste keer. Dat er een winkel ergens zit met die naam zegt niets.

Het is gewoon heel simpel: De inkoopprijs ligt boven de verkoopprijs. Klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 29-05-2017 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BlazeMuis schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:23:
Nou ik ruik scam/spam. Alleen je taalgebruik al.. dit is niet het forum voor jou.
Wow nog iemand die gaat reageren zonder reden.. mijn taalgebruik is niet van toepassing.. zegt de stoere jongen met Blaze in zen naam :) spam/scam idk ik wil gewoon een antwoord op men vraag is dat nu zo moeilijk.. en logisch dat ik offensief reageer als er zo een domme reacties zoals die van u worden geplaatst.. dan zwijg je beter ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:54
Anoniem: 783541 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:27:
[...]

Wow nog iemand die gaat reageren zonder reden.. mijn taalgebruik is niet van toepassing.. zegt de stoere jongen met Blaze in zen naam :) spam/scam idk ik wil gewoon een antwoord op men vraag is dat nu zo moeilijk.. en logisch dat ik offensief reageer als er zo een domme reacties zoals die van u worden geplaatst.. dan zwijg je beter ze.
Bij deze dan het antwoord op je vraag:

Het is ofwel:
- Een refurbished toestel.
- Een gestolen en doorverkocht toestel.
- Een scam (die zijn er in vele vormen en maten)
- Een restpartij (onwaarschijnlijk denk ik)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:27
Blijkbaar ben ik een retard volgens hem. Kreeg een bericht zie screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/m15hsZ84Fl6McUFJwvCpBpPP/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BlazeMuis schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:32:
Blijkbaar ben ik een retard volgens hem. Kreeg een bericht zie screenshot.

[afbeelding]
Welja je bent dan ook een dikke retard :) Dit forum is niet voor mij? Lmao ik zit hier ook maar 1x per jaar op en ik denk ook niet dat het voor u is aangezien je niet deftig kunt reageren op topics en direct uw conclusies trekt die eigenlijk waarschijnlijk niemand boeit. Alle ma proficiat nu heb je iedereen achter u omdat ik u retard noemde ;) gz Blazeboy, maar dit verandert nog altijd het feit dat je een retard bent ;) good luck

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Palthe

Wauw. Mag hier een slotje op? Eerst (onbedoeld wellicht) reclame maken voor een vage website, daarna iemand via PM uitschelden en er vervolgens nog een schepje bovenop doen in het forum. Lijkt mij discussie onwaardig dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Welja zet er maar een slotje op :) veel hulp heb ik hier toch niet gekregen :) doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Anoniem: 783541 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:43:
Welja zet er maar een slotje op :) veel hulp heb ik hier toch niet gekregen :) doei
Jij gaat ver komen in het leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zullen we het even gezellig houden aub? Op slot zodat een admin hier naar kan kijken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.