Automatisch afspraak maken in gedeelde agenda

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marq3581
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-04 18:54
Mijn vraag

Op mijn werk heb ik een Excel bestand met daarin allemaal datums wanneer er evaluatie gesprekken gevoerd moeten worden. Nu wil ik om het makkelijk te maken hiervoor een macro maken die automatisch een afspraak maakt in een gedeelde agenda. Hierdoor hoeven we niet steeds in het bestand te kijken maar kunnen we automatisch agenda punten maken zodat ik en mijn collega's makkelijk die gesprekken kunnen gaan plannen. Ik heb hier voor al wat gevonden, maar het lukt niet helemaal. Ik ben dan ook echt een Novice met VBA, dus het is nu veel proberen/kopiëren en dan steeds een error krijgen en ik schiet maar niet op.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

de volgende code doet het wel alleen maak deze een afspraak in mijn eigen agenda.Dus dan krijgen mijn collega's geen pop up van de melding.

Sub afspraak_nieuw() 'Afspraak maken in agenda

With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(1)
.Subject = "Test"
.Start = ActiveWorkbook.Worksheets("Blad1").Range("D2").Value + TimeValue("12:30")
.Duration = 30
.Save

End With
End Sub

Nu dacht ik het is niet zo probleem als ze in mijn agenda staan zo lang ze maar in die gedeelde agenda komen. Dus heb ik doe volgende regel toegevoegd.

Sub afspraak_nieuw() 'Afspraak maken in agenda

With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(1)
.Subject = "Test"
.Start = ActiveWorkbook.Worksheets("Blad1").Range("D2").Value + TimeValue("12:30")
.Duration = 30
.Save
.Recipients.Add "e-mail van de gedeelde agenda"
.send

End With
End Sub

Alleen verstuurd hij dan niks. Dus dit werkt niet.

Dan heb ik online nog wel de volgende code gevonden alleen geeft die een fout melding waarschijnlijk omdat ik op de plek "hier moet iets komen": twee keer het verkeerde invul.

Sub afspraaknieuw() 'Afspraak maken in agenda 2

c04 = "Emailadres"

CreateObject("Outlook.Application").Getnamespace("MAPI").Folders(" hier moet iets komen ").Folders("hier moet iets komen ").Items.Add
.Subject = "Test"
.Duration = 30
.Save

End With
End Sub

Ik heb ook al dit artikel hier gevonden: Datum in Excel cel gebruiken voor afspraak in Outlook agenda

Alleen kom ik daar echt niet uit. Ik heb wel die code gekopieerd die daar genoemd staat en de juiste namen gegeven en juiste rijen/kolommen ingevoerd. Toch krijg ik steeds een fout melding.

Als het moet kan ik een test document maken om het duidelijker te maken.

Groet Marq

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:20
Welke foutmelding krijg je exact? Dat kan toch wat aanknopingspunten geven. Je zit niet toevallig met een verschil tussen de datumopmaak die je gebruikt en het formaat wat er verwacht wordt? Zeg maar 2017-05-31 vs 31052017 et cetera?

Desktop | Server | Laptop