Foutmelding op bepaald gedeelde website

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benkenks1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-10 07:14
Hallo,

Als ik inlog op beveiligde gedeelte van de website van mijn vereniging krijg ik een bepaalde foutmelding. Bij navraag bij de webmaster van de website had deze geen oplossing paraat.dit probleem heb in andere topic hier op Tweakers al vorig voorgelegd maar kan het niet terug vinden. De oplossing voor de PC was om IPv6.0 terug te zetten naar Ipv 5.0. maar heb niet naar oplossing voor tablet gevraagd. maar nu het mooi weer is wil ik het nu ook graag kunnen bekijken op mijn Smartphone of Tablet. Ze werken op Android 6.0 en 5.0. had graag een printscreen van de foutmelding hier toegevoegd maar ik heb niet voldoende karma om foto te plaatsen. Ik plak nu kopie van foutmelding

Drupal\Core\Database\DatabaseExceptionWrapper: SQLSTATE[22001]: String data, right truncated: 1406 Data too long for column 'ip' at row 1: INSERT INTO {counter} (ip,created,url, uid, nid, type, browser_name, browser_version, platform) VALUES (:ip, :created, :url, :uid, :nid, :type, :browser_name, :browser_version, :platform); Array ( [:ip] => 2a02:a450:4176:1:b174:8113:2719:ceac [:created] => 1496047808 [:url] => Drupal\Component\Render\HtmlEscapedText Object ( [string:protected] => / ) [:uid] => 88 [:nid] => 0 [:type] => [:browser_name] => Google Chrome [:browser_version] => 58.0.3029.83 [:platform] => Linux ) in Drupal\counter\Plugin\Block\CounterBlock->build() (line 120 of modules/modules/counter/src/Plugin/Block/CounterBlock.php..

Hopelijk kan mij iemand op weg helpen

Vriendelijke groeten,

Ben Schrooten

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
De waarde die je in de kolom 'ip' probeert in te voeren lijkt te lang voor het type veld en maximaal aantal karakters in de database. Althans, dat doet de foutmelding vermoeden.

[ Voor 34% gewijzigd door radem205 op 29-05-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:09
Dacht dat de "quick and dirty" oplossing is dat je de kolom op 64 karakters (kan zijn dat het minder dan 64) zet zodat het ip adres in de kolom past

het zal deze post zijn die je bedoelde : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1745245

[ Voor 48% gewijzigd door Kenhas op 29-05-2017 11:09 ]

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:14
Je hebt een IPv6-adres. Mogelijk is de grootte van het IP-veld zodanig gedimensioneerd dat er alleen IPv4-adressen kunnen worden opgeslagen. Dat zou de webmaster moeten nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Lijkt een Drupal-plugin die in diens tabel geen rekening houdt met IPv6. Gelukkig heeft de webmaster al een topic aangemaakt, maar dat is nogal karig en mist wat info.

[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 29-05-2017 12:52 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benkenks1
Hoe kun je op een android toestel veranderen van Ipv 6 naar Ipv 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
benkenks1 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:34:
IPv5 bestaat niet :o Je zal wel IPv4 bedoelen.

Echter zal de client op IPv4 zetten het probleem niet oplossen voor andere bezoekers die via IPv6 de site bezoeken. Dit moet dus aan de kant van de website opgelost worden.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:29
benkenks1 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:34:
Door je toestel minimaal te rooten.

Dit is gewoon slordig van de website-hoster. Dit zal hij/zij moeten oppakken en oplossen.

Anders kun je even kijken of je op je modem/router ipv4 kan forceren...maar dat is natuurlijk geen oplossing anno 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
eric.1 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:57:
[...] Dit is gewoon slordig van de website-hoster. Dit zal hij/zij moeten oppakken en oplossen. [...]
Wat heeft de hostingpartij ermee te maken? Die faciliteert in de basis alleen de server en internetverbinding. Jij bedoeld misschien de webmaster/site-bouwer, maar op dit niveau (vereniging) zie je vaak goedbedoelde hobbymatige kennis, waarbij het echte onderzoek en testen vaak achterblijft.

Er zijn dus een paar oplossingen en/of workarounds:
- Zorgen voor een bijgewerkte versie van de Plugin, die IPv6 ondersteunt.
- Zelf de database aanpassen zodat de kolom 'ip' in de tabel 'counter' 45 karakters accepteert.
- Client op IPv4 zetten vind ik geen oplossing. Dan moet elke bezoeker zich aanpassen voor de site.
- Je kunt de website beperken tot IPv4-verkeer door het IPv6-record (AAAA) uit de DNS te verwijderen.

Overigens is de melding trouwens een warning, geen error. De site werkt normaal alleen is het ip-veld van de counter waardeloos.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik vermoed dat de webbouwer niet echt goed heeft nagedacht hoe hij IP adressen wilt gaan vastleggen in de achterliggende database met een plugin "CounterBlock". Zo te lezen is er nu ruimte voor 15 karakters (12+3) om een IPV 4 adres op te slaan als string en als je IPV6 adressen wilt gaan vastleggen als een string, dan ga je naar iets van 39 karakters (32 +7) of zelfs bij hybride IPV 6 adressen iets van 46 karakters.

