Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:27
Hallo,

ik heb een pc (HP Compaq 100-303nd) waarvan de harde schijf is gecrashed, ik heb een nieuwe schijf ingebouwd, en wil Windows 8.1 er opnieuw opzetten, ik heb de OEM-Key nog in een bestand online staan, dus dacht makkelijk bij Microsoft de ISO te downloaden en te installeren. echter pakt deze key niet, mogelijk omdat deze alleen werkt met de recovery partitie ( die dus niet meer bestaat omdat de schijf stuk is waar deze opstaat ), of kan ik iets anders over het hoofd zien waarom dit niet werkt ?
spelfouten in de key zijn uitgesloten, het betreft namelijk een screenshot. iemand enig idee of en zo ja waar ik bij HP de originele installatiemedia kan bemachtigen ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Heb je de mediacreation tool gebruikt? Bij mij vraagt deze geen key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
Reepje schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:06:
Heb je de mediacreation tool gebruikt? Bij mij vraagt deze geen key.
ik heb via onderstaande website de stappen doorlopen en de iso op een dvd gebrand, is de media creation tool wel beschikbaar voor Windows 8.1, ik kan die op de Microsoft website niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Ja hoor, gewoon de media creation tool downloaden en uitvoeren. Kies de juiste versie en de tool zal aan het werk gaan om je usb (of als je echt een dvd wil, een dvd) maken.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows8

[ Voor 15% gewijzigd door Reepje op 29-05-2017 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Reepje schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:30:
Ja hoor, gewoon de media creation tool downloaden en uitvoeren. Kies de juiste versie en de tool zal aan het werk gaan om je usb (of als je echt een dvd wil, een dvd) maken.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows8
En als je op een niet-Windows OS zit krijg je netjes een ISO ter download aangeboden.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
spone schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:39:
[...]

En als je op een niet-Windows OS zit krijg je netjes een ISO ter download aangeboden.
ah, dat zal het zijn, enige andere werkende pc die ik heb is een Macbook van t werk, misschien dat die website daarom de optie al niet eens laat zien. zal morgen op t werk op een Windows machine even die Mediacreation tool gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Nog even over die key die je hebt.
Deze heb je niet nodig, en bovendien is de key onbruikbaar.
Zoals je zelf misschien al hebt ondervonden, heb je bij de documentatie van de pc geen key gekregen, deze staat namelijk in de bios van de machine zelf.

Het kan wel zijn dat bij de instalatie van windows naar een key gevraagd wordt. Deze stap sla je dan over door linksonder in het scherm op "deze stap overslaan" te klikken.
Pagina: 1