Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil voor korte tijd weer in Nederland gaan werken (misschien 6 maanden en daarna kijk ik weer verder) maar was bij het uitzendbureau en gaf mijn rekening en vroegen meteen: heb je geen Nederlandse rekening? Nu heb ik die wel (net aangemaakt, BUNQ) maar die gebruik ik alleen als test en iDeal verder niet.

Wil mijn duitse N26 rekening gebruiken die ik al had toen ik in Ierland was.

Nu is mijn vraag, mogen bedrijven weigeren om te betalen naar een niet Nederlandse iBAN?
Want zowel mijn Debit card en mijn Maestro staan op N26 dus dat vind ik zelf wel erg fijn om te hebben.

Alvast bedankt voor de moeite!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik heb geen idee of het mag ja of nee...

Echter weet ik dat zolang het gewoon een iban rekening is de meeste loon software dit gewoon toestaat en er geen extra handelingen of kosten aanzitten voor de werkgever. Het lijkt mij dan ook geen probleem.
Ik neem aan dat het een gewone euro rekening is (Duitsland zie ik staan, maar N26 zegt mij niets)?

Een amerikaanse bankrekening of gewoon een rekening buiten EU zou ik als nederlandse werkgever wel weigeren. Dit is een behoorlijk karwei om voor enkele medewerkers in te gaan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LeVortex schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:38:
Ik heb geen idee of het mag ja of nee...

Echter weet ik dat zolang het gewoon een iban rekening is de meeste loon software dit gewoon toestaat en er geen extra handelingen of kosten aanzitten voor de werkgever. Het lijkt mij dan ook geen probleem.
Ik neem aan dat het een gewone euro rekening is (Duitsland zie ik staan, maar N26 zegt mij niets)?

Een amerikaanse bankrekening of gewoon een rekening buiten EU zou ik als nederlandse werkgever wel weigeren. Dit is een behoorlijk karwei om voor enkele medewerkers in te gaan regelen.
Hoi,

Ja is gewoon een Euro rekening met iBAN, in Ierland deden ze er behoorlijk lastig over maar AIB vroeg mij gewoon veel te hoge fees dat ik mijn geld meteen overmaakte naar N26, maar hoopte dat Nederland makkelijk was daar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:00
Geen idee of ze het mogen of niet.

Maar als ze er geen zin in hebben, dan hebben ze natuurlijk geen enkele verplichting om jou aan te nemen? Ik zou er niet te moeilijk over doen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:51

Yucon

*broem*

Xander schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:41:
Geen idee of ze het mogen of niet.

Maar als ze er geen zin in hebben, dan hebben ze natuurlijk geen enkele verplichting om jou aan te nemen? Ik zou er niet te moeilijk over doen...
Dat dus. Met 'moeten' schiet je niet veel op, maar vaak kom je er best wel samen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 21:20
Bij mij heeft de NL werkgever in het begin zonder problemen mijn salaris etc. overgemaakt naar een BE rekening. Mijn andere BE collega's worden nog steeds zonder problemen betaald. Duitse collega's worden ook zonder problemen betaald... Lijkt mij niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Bij het bedrijf waar ik werk, werken heel veel Duitsers, die krijgen hun salaris allemaal probleemloos overgemaakt naar hun Duitse rekening via IBAN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 17:43
Ja dat moet. Hier is regelgeving voor vanuit Europa die vereist dat alle IBANs gelijk behandeld worden en er dus geen onderscheid gemaakt mag worden op basis van de landcode.

De Nederlandse Bank noemt het IBAN discriminatie en heeft er zelfs een speciaal meldpunt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:01
Met @DarkFlow.

De (niet te lezen) wettekst staat hier. Vooral artikel 9 en 10 zijn hier interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Enige probleem zou kunnen zijn als met een oud pakket gebruikt voor de loonadministratie waar de landcode van de IBAN hardcoded is. Dus NL.... dan loop je tegen een technisch probleem aan. Bij de grotere werkgevers is dit vaak geen probleem, of de werkgevers die kantoren hebben in de buurt van de grens, en dus ook met grenswerkers werken. Maar een klein kantoorje in de randstad met een oud software pakket, tja daar kan je wellicht in de problemen komen (dat het technisch gewoon niet lukt).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Qwerty-273 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:51:
Enige probleem zou kunnen zijn als met een oud pakket gebruikt voor de loonadministratie waar de landcode van de IBAN hardcoded is. Dus NL.... dan loop je tegen een technisch probleem aan. Bij de grotere werkgevers is dit vaak geen probleem, of de werkgevers die kantoren hebben in de buurt van de grens, en dus ook met grenswerkers werken. Maar een klein kantoorje in de randstad met een oud software pakket, tja daar kan je wellicht in de problemen komen (dat het technisch gewoon niet lukt).
Dit was inderdaad het probleem in Ierland, los van dt ze het gewoon niet wilde was het technisch (volgens hun) niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
... waar de landcode van de IBAN hardcoded ...

Waarom zou je zoiets in vredesnaam eigenlijk op die manier programmeren?

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 30-05-2017 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:23
begintmeta schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:05:
offtopic:
... waar de landcode van de IBAN hardcoded ...

Waarom zou je zoiets in vredesnaam eigenlijk op die manier programmeren?
Dat is geen designkeuze maar een quick fix om je programma dat gebouwd is op nl rekeningnummers werkend te houden na de overgang op IBAN.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 09:10
Maar er kan toch gewoon handmatig betaald worden? Doen wij op de zaak vaak genoeg (ING).
We zijn verplicht om IBAN in te vullen, dus NL of DE maakt dan toch niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:14
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:30:
Mijn vraag
Ik wil voor korte tijd weer in Nederland gaan werken (misschien 6 maanden en daarna kijk ik weer verder) maar was bij het uitzendbureau en gaf mijn rekening en vroegen meteen: heb je geen Nederlandse rekening? Nu heb ik die wel (net aangemaakt, BUNQ) maar die gebruik ik alleen als test en iDeal verder niet.

Wil mijn duitse N26 rekening gebruiken die ik al had toen ik in Ierland was.

Nu is mijn vraag, mogen bedrijven weigeren om te betalen naar een niet Nederlandse iBAN?
Want zowel mijn Debit card en mijn Maestro staan op N26 dus dat vind ik zelf wel erg fijn om te hebben.

Alvast bedankt voor de moeite!
Maar heeft het uitzendbureau aangegeven dat ze niet naar je Duitse rekening willen/kunnen betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update: ben aangenomen en Duitse rekening was geen enkel probleem! Keken wel gek op en heb duidelijk aangegeven geen kopie te maken van de achterkant omdat het meteen een MasterCard is :)

Verder geen probleem :)
Pagina: 1