Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ryzen Game pc €1100,-

Pagina: 1
Acties:

• T_Verhoeven
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-11 07:37
Beste mede-Tweakers, graag ontvang ik tips/aanmerkingen op het door mij samengestelde systeem.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Gamen (1440p) en ik maak veel gebruik van Adobe Photoshop CC.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Het liefst rond de €1100,- inclusief Windows licentie.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Mijn scherm (1440p en geen G/freesync), speakers, toetsenbord en muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Ik denk wel een gebalanceerd en compleet plaatje te hebben samengesteld.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Ik sta voor alles open.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een systeem wat klein is (maar Ryzen + mini-ITX is nog niet beschikbaar) en niet al te veel geluid produceert, maar waar k toch op kan gamen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Nee, ik ga zelf niet overclocken. Factory overclocks vind ik geen probleem.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik twijfel nog voor de hardeschijf, daarom zitten er 3 modellen in het onderstaande overzicht. In het uiteindelijke systeem hoef ik er maar 1 (naast de SSD uiteraard). Daarnaast is advies over de gekozen componenten altijd fijn voor ik zo'n bedrag ga uitgeven.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 220,50€ 220,50
1MSI B350M MORTAR€ 96,50€ 96,50
1MSI RADEON RX 580 GAMING X+ 8G€ 310,50€ 310,50
1Seagate Barracuda, 2TB€ 69,80€ 69,80
1Toshiba DT01ACA200, 2TB€ 65,-€ 65,-
1Toshiba P300 (Bulk), 3TB€ 84,-€ 84,-
1Fractal Design Define Mini C€ 78,-€ 78,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 19,95€ 19,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1Corsair RM550x€ 90,50€ 90,50
1Samsung 850 EVO 250GB€ 93,99€ 93,99
1Kingston MobileLite G4€ 9,11€ 9,11
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.264,85

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
pricewatch: Asus DUAL-RX580-O8G < 30e goedkoper, waarschijnlijk binnenkort leverbaar bij azerty.
pricewatch: Corsair CX450M is voldoende
Mortar ziet leuk uit maar niet de beste hardware, pricewatch: Asus Prime B350-Plus is degelijker. (Mortar is niet dramatisch slecht ofzo, maar als je niet heel veel geeft om looks zou ik voor de asus gaan, ook vanwege usb 3.1 gen2 10GB aansluitingen.)

geen idee welke HD 'beter' is, hoeveel ruimte denk je te gaan gebruiken?

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• T_Verhoeven
Dat moederbord past toch helemaal niet in een Micro-ATX behuizing? Of is deze combinatie een uitzondering? En wat bedoel je precies met niet de beste hardware in de MSI? Waaruit blijkt dat/kun je dat zien?

Ik denk ongeveer 1,5TB nodig te hebben, maar het prijsverschil tussen 2 en 3TB valt momenteel wel mee.

• foppe-jan
Wat betreft MSI: kun je hieruit afleiden (als je weet waar je op moet letten), betreft het VRM ontwerp (dat je CPU van stroom voorziet): https://www.hardwareluxx....rd-vrm-liste-1155146.html

Wat betreft microatx: goed punt, excuus. Dan bijv. deze: pricewatch: ASRock AB350M Pro4 Maar goed, zolang je niet gaat OCen maakt het ook niet heel veel uit qua verschil in slijtagesnelheid, dus je kunt dit ook laten voor wat het is.

wat betreft 2-3tb: ja, de prijs valt me ook mee.

[ Voor 4% gewijzigd door foppe-jan op 29-05-2017 21:21 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik zou dus wel dat MSI plankje kiezen. Het is een van de betere, zo niet de beste mATX B350 bordje dat er is. Wil je meer USB poorten dan kan je bijvoorbeeld de Gaming AB350M van Gigabyte kopen. Uiteindelijk ontlopen de B350 bordjes elkaar niet heel veel. Op elke kan je een hexacore tot het maximale overclocken, en de enige waar je wat voorzichtiger moet zijn qua overclocken is de MSI B350M Gaming Pro. De rest is vrij solide en verschilt op praktische gronden alleen in featureset. Dan komen er een paar naar boven die net wat beter geprijsd zijn of net wat bijzonders bieden binnen de budgetcategorie.

De MSI mortar bied 7.1 audio, S/PDIF en een betere audiochip, in ruil voor minder USB poorten. Een goede balans naar mijn mening. Wil je toch extra poorten, dan bijvoorbeeld de Gaming AB350M. :)
Deze kan ook nog en is goedkoop. pricewatch: MSI B350M PRO-VDH

Voor de rest, koop gewoon de goedkoopste HDD die aan je capaciteitseisen voldoet. Het maakt echt niks uit zolang het maar een 7200rpm schijf is.

Qua GPU zou ik zoeken op eentje van €280. Er komen er weer wat beschikbaar zo lijkt het. De MSI is qua koeling niet erg goed, en luidruchtig, de Sapphire Nitro de beste voor zover ik weet, maar totaal onleverbaar. Niet elke heeft een review gehad dus een aantal blijft gissen.

