Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draggie8
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-01 09:37
Hallo allemaal,

Ben net bezig met het uitzoeken van een eigen systeem. Er komt een ryzen 1500x in met een gtx 1050 ti. Echter twijfel ik nog over mijn behuizing. Misschien hebben jullie daarvoor ook wat tips? Budget: Het liefst onder de 60/70 euro. Moet natuurlijk een goede koeling/airflow hebben. Hoeft niet de aller stilste te zijn, maar het liefst ook niet énorm luidruchtig. Is niet erg als je hem een beetje hoort hoor. Het liefste wil ik een mini tower, maar een goede mid-tower is ook wel oké. Zit op dit moment te denken aan de cooler master n200. Lijkt in de test van hardware.info goed uit de bus te komen. Echter vind ik de kast niet mooi worden als ik er een disk drive in wil zetten. Dat komt het uiterlijk niet ten goede in mijn ogen, je krijgt dan zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://imagescdn.tweaktown.com/content/5/5/5521_33_cooler_master_n200_chassis_review.jpg

Uiterlijk is voor mij niet het belangrijkste, dat vind ik met name een goede balans tussen redelijke geluidsproductie en vooral goede koeling. Dus als er geen beter alternatief is wordt het denk ik alsnog de CM N200.

Heeft iemand wellicht andere tips?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-05-2024
Ik zou zeggen genoeg te vinden in de pricewatch.
Als je hem zo klein mogelijk wilt houden, kan je de max videokaart lengte nog wat terugzetten (staat nu op 300mm en een gtx 1050 mis is 229mm).

Dit is een selectie ATX behuizingen.
categorie: Behuizingen

ITX lijstje:
categorie: Behuizingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draggie8
Staat zeker genoeg in de pricewatch maar vroeg even jullie persoonlijke ervaringen of tips.. Pricewatch heeft lang niet altijd reviews erbij of niet genoeg uitgebreide reviews mbt airflow en geluidsniveau etc..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Op hardware.info staan wel de meeste behuizingen getest op koeling en geluidsproductie, misschien daar eens kijken.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Dan adviseer ik de pricewatch: Cooler Master Silencio 352 of product: Nanoxia Deep Silence 4 waarbij de laatste qua geluidsniveau, inbouwgemak en kwaliteit de beste keuze is. Op dit moment helaas wat aan de prijs en slecht leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draggie8
Anoniem: 660294 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:52:
Dan adviseer ik de pricewatch: Cooler Master Silencio 352 of product: Nanoxia Deep Silence 4 waarbij de laatste qua geluidsniveau, inbouwgemak en kwaliteit de beste keuze is. Op dit moment helaas wat aan de prijs en slecht leverbaar.
Dankje! De Nanoxia vind ik inderdaad toch iets te duur, en inderdaad is deze zeer slecht verkrijgbaar...
De silencio 352 zat ik zelf ook al naar te kijken. Is wat stiller dan de Cooler Master N200 maar de koeling van de N200 is weer iets beter. Of zou dit in de praktijk niet veel uitmaken?

Zou je de Silencio 352 eerder aanraden dan de N200?

Misschien een domme vraag tot slot, maar ik vroeg me af of je wel een disk drive in de Silencio kunt bouwen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 660294

draggie8 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:57:
[...]

De silencio 352 zat ik zelf ook al naar te kijken. Is wat stiller dan de Cooler Master N200 maar de koeling van de N200 is weer iets beter. Of zou dit in de praktijk niet veel uitmaken?
Er komt een erg zuinig systeem in de behuizing. De koeling hoef je dan geen zorgen om te maken. Ik ken lui die een 125w FX met een R9 290 in een Silencio 352 hebben.
Zou je de Silencio 352 eerder aanraden dan de N200?
Ja, mede omdat je de odd niet ziet.
Misschien een domme vraag tot slot, maar ik vroeg me af of je wel een disk drive in de Silencio kunt bouwen 8)7
Heb je de specs en de foto's achter de link bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draggie8
Anoniem: 660294 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:00:
Er komt een erg zuinig systeem in de behuizing. De koeling hoef je dan geen zorgen om te maken. Ik ken lui die een 125w FX met een R9 290 in een Silencio 352 hebben.
Dat is waar.. Heb er zelf niet zoveel ervaring mee. Heb nu een gtx 560 ti SOC ingebouwd in een pre-build fabriekskast waar een ruk GPU in zat. Gaat niet zo goed, de GPU slaat naar 1 minuut gamen uit door de warmte :F Daarom ben ik nu heel erg gefocust op een goede koeling voor de pc. Maar genoeg koeling is genoeg natuurlijk...
Anoniem: 660294 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:00:
Heb je de specs en de foto's achter de link bekeken?
Aah ja mijn fout.. Kon het niet goed zien eerst. Ik vind hem verder wel een stukje mooier dan de N200 inderdaad :)
Pagina: 1