Wat voor mij (en wat kennissen die ik geholpen heb) best goed werkte, is gebruik maken van de thema functies van Word. Kies wat leuks uit met een leuk keurtje en wat opmaak. Niet te fancy tenzij dat wenselijk is.
Bovenaan personalia. Wel of geen foto is afhankelijk van smaak.
Dan een kort persoonlijk profiel. Gewoon in minder dan 5 regels wie je bent, wat je sterke kanten zijn, misschien een stukje 'aard van het beestje' erbij.
Een CV verdeel je in werkervaring, opleiding en overige interesses/vrijwilligerswerk e.d.
En daar van plaats je de gene bovenaan die het meest relevant is voor de functie waar je op solliciteert.
Binnen die blokken sorteer je aflopend op datum. Van meest recent naar oud.
Eventueel kan je het combineren zodat je meer relevante dingen bovenaan hebt, indien dat nuttig lijkt. Er wordt vaak niet al te veel gekeken naar opvolgende pagina's. Eerste pagina moet indruk maken.
Dat werkt in de regel best aardig en lijkt vrij veel gesprekken op te leveren.
Daar moet je jezelf natuurlijk ook verkopen, dus straal je persoonlijk profiel uit, ken je CV van voren naar achteren.
Dat is vaak het lastigste gedeelte, volgens mij.
Zorg ook voor versies van je CV afhankelijk van waar je op solliciteert. Uiteraard indien dat nuttig is, bijvoorbeeld als je op verschillende dingen sorteert.
Speel daar in met je persoonlijk profiel en de sortering van werkervaring/opleiding onderdelen of plak er een ander thema overheen.
Op die manier kan je eventueel ook A/B testen wat de beste resultaten oplevert.
Distoration schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:03:
In Word zitten trouwens ook standaard templates, dus mocht je inspiratieloos zijn dan kun je hier altijd nog wat formats uithalen! Probeer je CV trouwens niet te lang maken (max 2 A4), anders heb je niks meer om over te praten tijdens het sollicitatiegesprek!
Ook een goeie inderdaad. CV niet te lang maken. Zorg eventueel voor wat keywords (b.v. functie termen, vaktaal die slaan op wat je daar deed) bij de verschillende werkervaring onderdelen en zorg dat je een verhaal hebt bij die keywords zodat je daar meer over kan vertellen.
[
Voor 30% gewijzigd door
McKaamos op 17-06-2017 12:49
]