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-05-2017 21:35 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• T_Verhoeven
foppe-jan schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:20:
Wat betreft MSI: kun je hieruit afleiden (als je weet waar je op moet letten), betreft het VRM ontwerp (dat je CPU van stroom voorziet)
Kun je daar iets meer over vertellen? Ik snap er niet zo heel veel van als ik die site zo bekijk. Vind dat soort info altijd wel leuk om te weten.

• foppe-jan
T_Verhoeven schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:16:
[...]

Kun je daar iets meer over vertellen? Ik snap er niet zo heel veel van als ik die site zo bekijk. Vind dat soort info altijd wel leuk om te weten.
Dat begrijp ik, ik wist er tot een maand geleden ook niet bar veel over. Dit is wel een goede uitlegvideo, die legt het beter uit dan ik het kan :) : YouTube: The PCB breakdowns explained.

[ Voor 9% gewijzigd door foppe-jan op 30-05-2017 19:31 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:49

Thomg

Aww yiss

T_Verhoeven schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:16:
[...]
Vuistregel is simpelweg meer fases = beter. 4 is beter dan 3+3. Tenzij je erg veel neer moet leggen koop altijd heatsinked vrm's.

Hier een simpel tabelletje van wat ik zou aanhouden.

CPUMinimaal VRM
1400/1500 stockAlles
1400/1500 OC3(+3) of heatsinked
1600(X)3(+3) of heatsinked
1600OC3(+3) of 4, heatsinked
1700(X)/18003(+3), 4 of heatsinked
1700(X)/1800X3+3 of 4, heatsinked

De B350M die Daniel linked is een true 4 phase heatsinked, hier kan je dus alles op draaien met een OC.
Wel als voetnoot dat de heatsink wel aan de kleine kant is, als je geen giga geweldige airflow hebt kan ik een 4GHz overklok met een octa core niet echt aanraden.

Zijn meestal flinke koelblokken aan de linkerkant van de socket, links van de chokes (kubieke blokken).

[ Voor 15% gewijzigd door Thomg op 30-05-2017 20:16 ]

• T_Verhoeven
DaniëlWW2 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:33:
Ik zou dus wel dat MSI plankje kiezen. Het is een van de betere, zo niet de beste mATX B350 bordje dat er is. Wil je meer USB poorten dan kan je bijvoorbeeld de Gaming AB350M van Gigabyte kopen. Uiteindelijk ontlopen de B350 bordjes elkaar niet heel veel. Op elke kan je een hexacore tot het maximale overclocken, en de enige waar je wat voorzichtiger moet zijn qua overclocken is de MSI B350M Gaming Pro. De rest is vrij solide en verschilt op praktische gronden alleen in featureset. Dan komen er een paar naar boven die net wat beter geprijsd zijn of net wat bijzonders bieden binnen de budgetcategorie.

De MSI mortar bied 7.1 audio, S/PDIF en een betere audiochip, in ruil voor minder USB poorten. Een goede balans naar mijn mening. Wil je toch extra poorten, dan bijvoorbeeld de Gaming AB350M. :)
Deze kan ook nog en is goedkoop. pricewatch: MSI B350M PRO-VDH

Voor de rest, koop gewoon de goedkoopste HDD die aan je capaciteitseisen voldoet. Het maakt echt niks uit zolang het maar een 7200rpm schijf is.

Qua GPU zou ik zoeken op eentje van €280. Er komen er weer wat beschikbaar zo lijkt het. De MSI is qua koeling niet erg goed, en luidruchtig, de Sapphire Nitro de beste voor zover ik weet, maar totaal onleverbaar. Niet elke heeft een review gehad dus een aantal blijft gissen.
Het enige verschil tussen de MSI Mortar en de MSI B350M PRO-VDH zijn de aansluitingen als ik het goed begrijp @DaniëlWW2 ? Waarbij de Mortar een DP en een USB-C aansluiting heeft, voor €15,- extra. Voor de rest zijn de bordjes identiek. Dit maak ik er iig uit op via de link van @foppe-jan . Aangezien ik zowel de DP als de USB-C poort niet ga gebruiken, zou de MSI B350M PRO-VDH de beste keuze zijn voor mij?

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

T_Verhoeven schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:32:
[...]

Het enige verschil tussen de MSI Mortar en de MSI B350M PRO-VDH zijn de aansluitingen als ik het goed begrijp @DaniëlWW2 ? Waarbij de Mortar een DP en een USB-C aansluiting heeft, voor €15,- extra. Voor de rest zijn de bordjes identiek. Dit maak ik er iig uit op via de link van @foppe-jan . Aangezien ik zowel de DP als de USB-C poort niet ga gebruiken, zou de MSI B350M PRO-VDH de beste keuze zijn voor mij?
Het grootste verschil zit in audio. De Mortar heeft meer audioconnecties, de Pro-VDH meer usb poorten en mist de RGB. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1