Medetweakers,
Ik heb een goede deal kunnen sluiten voor een paar Intel Xeon 2665 CPU's en zoek een passend mobo.
Dit laatste lijkt harder dan gedacht, gezien dezen heel schaars zijn.
Wat ik zoek:
*Liefst ATX, E-ATX, SSI-CEB of desnoods EEB als het niet anders kan:
*Minstens 1 PCI-E X16 2.0 slot, liefst meerdere en 3.0;
*DDR3 8 sloten of meer;
*Rond de 300 EUR max
*Moet een standaard socket zijn, dwz dat een standaar 2011 cpu koeler hierop moet passen (SuperMicro doet hier soms raar in);
*Liefst nog goed werkend onder W10 adv up-to-date drivers.
Ik weet dat ik bij alternate de ASROCK RACK EP2C602 kan krijgen voor minder dan 350 EUR nieuw maar dat mobo heeft heel wat stabilmiteitsissues met Windows 10. Ik hou dit liever als allerlaatste optie (heb nog een server 2012 R2 licentie die ik kan inzetten).
Is er iemand die zo een bordje op overschot heeft of weet waar ik een deftig mobo met standaard formfactor kan krijgen ?
Mag ook nieuw zijn uiteraard, maar liefst wel binnen de EU blijven.
Ik heb een goede deal kunnen sluiten voor een paar Intel Xeon 2665 CPU's en zoek een passend mobo.
Dit laatste lijkt harder dan gedacht, gezien dezen heel schaars zijn.
Wat ik zoek:
*Liefst ATX, E-ATX, SSI-CEB of desnoods EEB als het niet anders kan:
*Minstens 1 PCI-E X16 2.0 slot, liefst meerdere en 3.0;
*DDR3 8 sloten of meer;
*Rond de 300 EUR max
*Moet een standaard socket zijn, dwz dat een standaar 2011 cpu koeler hierop moet passen (SuperMicro doet hier soms raar in);
*Liefst nog goed werkend onder W10 adv up-to-date drivers.
Ik weet dat ik bij alternate de ASROCK RACK EP2C602 kan krijgen voor minder dan 350 EUR nieuw maar dat mobo heeft heel wat stabilmiteitsissues met Windows 10. Ik hou dit liever als allerlaatste optie (heb nog een server 2012 R2 licentie die ik kan inzetten).
Is er iemand die zo een bordje op overschot heeft of weet waar ik een deftig mobo met standaard formfactor kan krijgen ?
Mag ook nieuw zijn uiteraard, maar liefst wel binnen de EU blijven.
I7 960 @ 4.2Ghz-Coolit eco alc c240-2*HD6850 CFX-CM690II-6GB Corsair Vengance ram cl8-2*OCZ SSD in Raid0