Eindelijk: geen roamingkosten meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:00

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
reviews: Het einde van roaming
Halverwege het eerste decennium van deze eeuw zette de Europese Commissie de aanval in op die hoge roamingtarieven. Het is natuurlijk ideaal voor Europese politici om goede sier te maken.
De tweede zin vind ik een beetje populistisch; alsof politici alleen de roamingkosten hebben aangepakt om zichzelf op de kaart te zetten. Dit vind ik wat te kort doen aan Neelie Kroes, die toch de nachtmerrie moet zijn geweest van de telecomindustrie. Heck, die vrouw heeft een standbeeld verdient wat mij betreft

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eupeodes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:07
Zwitserland wordt expliciet genoemd als land waarin roaming-kosten blijven gelden. Uit zowel reacties als mijn eigen ervaring blijkt echter dat er diverse providers zijn die ook in Zwitserland geen roamingkosten meer zullen rekenen. In de reacties heb ik in ieder geval Tele2 en KPN zien staan, en zelf heb ik Simyo. Lijkt me een mooie aanvulling als Tweakers nog iets meer onderzoek kan doen naar welke landen er precies wel en niet onder deze nieuwe regeling vallen per provider. Voor Simyo zijn de gegevens te vinden op https://www.simyo.nl/blog...vanuit-bundel-buitenland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-10 09:23

arnoudwokke

Redacteur
De tweede zin vind ik een beetje populistisch; alsof politici alleen de roamingkosten hebben aangepakt om zichzelf op de kaart te zetten. Dit vind ik wat te kort doen aan Neelie Kroes, die toch de nachtmerrie moet zijn geweest van de telecomindustrie. Heck, die vrouw heeft een standbeeld verdient wat mij betreft
Waarom sluit het een het ander uit? Ik denk niet dat ze alleen de roamingkosten hebben aangepakt om die reden, maar het zal zeker een rol gespeeld hebben. En dat vind ik helemaal niet erg eigenlijk.
Zwitserland wordt expliciet genoemd als land waarin roaming-kosten blijven gelden. Uit zowel reacties als mijn eigen ervaring blijkt echter dat er diverse providers zijn die ook in Zwitserland geen roamingkosten meer zullen rekenen. In de reacties heb ik in ieder geval Tele2 en KPN zien staan, en zelf heb ik Simyo. Lijkt me een mooie aanvulling als Tweakers nog iets meer onderzoek kan doen naar welke landen er precies wel en niet onder deze nieuwe regeling vallen per provider.
Klopt. Turkije is een ander land waarbij bijvoorbeeld Vodafone geen roamingkosten rekent. Dat valt allemaal echter buiten deze regels. Het verhaal gaat over roamingregels binnen de EU, en wat dat betreft maakt het mij niet uit of het Zwitserland, Turkije of Thailand is; alledrie vallen ze buiten de EU en mogen providers doen wat ze willen. Ik vind dat buiten de focus van het verhaal liggen :)

Ik heb in elk geval wel een zin toegevoegd waaruit blijkt dat het geen gegeven is dat je extra moet betalen, maar dat er geen regels voor zijn. Dank voor de opmerkingen :)