Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHGJanssen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 10:41
Mijn vraag
Mijn vrouw heeft een nieuwe telefoon gekocht omdat haar oude Win8 phone het had begeven.
Maar een paar zaken loopt ze tegen aan waar ik met mijn beperkte Android kennis ook niet uitkom:

1. Voor het werk hebben ze een Google account waarop ze werkafspraken plannen met leverancier. Als ze dit account toevoegt wordt direct ook de mail gesynct van dit account en ze wil enkel de kalender gebruiken.
Nog vervelender is dat in de standaard kalender app je enkel alle kalenders kunt aanvinken om zichtbaar te maken maar zo loopt onze prive kalender met de werkkalender door elkaar. Idee was dan maar een andere kalender applicatie te installeren, maar verschillende geprobeerd en als daarin de zichtbare kalenders wordt ingesteld wordt dit naadloos overgenomen door de standaard Google kalender. Dus op de een of andere manier denkt Android dat de zichtbare kalenders een global setting is en dat dat ook het handigst werkt.

2. Syncen van contacts van ons Windows (live.nl) account krijg ik ook al niet aan de praat.. Ik kan wel een account toevoegen via de optie Exchange accounts maar dan kan ik enkel aanvinken om de email te syncen, niet de contactpersonen. Ik heb al Outlook geinstalleerd maar die synct ook de contacts niet zodat ze kiesbaar zijn om te bellen. Enkel binnen outlook zelf.
Iemand enig idee hoe dit aan de praat te krijgen. Ik heb nu de contacten maar geexporteerd -> importeert in Google account maar dit is weer niet handig voor mij omdat ik nog een Windows telefoon heb.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Motorola Moto G5, Android 7

Iemand gouden tip(s)?
Groeten, Jos

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silchas
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Hoi Jos,

Voor punt 1 zou je kunnen kijken of de werk agenda gedeeld kan worden met jullie Google account.
Je voegt gaan alleen de agenda toe, zonder ook de mail mee te krijgen.
Je ziet dan wel de beide agenda's door elkaar lopen.
In de calendar app kan je dan wel de kleur van de agenda afspraken wijzigen.
Voor delen van een agenda: https://support.google.com/calendar/answer/37082?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Onder account instellingen kun je instellen wat je van dat account wil syncen. Zoals bijvoorbeeld enkel kalender info en niet e-mails.

Jorte is prima instelbaar wat agenda's betreft. Met de betaalde versie kun je ook verschillende agenda's openen. Als je bv Google calendar en Jorte naast elkaar draait hoef je daar overigens niet voor te betalen. Met die twee zou het ook moeten lukken.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor punt 2, als je Exchange account toevoegt even klikken op "handmatig instellen" en daar nogmaals op "Exchange" drukken. Daarna bij de instellingen serveradres even aanpassen naar m.outlook.com

Als je automatisch laat configureren maakt ie er een imap account van vandaar alleen de mail sync optie.