In Jip en Janneke probeert de plugin die je webmaster gebruikt een telefoonnummer van 10 getallen, bijvoorbeeld 020-1234567 op te slaan in een hokje die max 11 karakters mag hebben, echter als jij de website bezoekt met een telefoonnummer die langer is als die karakters bijv. 003120-1234567 dan geeft de database een foutmelding dat er teveel karakter gebruikt worden en die kan deze niet opslaan.

Als je dus een internetverbinding gebruikt die gewoon IPV 4 gebruikt (of soms je modem/router kan instellen dat deze alleen IPV 4 mag verbinden), dan werkt het wel (al is dit geen oplossing voor het probleem in de breedte)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benkenks1
De website bouwer had een counter aan de site toegevoegd en hij heeft mijn IP adres uitgeschakeld voor deze counter. Wat ik nu van hem begrepen heb worden mijn bezoeken niet meer geteld, en vanaf dat moment kan ik op mijn tablet een smartphone gewoon op dat beveiligde gedeelte van de site komen. Op het beveiligde gedeelte staat dus informatie wat alleen voor eigen clubleden bedoeld is. Op de site zelf kon ik wel komen. Ben blij met deze oplossing. Dank jullie wel voor het mee denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Noodverbandje.

Wat nou als je ip wijzigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit meer wat te maken heeft met een website / netwerken geef ik het topic even een schopje richting WEB PRG.

[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 30-05-2017 10:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
benkenks1 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 06:43:
De website bouwer had een counter aan de site toegevoegd en hij heeft mijn IP adres uitgeschakeld voor deze counter.
Dan lijkt het mij verstandig dat die webbouwer van je ALLE ipv6 adressen uitschakelt, want iedereen kan een IPv6 adres hebben. 8)7
Moet je niet raar opkijken als opeens niks meer geteld wordt :z

Fix die database tabel gewoon, iets als in
SQL:
1
ALTER TABLE counter MODIFY COLUMN ip ip VARCHAR(64)

Ja echt VARCHAR(64) is te groot, nou en! Tis niet dat het meer schijfruimte in neemt ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door DJMaze op 31-05-2017 10:56 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Oh lol

Het is de bedoeling dat in de loop van de komende jaren het hele internet overgaat op IPv6. Je gaat dus steeds meer en meer verkeer niet meten.

In plaats van "blij zijn" met deze webhoster zou je deze enorme prutsers moeten ontslaan en iemand met meer verstand van zaken in moeten huren. Maarja, die zijn 'te duur' natuurlijk.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 14:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je vorige topic is trouwens Foutmelding opstarten website, waarin je dezelfde "fix" gebruikt, IPV6 uitschakelen... En dat is dus niet een fix zoals al gemeld is.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benkenks1
Met de vorige topic ging het om een Windows 10 pc. en nu had ik het probleem op mijn tablet en Smartphone met Android.

Ik beide gevallen vermoed ik dat het zelfde probleem was. In windows 10 kon ik terugschakelen van IPV 6 naar IPV 5. Maar onder Android wist ik geen oplossing te vinden. Bij navraag bij andere leden kreeg ik te horen dat zij het probleem ook tegen kwamen, maar dit niet gemeld hadden bij de webmaster van de vereniging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
benkenks1 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 06:24:
Met de vorige topic ging het om een Windows 10 pc. en nu had ik het probleem op mijn tablet en Smartphone met Android.
Het heeft niks met je operating system te maken. Het hele internet gaat langzamerhand over naar IPv6.
Ik beide gevallen vermoed ik dat het zelfde probleem was. In windows 10 kon ik terugschakelen van IPV 6 naar IPV 5. Maar onder Android wist ik geen oplossing te vinden. Bij navraag bij andere leden kreeg ik te horen dat zij het probleem ook tegen kwamen, maar dit niet gemeld hadden bij de webmaster van de vereniging
Lezen is lastig kennelijk. IPv5 bestaat niet. De compleet outdated Drupal installatie die jullie kennelijk hebben draaien gaat uit van IPv4. Met een dergelijke oude installatie en hopeloos incompetente webmaster zal de site wel vol lekken zitten. Ik kan je in ieder geval aanraden voor die site een uniek mailadres en password te gebruikend dat je nergens anders gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdvis
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
Juist. Drupal modules gebruiken die niet voorbereid zijn op het 'nieuwe' internet. De module-maker van de volgende module (https://www.drupal.org/project/counter) mag zich gaan schamen. Bouwt een versie voor Drupal 8, die pas twee jaar op de markt is, en maakt zijn veld in de database max. 32 karakters lang (zie counter_schema function op http://cgit.drupalcode.org/counter/tree/counter.install).

