Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ik kreeg een error en nu heb ik geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:
  • 488 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...wat zou er aan de hand kunnen zijn ik kreeg een stop code: irql_not_less_or_equal en toen ik hem opnieuw opstarten kreeg ik geen beeld meer

Relevante software en hardware die ik gebruik
Msi B150M moederbord
Msi geforce 1070 videokaart
Corsair 550W voeding
2T geheugen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Heb al gekeken of het aan de kabel lag maar dat was niet het geval hij deed niks op hdmi en dvi ook niet ik heb de kabels van me harde schijf eruit gehaald en me videokaart ook los gehaald

Alle reacties

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Helaas is het punt dat Tweakers mainstream is gegaan nu aangekomen, dankzij alle (radio) advertenties.

"me harde schijf"
"me videokaart"

Zucht. Ik kan slecht Nederlands maar dit is de overtreffende trap.

Goed, heb je nog steeds geen beeld? Want de melding die je hebt gekregen is een BSOD. Als je PC nu helemaal niet meer opstart en geen beeld meer geeft zou ik een andere videokaart of voeding proberen. Of even alles uit elkaar halen en weer in elkaar zetten, dat wil een enkele keer helpen.

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-11 18:22
Het beste is om alles zo kaal mogelijk op te starten, harde schijven, gpu en andere randapparatuur ontkoppelen en probeer het dan eens.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:48
2T geheugen? Das niet verkeerd 🤡

Maar goed, een proces heeft waarschijnlijk een stuk geheugen aangeroepen wat niet de bedoeling was. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Heb je toevallig iets aangepast voordat dit gebeurde? Driver, antivirus, OS update?

Videokaart eruit, minimaal geheugen, monitor op je mobo en kijken of je er wat van kan maken.

Gaat je pc uberhaupt wel aan?

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Onder het motto. We hebben een glazen bol en kunnen alles zo oplossen met een melding.... irql_not_less_or_equal

Maar als ik het zo lees is het:
Of kapotte hardware
Of een corrupte driver
Of een corrupte disk (of disk inhoud)

Stap 1: PC opstarten met een Windows DVD of USB stick en dan kijken of Windows gerepareerd kan worden.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Wim-Bart schreef op maandag 29 mei 2017 @ 01:20:
Onder het motto. We hebben een glazen bol en kunnen alles zo oplossen met een melding.... irql_not_less_or_equal

Maar als ik het zo lees is het:
Of kapotte hardware
Of een corrupte driver
Of een corrupte disk (of disk inhoud)

Stap 1: PC opstarten met een Windows DVD of USB stick en dan kijken of Windows gerepareerd kan worden.
Je mist echter een tussenstap:

Zorgen dat-ie weer beeld krijgt. Er is een verschil tussen Windows die niet meer laadt (meestal BSOD of knipperend streepje etc.) en het feit dat de boel überhaupt zwart blijft.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

nelizmastr schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:07:
[...]

Je mist echter een tussenstap:

Zorgen dat-ie weer beeld krijgt. Er is een verschil tussen Windows die niet meer laadt (meestal BSOD of knipperend streepje etc.) en het feit dat de boel überhaupt zwart blijft.
Met een BSOD heb je beeld, dus zal starten van een Windows Media ook wel lukken :)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Wim-Bart schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:10:
[...]

Met een BSOD heb je beeld, dus zal starten van een Windows Media ook wel lukken :)
Lees nog eens goed ;)

Sinds de BSOD heeft hij geen beeld meer gehad.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 21:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

nelizmastr schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:12:
[...]

Lees nog eens goed ;)

Sinds de BSOD heeft hij geen beeld meer gehad.
Geen beeld in windows of totaal geen beeld meer???

TS mag even aangeven wat er precies nog wel en niet meer gebeurt.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
Coach4All schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:15:
[...]

Geen beeld in windows of totaal geen beeld meer???

TS mag even aangeven wat er precies nog wel en niet meer gebeurt.
Me computer gaat aan, me videokaart geeft gewoon licht net als me muis alleen blijft er op me scherm staan dat die geen signaal vind

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:29:
[...]

Me computer gaat aan, me videokaart geeft gewoon licht net als me muis alleen blijft er op me scherm staan dat die geen signaal vind
:'( :'( :'(

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Het is spijtig dat jij computer aangaat, jij computer licht geeft net als jij muis en op jij scherm staat dat er geen signaal is.
Dat ziet er toch ook niet uit? Man, man, man......

Anyhow.

Videokaart eruit, boel aansluiten op je moederbord. Wel beeld? Mooi. Videokaart in een andere PC testen. Daar ook niks? Kaart dood.

Voor uitsluiten van moederbord, RAM en CPU:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:48
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:29:
[...]

Heb je nu al een keer je videokaart eruit getrokken en je beeldscherm op je moederbord aangesloten ipv op je videokaart? (Wat is je CPU trouwens?)

Heb je al een live-cd of live-usb gebrobeerd?

Als je om advies vraagt, ga er dan ook op in. Anders had je dit topic net zo goed niet kunnen openen ^^.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:37
Live-cd of live-usb zou niet uit moeten maken ;)

TS, geef even de exacte specs. Typenummers enzo. Dit is voor ons gokken. Ook de kast en CPU por favor.
En probeer even je videokaart eruit te gooien, en op je onboard te booten.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:51:
Live-cd of live-usb zou niet uit moeten maken ;)

TS, geef even de exacte specs. Typenummers enzo. Dit is voor ons gokken. Ook de kast en CPU por favor.
En probeer even je videokaart eruit te gooien, en op je onboard te booten.
Ik had mijn videokaart er al uit gehaald en hem op mijn moederboord aangesloten en toen had ik ook niks

En ik heb Een intel core i5 processor met standaard koeling

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Joeyhoeker, welkom op GoT :)

Geen vraag is hier te simpel, en we vereisen geen voorkennis. Wat we wel verwachten is dat je de moeite doet om een vraag te stellen op een manier dat allereerst begrijpelijk is en niet afleidt van je inhoudelijke verhaal, en dat je vervolgens genoeg informatie geeft om je zinnig te kunnen helpen.

Hier zijn zowel je topicstart als je latere reactie zo slordigd at de discussie meer daarover gaat dan over de inhoud. Dat laatste komt ook doordat je erg weinig zelf gedaan hebt, of het wel gedaan hebt maar niet de moeite genomen hebt om duidelijk te maken exact wat je gedaan hebt en wat toen gebeurde.

Zo - met te weinig info en afleidende vorm - kunnen wij je niet helpen, dus gaat dit topic dicht.

Om je toch verder te helpen-

Inhoudelijk staat hier erg veel dat je nog zelf kunt proberen:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Voor tips over hoe een fatsoenlijke topicstart te maken:
Een goede topicstart: De Quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.