cpu led brandt op GIGABYTE GA-Z270X-Ultra Gaming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siempje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-06-2020
L.S.

Vandaag mijn nieuwe pc gebouwd.

moederbord; GIGABYTE GA-Z270X-Ultra Gaming
processor: Intel® Core i7-7700K, 4,2 GHz
cpu koeler; be quiet! Dark Rock Advanced C1
grafische kaart: MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 6G,
HDD 1: Samsung 960 EVO, 250 GB SSD
HDD 2: WD Blue, 1 TB Harde schijf
Geheugen: Corsair 16 GB DDR4-2666 kit
voeding: Cooler Master MasterWatt Lite 230V (ErP 2013) 700W - Green power supply

Het hele spul in elkaar gezet, opgestart.
niets....
op het moederbord brandt onderin een ledje wat aangeeft dat er wat mis is met CPU.

Ik kan nergens vinden waar het mis gaat?!?!?

Als je de PC opstart dan blijft deze een seconde of 15 a 20 aan en dan gaat deze rebooten.
De PC laat op het scherm niets zien want zover komt het niet.
De koeler draait volgens mij naar behoren.

Iemand tips/suggesties?

alle kabels zijn aangesloten. de 24 atx, de 2x4 bij de cpu, de cpu koeler, de kabel op de msi.
een voedingskabeltje naar de 1tb hdd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Start bij de basis. Zowel van het systeem als in je onderzoek. Sluit dus alleen het noodzakelijke aan en bouw dan steeds verder op om het probleemcomponent te identificeren. Zie Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, zo minimaal mogelijk beginnen. Op de doos op tafel, alleen cpu, cpu koeler, moederbord, geheugen en voeding en daarmee zien of je in het bios kan komen. Monitor aansluiten op het moederbord.

En wissel alsjeblieft die slecht presterende voeding om voor eentje van goede kwaliteit. 700w is sowieso grote onzin voor dit systeem dat net aan 200w verbruikt.

Welk merk en type monitor heb je en hoe aangesloten?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2017 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siempje
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2017 @ 23:00:
Inderdaad, zo minimaal mogelijk beginnen. Op de doos op tafel, alleen cpu, cpu koeler, moederbord, geheugen en voeding en daarmee zien of je in het bios kan komen. Monitor aansluiten op het moederbord.

En wissel alsjeblieft die slecht presterende voeding om voor eentje van goede kwaliteit. 700w is sowieso grote onzin voor dit systeem dat net aan 200w verbruikt.

Welk merk en type monitor heb je en hoe aangesloten?
Er staat nu een ilyama van 22 inch aan.
dat is puur even om het systeem aan de praat te krijgen, het is de bedoeling dat er een LG 50 inch tv aan komt te hangen via hdmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
Cpu voedingskabel wel aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Iiyama 22 inch weet ik alleen een merk, nu het type nog en met wat voor kabel aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:23

rdejongjr

Gnome

Mogen we een paar foto's van oa;
Hoe zit het nu gemonteerd en aangesloten, vooral ook de koeler (backplate kan verkeerd om en te strak).

Wanneer alles fatsoenlijk gemonteerd/aangesloten zou zijn, hoe zien het socket en jouw cpu er uit, dat cpu lampje blijft niet voor niets branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siempje
bijgaand alvast enkele foto's van de cpu, moederbord met backplate en cpu houder op moederbord.

moederbord cpu

backplate c1 koeler

processor

overigens heb ik de processor er een keertje af gehad, opnieuw geplaatst. koeling opnieuw geplaatst
Het systeem kaal opgestart, (1x met 1 bankje geheugen, 1x met 2 bankjes geheugen, 1x zonder bankjes geheugen) en dat helpt allemaal niet.

Bij het het opnieuw opstarten zitten allen de cpu fan aangesloten op het moederbord, de atx 24 stekker, en de 2x4 stekker naar de processor.

maar zodra ik het systeem aanzet gaat gelijk het ledje op het moederbord branden bij cpu.

ook een cmos reset (batterij eruit, minimaal 10min. wachten) mag helaas ook niet baten.

[ Voor 31% gewijzigd door siempje op 29-05-2017 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:23

rdejongjr

Gnome

Ziet er verder netjes uit, mooie foto's, socket lijkt ok, geen geplette cpu door te strak aandraaien.

Zo lang het moederbord verder geen schade heeft (krassen op pcb, plat geprakte usb3) zou het zo te zien moeten werken.
Indien mogelijk eerst de cpu testen in een ander bord, doet die niets meer kun je pech hebben met een maandagochtend model of je bord sloopt cpu's, daar kom pas achter als je een werkend slachtoffer in het bord stopt.

Mocht je geen kennissen/shop in de buurt hebben waar je het kunt (laten) testen mag je een PB doen, ik ben in het weekend beschikbaar en zit in het midden van het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siempje
Allen dank voor de reactie,
Uiteindelijk toch met het setje terug gegaan naar Alternate (waar het ook vandaan komt) ze hebben gelijk een test gedaan en wat bleek, het moederbord was defect! Binnen 20 minuten was het geregeld en ging ik met een compleet nieuw moederbord naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook meteen de voeding omgeruild voor eentje die wel van goede kwaliteit is?
Pagina: 1