Advies aanschaffen luidsprekers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan14
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-11-2019
Hallo,

Ik ben van plan om vinyl te gaan verzamelen. Ik heb al een versterker en platenspeler die vroeger gebruikt is door mijn ouders. Alleen heb ik geen verstand van waar ik op moet letten om goede luidsprekers uit te kiezen.
Van een vriend had ik gehoord dat ik mijn vraag op dit forum kon stellen en dat mensen hier goed geholpen worden.

De over de platenspeler weet ik het volgende:
Model: Sensui FR-D25 (Automatic PLL DC Servo Turntable)
Voltage: 220/240 Volts; 50Hz
Power: 7Watt

Over de versterker weet ik het volgende:
Model: Denon DRA-335R
Power source: 220V; 50Hz
Power consumption: 120W
A+B: 12 ~ 16 Ohm/Speaker
AorB: 6 ~ 16 Ohm/Speaker

Verder heb ik een redelijk beperkt budget, zo'n 200 a 250 euro max.
Verder vind ik een goede bas erg belangrijk en ik weet dus niet of het nodig is om een set met aparte subwoofer te kopen of niet.

Ik hoop dat dit genoeg informatie is zodat jullie mij verder kunnen en zo niet dan hoor ik dit graag.
Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Wat buiten budget naar je zou mfbtjes van Philips kunnen overwegen.
Klinken prima en de bas gaat erg diep. Zeker voor het formaat van de speakers.
Op marktplaats zijn ze ook wel gerestaureerd te krijgen voor wat minder geld maar dan niet met 2 jaar garantie

http://www.mfbfreaks.com/...-mfb-boxen-gerestaureerd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:39
Ik zou tweedehands eens kijken welke zuilspeakers er aangeboden worden. Of doorsparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan14
ronnie vd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:21:
Wat buiten budget naar je zou mfbtjes van Philips kunnen overwegen.
Klinken prima en de bas gaat erg diep. Zeker voor het formaat van de speakers.
Op marktplaats zijn ze ook wel gerestaureerd te krijgen voor wat minder geld maar dan niet met 2 jaar garantie

http://www.mfbfreaks.com/...-mfb-boxen-gerestaureerd/
Bedankt voor de reactie, ik zal deze eens als optie overwegen en mij wat verder er over inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan14
LA-384 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:00:
Ik zou tweedehands eens kijken welke zuilspeakers er aangeboden worden. Of doorsparen.
Ik weet dat goede luidsprekers aan de prijzige kant zijn, maar ik heb niet meer budget tot dat ik klaar ben met mijn studie. Dus tot die tijd wil ik iets goeds wat binnen mijn budget valt. Ik zal eens kijken naar wat de mogelijkheden zijn aan zuilspeakers. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-07 10:46

FeaR

In GoT we trust

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReRichard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-06-2020
Rowan14 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:30:
[...]

Ik weet dat goede luidsprekers aan de prijzige kant zijn, maar ik heb niet meer budget tot dat ik klaar ben met mijn studie. Dus tot die tijd wil ik iets goeds wat binnen mijn budget valt. Ik zal eens kijken naar wat de mogelijkheden zijn aan zuilspeakers. Bedankt voor je reactie.
Goed geluid is niet mogelijk voor 200-250 per paar. Ook niet tweedehands. Maar iets beters als een gemiddeld logitech setje moet te doen zijn.

Ik zou persoonlijk monitoren overwegen i.p.v. zuilen. Mischien een tweedehands setje Q acoustics 3010i of Boston A26? Ik heb zelf een marantz PM7005 + Boston A25 voor de PC. Klinkt wel oké. Die versterker is natuurlijk geen eerlijke vergelijking met de Denon uit jouw start post. Maar ik betwijfel of je op "cheapy" speakers het verschil hoort (ik had de versterker over, anders had ik een klein muse ampje voor 60,- gekocht).

[ Voor 18% gewijzigd door ReRichard op 30-05-2017 10:59 ]

Pagina: 1