PC loopt om de zoveel uur compleet vast

Pagina: 1
Acties:

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik heb hier een Pentium III 500 op een MSI 6199 moederbord waar ook een VIA chipset opzit (laaste VIA4-in-1 drivers staan erop). Ook heb ik hier 256 MB RAM (64+64+128) (100 Mhz) op zitten.

Maar het probleem is dat om de zoveel uur de PC totaal vast loopt, muis werkt dan niet en ook CTRL+ALT+DEL wil dan niet. Zelfs de keyboard ledjes werken dan niet (meer). Windows 2000 geeft ook geen BSOD ofzo en ook in het logboek van Windows 2000 staat niks hierover.

Nou is mijn vraag hoe dit kan. De CPU wordt 41 graden, da's niet super veel (met dit weer). Ook de Distributed.net client uischakelen helpt niet echt.

Ik heb niks in mijn systeem veranderd, het is dus echt spontaan. Ook met software heb ik niks veranderd. Al denk ik zelf dat het door de hardware komt.

Zou het dan toch door hitte komen, of wat?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:36
Als je al langer met dit systeem werkt, en je hebt dit probleem nog niet eerder gehad dan denk ik dat het idd door de hitte komt.

Aangezien 41 graden niet echt veel is zou het ook gewoon een hardware conflict kunnen zijn, maar je geeft zelf al aan niets aan het systeem veranderd te hebben.

edit:
Op hoeveel MHz's werkt hij nu? gewoon 500 ?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op donderdag 05 juli 2001 23:05 schreef _Menno_ het volgende:

Op hoeveel MHz's werkt hij nu? gewoon 500 ?
Yep, niks over geclocked.

Ik werk idd al langer met deze PC en deze config. Ik denk idd dat het door de hitte komt omdat ik sinds vanavond geen vastlopers meer heb gehad en het ook koeler wordt hier.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik heb nu wel ondekt dat het alleen gebeurt als ik de PC echt gebruikt. Daarom denk ik dat het iets is met het geheugen of de schijf waar de swap file op staat.

Daarom heb ik nu die schijf (D:) uit het systeem gehaald en de swap file op de zelfde schijf gezet als waar Windows opstaat (C:)

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 10:19
ik had het ook, kan geen grote games meer installeren van meer dan 500mb, liept ie compleet vast, system fan aan de onderkant van de hard disk gehangen en ik kon er weer flink op pompen

Verwijderd

Misschien is het de grafische kaart die te warm wordt! Damn wil Windows 2000 ook weleens spontaan hangen zonder bluescreen!
Niks reageerd meer dan!
Met dit warme weer raakt snel iets oververhit :9~

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op vrijdag 06 juli 2001 00:49 schreef TheJackal het volgende:
ik had het ook, kan geen grote games meer installeren van meer dan 500mb, liept ie compleet vast, system fan aan de onderkant van de hard disk gehangen en ik kon er weer flink op pompen
Had jij precies dezelfde symptomen dan?

Het zou namelijk idd wel es kunnen dat die HD's te warm worden. Ze zitten ook best dicht op elkaar en worden idd goed warm.
Maar ik heb er nooit eerder last mee gahad. Misschien kan ik ze wat uit elkaar plaatsen en er een fan ofzo tussen plaatsen.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op vrijdag 06 juli 2001 00:57 schreef Tubbietje het volgende:
Misschien is het de grafische kaart die te warm wordt! Damn wil Windows 2000 ook weleens spontaan hangen zonder bluescreen!
Niks reageerd meer dan!
Met dit warme weer raakt snel iets oververhit :9~
Uuhmm, denk het niet. Het is een Viper 770 TNT2 NON ULTRA, maar heb er wel een fan opgezet en hij is niet overgeclocked. Dat ding wordt nu, sinds die fan, eigenlijk niet heet meer.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
En wordt je nothbridge heet ? Wellicht helpt het als je die wat koelt. Wat je ook zou kunnen doen is even alle kaarten/cpu's/connectoren los halen en weer vast zetten, kan zijn dat er een contact (bijv. in geheugenmodule) niet helemaal lekker zit. Ook zou het iets met je voeding kunnen zijn.

/edit: volgorde geheugenmodules ?

