Computer maakt plotseling soms raar geluid (ZIE VIDEO)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-04 01:09
Mijn vraag
Beste mensen,
Ik weet niet zeker waar ik dit het beste kon plaatsen, maar ben uiteindelijk hier terecht gekomen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Sinds kort (1-2 weekjes) maakt mijn computer regelmatig een heel vreemd geluid (hoor/zie video)
YouTube: video 1496018567

Ik weet zeker dat dit niet klopt want het was eerder nooit en het is ook erg luid.

Relevante software en hardware die ik gebruik
PC SPECS:
CPU: i7 6700k @ 4,2Ghz
GPU: MSI GTX 980ti gaming 6G
RAM: 16GB DDR4
MOB: MSI Z170A GAMING M5
HDD/SSD: 2x2TB HDD 1x Intel 600p 512GB
CPU COOLER: NZXT kraken x62

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gekeken of alle fans correct draaien en er niks tussen zit e.d.
Ook heb ik de temperaturen in de gaten gehouden en deze zijn altijd gewoon goed.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:28

ViezeVis

Sample Text

Waar komt het geluid dan weg?

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
Dat is een ventilator of pomp die een beetje aanloopt. Zal wel troep in zitten. In een uitzonderlijk geval zou het een HDD kunnen zijn, maar meestal waren dat IDE schijven die sowieso flink veel geluid maakten.

[ Voor 49% gewijzigd door johnkeates op 29-05-2017 04:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:28

ViezeVis

Sample Text

johnkeates schreef op maandag 29 mei 2017 @ 04:04:
Dat is een ventilator of pomp die een beetje aanloopt. Zal wel troep in zitten. In een uitzonderlijk geval zou het een HDD kunnen zijn, maar meestal waren dat IDE schijven die sowieso flink veel geluid maakten.
Een harde schijf met SATA kan nooit zo'n ratelend geluid maken, dan moet 'ie wel flink op zijn levensduur lopen. Ik vermoedde ook iets van een watercooling pomp.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-06 19:02

Squats

Wereldreizende tweaker

Misschien een fan die ergens tegen aan komt, of idd troep in de pomp, hoe oud is je koeler?

Bericht ontvangen uit China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-06 22:56
Je kan in de software van de AIO het profiel op Silent zetten. Kijken of dat iets doet met het geluid. Zo niet, ligt het waarschijnlijk aan een van je ventilatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Alle ventilatoren één voor één stil zetten om zo het geluid te lokaliseren.

Welk merk en type voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
johnkeates schreef op maandag 29 mei 2017 @ 04:04:
Squats schreef op maandag 29 mei 2017 @ 05:21:
Misschien een fan die ergens tegen aan komt, of idd troep in de pomp, hoe oud is je koeler?
Anoniem: 660294 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 06:36:
Alle ventilatoren één voor één stil zetten om zo het geluid te lokaliseren.

Welk merk en type voeding heb je?
- Mijn waterkoeler is pas een paar maandjes oud.
- ik heb de Cooler Master Silent Pro M2 1000W PSU. (deze is al een paar jaar oud)
- Het geluid komt niet van de fans af, het gebeurd namelijk alleen soms (meestal tijdens het gamen of iets) en ik kan horen dat het niet aan de fans ligt, waar het geluid wel precies vandaan komt kan ik alleen niet goed horen, ik vermoed de PSU maar ik heb echt geen idee.

[ Voor 50% gewijzigd door zar op 29-05-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Dan kunnen we je niet helpen want er komt geen nieuwe informatie bij zo...

Het is een bewegend onderdeel, waarschijnlijk een pomp of ventilator, en waarschijnlijk eentje die onder load harder moet werken en daardoor hoorbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
johnkeates schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:05:
Dan kunnen we je niet helpen want er komt geen nieuwe informatie bij zo...

Het is een bewegend onderdeel, waarschijnlijk een pomp of ventilator, en waarschijnlijk eentje die onder load harder moet werken en daardoor hoorbaar wordt.
Maar ik heb dit plotseling gekregen, eerst was het altijd gewoon vrij stil en hoorde ik niets als dit. En sinds een week (meestal onder load) hoor ik dit geluid regelmatig :(. Wat voor informatie zou ik je kunnen geven zodat je misschien verder kunt helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-06 19:02

Squats

Wereldreizende tweaker

heb je nog een stock koeler liggen? Gebruik die even, unplug al je fans, haal je gpu eruit en gebruik igp, als het begint te ratelen is het je psu

Bericht ontvangen uit China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Je zal de fans en of pomp(en) een voor een handmatig harder moeten zetten met software om te kijken wanneer je het geluid weer hoort. Dat kan met diverse stukjes software, ik hoor vaak MSI afterburner langskomen, maar ook Speedfan en Intel XTU.

Wat ook kan helpen is je vinger op de voeding leggen of de pomp om te voelen of die op hetzelfde ritme trilt als het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Squats schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:22:
heb je nog een stock koeler liggen? Gebruik die even, unplug al je fans, haal je gpu eruit en gebruik igp, als het begint te ratelen is het je psu
Heyhey, bedankt voor het meedenken :) maar deze heb ik helaas niet meer dus kan dit niet doen.
johnkeates schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:23:
Je zal de fans en of pomp(en) een voor een handmatig harder moeten zetten met software om te kijken wanneer je het geluid weer hoort. Dat kan met diverse stukjes software, ik hoor vaak MSI afterburner langskomen, maar ook Speedfan en Intel XTU.

Wat ook kan helpen is je vinger op de voeding leggen of de pomp om te voelen of die op hetzelfde ritme trilt als het geluid.
heyhey Ik zal dit vanmiddag als ik thuis ben even proberen :)
Pagina: 1