Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 22:06
Goedendag

Laatst zag ik de reclame van Tele2 met voor 25€ onbeperkt data sms en bellen op 4g. Dit sprak mij aan totdat ik begreep dat je hiermee dus niet online kan gamen dmv hotspots.

Ik ga bijv wel eens weg en het zal mij leuk/fijn lijken om gewoon online dmv een hotspot via de iPhone mariokart te spelen op de nintendo switch

Nu vroeg ik mij af. Is dit überhaupt wel mogelijk bij mobiele providers? Of wordt dit zo moeilijk mogelijk gemaakt (enorm veel Ping etc)?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:32
Een provider mag niet zien wat je doet, dus als je af en toe je mobiele internet wilt delen met je Switch, zou dat geen enkel probleem moeten zijn. Het is niet de bedoeling dat je je onbeperkte internet gebruikt als alternatief voor vast internet, dit is waarschijnlijk tegen de voorwaarden.

Qua ping valt het best mee. Het ligt natuurlijk aan waar de gameserver is. Sommige mobiele providers hebben soms niet een al te beste route naar een gameserver.

Ik kan uit ervaring vertellen dat gamen over 4G prima gaat. Ik haal meestal 20-30 ms, wat niet slecht is voor een mobiele verbinding. Het is een kwestie van uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Pilovali schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:38:
Een provider mag niet zien wat je doet, dus als je af en toe je mobiele internet wilt delen met je Switch, zou dat geen enkel probleem moeten zijn. Het is niet de bedoeling dat je je onbeperkte internet gebruikt als alternatief voor vast internet, dit is waarschijnlijk tegen de voorwaarden.

Qua ping valt het best mee. Het ligt natuurlijk aan waar de gameserver is. Sommige mobiele providers hebben soms niet een al te beste route naar een gameserver.

Ik kan uit ervaring vertellen dat gamen over 4G prima gaat. Ik haal meestal 20-30 ms, wat niet slecht is voor een mobiele verbinding. Het is een kwestie van uitproberen.
Oh apart. Kreeg geen melding dat er een reactie was

Ik begreep juist dat Tele2 een bepaalde methode gebruikt waardoor je dus niet online kan gamen op de swifch ermee. Iets met poorten geloof ik

Vandaar dat ik mij afvroeg of alle mobile providers dit zo doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-10 22:44
Ja, je krijgt sowieso te maken met NAT. Waarschijnlijk zelfs dubbel.

Als je spelletje peer-to-peer-verbindingen vereist gaat dat problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
Ze zijn net op de vingers getikt en hebben de voorwaarden aangepast. Je mag je SIM nu gewoon gebruiken voor welk apparaat je zelf wil (en dus ook om te tetheren). Ik verwacht niet dat ze actief poorten blokkeren om gamen tegen te gaan (hoogstens om security en anti overlast redenen waardoor gamen ook geblokkeerd wordt)

Ik denk dat je het best eerst kunt testen of het werkt, zoek iemand met een T2 sim die even behulpzaam wil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Heb het via 3G simyo getest en daar werkt het perfect op

Gisteren op de camping had iemand t mobile en daarmee kon ik via hotspot niet verbinden op een of andere manier.

Maar helaas nog niemand met Tele2 tegen gekomen die dit wilt of heeft kunnen testen

Gisteren maar eens een tele2 prepaid kaartje gekocht. En hiermee kan ik makkelijk hotspots aanmaken p de iphone en daarmee mn switch verbinden. Alleen tijdens het verbinden naar de server van nintendo was mn beltegoed al op. Maar ik kan hieruit concluderen dat het werkt en ik dus ga overstappen :P

[ Voor 36% gewijzigd door Jboy1991 op 11-06-2017 12:52 ]

Pagina: 1