Dit is niet een fout van de webmaster van je, maar van de maker van de module. Beste is om te reageren op de volgende bug report (https://www.drupal.org/node/2850129), waarin hetzelfde probleem wordt gemeld. Lijkt echter alsof de module niet actief meer wordt onderhouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
sjoerdvdvis schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:26:
Dit is niet een fout van de webmaster van je, maar van de maker van de module. Beste is om te reageren op de volgende bug report (https://www.drupal.org/node/2850129), waarin hetzelfde probleem wordt gemeld. Lijkt echter alsof de module niet actief meer wordt onderhouden...
In zoverre is het wel een fout van de webmaster voor het gebruiken van die module.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdvis
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
Woy schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:34:
[...]

In zoverre is het wel een fout van de webmaster voor het gebruiken van die module.
True story. Maar kan me voorstellen dat deze "webmaster" ooit iets in elkaar heeft geklust. Wanneer de onderhouder van de module dan zijn module eens "modern" zou maken, zou er een update voor de module zijn uitgekomen die dit zou fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
sjoerdvdvis schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:26:
Lijkt echter alsof de module niet actief meer wordt onderhouden...
Dus moet 'ie uitgeschakeld / vervangen worden.

Ik snap sowieso niet waarom je visitor counters zelf bij zou willen houden. Op m'n blog gebruik ik gewoon Google Analytics; daar haal je veel meer informatie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Hydra schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:30:
Ik snap sowieso niet waarom je visitor counters zelf bij zou willen houden. Op m'n blog gebruik ik gewoon Google Analytics; daar haal je veel meer informatie uit.
Omdat jij met Google Analytics mij nooit kan tracken omdat ik die uit heb staan (net als zovele andere internetters).

Lees ook eens: https://www.google.nl/search?q=Google+Analytics+spam

Zo heb ik een website die, volgens GA, alleen maar door mensen uit Rusland bezocht word.

[ Voor 17% gewijzigd door DJMaze op 31-05-2017 16:10 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
DJMaze schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:07:
Omdat jij met Google Analytics mij nooit kan tracken omdat ik die uit heb staan (net als zovele andere internetters).
Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in jou persoonlijk. Het gaat me gewoon om de grote getallen en kunnen zien op welke pagina's mensen afkomen. Een simpele IP counter kan ik wel uit de logs halen maar daar heb ik sowieso weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 16:19
Hydra schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:01:
[...]

Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in jou persoonlijk. Het gaat me gewoon om de grote getallen en kunnen zien op welke pagina's mensen afkomen.
Dat zal zo zijn bij de meeste webmasters. Het probleem is ook niet dat ik in de grote getallen opduik die de webmaster gaat bekijken. Het probleem is dat Google intussen ook een profiel bouwt van mij, inclusief welke websites ik bezoek en hoeveel keer ik hier op de "reply" knop klik.

Ook hier worden alle trackers geblokkeerd. Als een webmaster mij wil volgen is dat prima, dan moet hij maar iets voorzien waarbij die data niet gedeeld wordt met een externe partij.

Vermoedelijk weet de webmaster van de site in kwestie hier dat meerdere gebruikers zo denken, en heeft hij daarom die counter module gebruikt. Prima gedaan, alleen zal hij op zoek moeten gaan naar eentje die wel onderhouden wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door Giesber op 31-05-2017 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Hydra schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:30:
[...]

Dus moet 'ie uitgeschakeld / vervangen worden.

Ik snap sowieso niet dat je voor Google Analytics zou kiezen. Om daarna verplicht een cookie melding te moeten doen. Zet zelf een goede counter op je website en je bent de privacy van je gebruikers aan het respecteren.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
ajakkes schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:26:
Zet zelf een goede counter op je website
Waarom zou ik? Google Analytics doet veel meer dan puur tellen. Het geeft veel inzichten in hoe mensen op je site komen, via welke zoekwoorden e.d. Dat doet een simpele counter niet. Het is verder gewoon een statische blog; ik ga daar niet de moeite voor nemen. Als je daarom m'n blog niet wil bezoeken; helemaal prima. Daarnaast neem ik aan dat je, als je je hier druk over maakt, dat sowieso al lang geblokkeerd hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Hydra op 31-05-2017 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:32
Hydra schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 18:17:
[...]

Waarom zou ik? Google Analytics doet veel meer dan puur tellen. Het geeft veel inzichten in hoe mensen op je site komen, via welke zoekwoorden e.d. Dat doet een simpele counter niet. Het is verder gewoon een statische blog; ik ga daar niet de moeite voor nemen. Als je daarom m'n blog niet wil bezoeken; helemaal prima. Daarnaast neem ik aan dat je, als je je hier druk over maakt, dat sowieso al lang geblokkeerd hebt.
Als je bijv. een self-hosted Piwik gebruikt hoef je daar geen cookie banner voor te laten zien en is de functionaliteit grotendeels vergelijkbaar met Google Analytics.
DJMaze schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:07:
[...]

Lees ook eens: https://www.google.nl/search?q=Google+Analytics+spam

Zo heb ik een website die, volgens GA, alleen maar door mensen uit Rusland bezocht word.
Maar wel gewoon zoeken met Google, aiai 8)7 :o

[ Voor 24% gewijzigd door Ramon op 31-05-2017 19:13 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1