Concrete Loop Watercooling

• Autonoesis
  • Laatst online: 27-08 21:16
vraagje heb je toevallig pas geheugen erbij ingezet heb namelijk al vele malen vaker mee gemaakt dat een pc instabieler wordt door nieuw geheugen

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Het geheugen zit er op deze manier (hoeveelhied en volgorde) al 2 maand zo in. Lijkt met dus sterk dat hier mee te maken heeft. Volgens mij geeft ie bij geheugen problemen eerder een BSOD.

Ik denk zelf dat het te maken heeft met de 2de HD die gewoon te heet werd. Wat kan ik er aan doen deze te koelen?

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 15:14
Dit probleem had ik ook, spontaan vast, d8 ook eerst aan de warmte enzo, maar dat was het dus niet. Ik heb gewoon de VIA busmaster drivers apart opnieuw geinstalled en toen was het probleem opgelost. Dus versie 3.11Beta

http://download.viahardware.com/580_3011.EXE

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 13:48

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

is je voeding wel goed ??
ik heb net na helang testen een voeding gezien die er na 1/2 uur mee stopte en daarna ook niet meer aan wil pas na een paaar uur is denk ir thermich beveiligt
meteen een andere voeding in gezet en draaien heeft hij 9 uur achterelkaar gedaan
dus voeding gaat retour ;)

www.sebastiaanvanbaarsen.com

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 12:34

SAiKO

Grote Smurf

Denk niet dat een PIII-500 last heeft van warmte. Ik heb een PIII-600 en die heeft met een standaardkoelertje nooit ergens last van.

Probeer eens ander geheugen, zelfs nieuw geheugen is vaak brak..(de merkloze bedoel ik dan)

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:56

@r!k

It is I, Leclerq

Check de voeding,ik heb het ook gehad met een beetje brakke voeding dat hij gewoon helemaal niks meer deed, soms bleef het scherm wel aan maar vaak ging die ok uit. Ding werd volgens zichzelf gewoon te heet maar zo warm was hij niet. Toe ik een andere voeding probeerde was het weg.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Voeding is het probleem niet. Ik heb namelijk al geprobeerd wat apparaten (brander, cd-rom e.d.) los te koppelen, zodat ik alleen een HD overhield. Maakt niet uit.

Verder heeft hij de hele nacht aangestaan zonder problemen. Maar toen ik er vanochtend 1 uur achter zat was het weer raak.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik heb het geheugen er even eruit gehaald en er weer ingezet. Verder heb ik die VIA4-in-1 drivers opnieuw geinstalleerd. Nu zal ik kijken of hij wel stabiel draait.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Helaas mocht niks baten. Ik ga nu Windows 2000 er opnieuw opzetten, om te zien of het daaraan ligt.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 15:14
Heb je ook nog geprobeert die busmasterdrivers apart te installen ? Tis geen bullshit bij mij werkte het echt duidelijk beter...HDD performance ging ook nog is omhoog ook...

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik zal het later proberen. Ik heb die drivers namelijk nooit geinstalleerd en het heeft altijd goed gewerkt.

Ik ga nu eerst proberen Windows 2000 er opnieuw op te zetten. Zelf denk ik dat er iets mis is met het IDE kanaal, omdat ie onder DOS (Windows 98) gewoon ging rebooten tijdens het verwijderen van een directory op C.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik denk dat ik er achter ben wat er mis is. Volgens mij is het een 8 GB HD waar dus Windows 2000 op stond.

Deze is/was NTFS en kon er vroeger prima bij vanuit DOS via NTFSPRO, probeer ik dit nu dan reset de PC zich. Het maakt niet uit op welke IDE kabel ik hem zet. Plaats ik een FAT32 10 GB HD dan is er geen probleem om deze vanuit DOS te benaderen.

Misschien is die 8 GB HD gister te heet geworden.

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

ik ben blij voor je

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op zaterdag 07 juli 2001 11:37 schreef KrezieBite het volgende:
ik ben blij voor je
:? Wat is dat nou weer voor reply?

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

Ik vind het fijn voor je dat je prob is opgelost.. :)
Op zondag 08 juli 2001 11:52 schreef jelmervos het volgende:

[..]

:? Wat is dat nou weer voor reply?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

mobo bios flashen = solution had ikke ook
na flash niet meer :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Pagina: 1