Mijn htpc begint oud te worden en ik wil graag een nieuwe, kleinere htpc aanschaffen. Destijds heb ik een htpc laten bouwen door een vriend van mij maar nu wil ik het graag zelf gaan proberen.
Dit is mijn setup
de htpc wordt aangesloten op een full hd tv. Daarnaast heb ik een receiver met een 5.1 systeem daar aan vast.
Daarom moet de pc een digitale audio uitgang hebben op het moederbord voor DTS / Dolby ondersteunen of een goedkoop moederboard met een aparte geluidskaart. Daarnaast heb ik video pass through HDMI nodig / DVI nodig om mijn tv aan te sluiten op de pc.
Deze htpc wordt alleen gebruikt voor browsing, streaming en film kijken, geen gaming, 1080p playback is de key, 4k is niet belangrijk voor mij.
Mijn budget
Ik wil het liefste maximaal 300 / 350 euro uitgeven
Voorkeuren
Ik hoef niet perse een SSD te hebben, het is handig maar ik ben bereid om kosten te sparen door een 2,5 / 3,5 inch hard drive te kiezen.
Het liefste zo klein mogelijke kast.
Dit is een setup die ik heb samengesteld, volgens mij hoort alles bij elkaar aan te sluiten. Is dit een goede setup? Of is dit juist niet goed genoeg of overkill voor wat ik beoog.
Dit is mijn setup
de htpc wordt aangesloten op een full hd tv. Daarnaast heb ik een receiver met een 5.1 systeem daar aan vast.
Daarom moet de pc een digitale audio uitgang hebben op het moederbord voor DTS / Dolby ondersteunen of een goedkoop moederboard met een aparte geluidskaart. Daarnaast heb ik video pass through HDMI nodig / DVI nodig om mijn tv aan te sluiten op de pc.
Deze htpc wordt alleen gebruikt voor browsing, streaming en film kijken, geen gaming, 1080p playback is de key, 4k is niet belangrijk voor mij.
Mijn budget
Ik wil het liefste maximaal 300 / 350 euro uitgeven
Voorkeuren
Ik hoef niet perse een SSD te hebben, het is handig maar ik ben bereid om kosten te sparen door een 2,5 / 3,5 inch hard drive te kiezen.
Het liefste zo klein mogelijke kast.
Dit is een setup die ik heb samengesteld, volgens mij hoort alles bij elkaar aan te sluiten. Is dit een goede setup? Of is dit juist niet goed genoeg of overkill voor wat ik beoog.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4560 Boxed | € 56,49 | € 56,49 |
| 1 | MSI B150M MORTAR | € 82,32 | € 82,32 |
| 1 | HGST Travelstar Z5K500 6Gb/s (1W10013), 500GB | € 42,90 | € 42,90 |
| 1 | Cooler Master Elite 110 | € 42,- | € 42,- |
| 1 | Crucial CT4G4DFS8213 | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Corsair VS450 | € 39,40 | € 39,40 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 294,06 | |