Hallo,
Ik ben van plan om vinyl te gaan verzamelen. Ik heb al een versterker en platenspeler die vroeger gebruikt is door mijn ouders. Alleen heb ik geen verstand van waar ik op moet letten om goede luidsprekers uit te kiezen.
Van een vriend had ik gehoord dat ik mijn vraag op dit forum kon stellen en dat mensen hier goed geholpen worden.
De over de platenspeler weet ik het volgende:
Model: Sensui FR-D25 (Automatic PLL DC Servo Turntable)
Voltage: 220/240 Volts; 50Hz
Power: 7Watt
Over de versterker weet ik het volgende:
Model: Denon DRA-335R
Power source: 220V; 50Hz
Power consumption: 120W
A+B: 12 ~ 16 Ohm/Speaker
AorB: 6 ~ 16 Ohm/Speaker
Verder heb ik een redelijk beperkt budget, zo'n 200 a 250 euro max.
Verder vind ik een goede bas erg belangrijk en ik weet dus niet of het nodig is om een set met aparte subwoofer te kopen of niet.
Ik hoop dat dit genoeg informatie is zodat jullie mij verder kunnen en zo niet dan hoor ik dit graag.
Alvast bedankt!
Ik ben van plan om vinyl te gaan verzamelen. Ik heb al een versterker en platenspeler die vroeger gebruikt is door mijn ouders. Alleen heb ik geen verstand van waar ik op moet letten om goede luidsprekers uit te kiezen.
Van een vriend had ik gehoord dat ik mijn vraag op dit forum kon stellen en dat mensen hier goed geholpen worden.
De over de platenspeler weet ik het volgende:
Model: Sensui FR-D25 (Automatic PLL DC Servo Turntable)
Voltage: 220/240 Volts; 50Hz
Power: 7Watt
Over de versterker weet ik het volgende:
Model: Denon DRA-335R
Power source: 220V; 50Hz
Power consumption: 120W
A+B: 12 ~ 16 Ohm/Speaker
AorB: 6 ~ 16 Ohm/Speaker
Verder heb ik een redelijk beperkt budget, zo'n 200 a 250 euro max.
Verder vind ik een goede bas erg belangrijk en ik weet dus niet of het nodig is om een set met aparte subwoofer te kopen of niet.
Ik hoop dat dit genoeg informatie is zodat jullie mij verder kunnen en zo niet dan hoor ik dit graag.
Alvast bedankt!