Geluid van 2PC's naar 1 Audio component, Geruis probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexeTexe
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-12-2021
Beste Tweakers,

Ik zou graag het geluid van mijn 2 pc's sturen naar mijn soundbar/headset zonder het afschruwelijke geruis..

Op dit moment zijn beide pc's verbonden met elkaar via een 3.5mm Jack male/male via de audio output van de ene pc naar de Line-In poort van de 2de pc, maar ik krijg het buzz geluid maar niet weg..

1ste pc heeft een medion moederbord waarvan ik niet zou weten welk model.
Hier is de kabel verbonden van de output poort naar de Line-In poort van de 2de pc.

2de pc heeft een MSI SLI Krait Z97S moederbord.

Op beide moederborden gebruik ik onboard audio poorten.

Headset is een Razer Tiamat 7.1 met 5x 3.5mm jack aansluitingen.
Soundbar is van Samsung (die is aangesloten op de control unit van de headset via 3.5mm jack, zodat ik gemakkelijk kan switchen tussen headset/soundbar zonder het geluid in beide toestellen tegelijk te horen).

Ik heb ook al een externe soundcard (USB) geprobeerd op beide computers zonder enige verbetering.
Beide computers zijn aangesloten op hetzelfde circuit vanuit de muur.
Eenmaal ik de kabel uit de Line-In poort haal is er geen geruis meer te horen.
Heb ook al andere kabels geprobeert tussen de 2 pc's.

Enige oplossing/verbetering ik tot nu toe heb gevonden is het level van geluid in de Line-In Properties te verlagen tussen de 1-10, hier hoor je bijna geen geruis meer, maar is het geluid veel te stil..

Wat zou hier een optie kunnen zijn?
-Groundloop breakers
-PCI-E Soundcards
-Mixers, alhoewel ik er geen vind voor de 5x jacks aan te sluiten voor de headset.
-Iets anders?

Op het gebied van audio ken ik vrijwel niets dus alle info is welkom!

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

1) betere geluidskaarten
2) alles goed aarden op dezelfde aarde (!)

Als dat niet werkt:

3) een goede DPI die van ongebalanceerd naar gebalanceerd omzet en ook echt alleen de ground lift. Voor beide PC's, uiteraard.

óf

4) alleen optische uitgangen van je PC gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2017 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexeTexe
Geluidskaarten voor beide pc's?
Sinds ik geen geruis hoor op de pc waar de Line-in poort wordt gebruikt vanaf ik de line-in afkoppel?

En welke kaarten stel je dan voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 09:17
Je zou ook kunnen kijken naar een heel simpele 2 of 4 kanaals mixer. Die zijn vast voor een paar tientjes te fixen.

Verder kwam ik dit topic tegen:
Twee audiokanalen samenvoegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LexeTexe schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:28:
[...]

Geluidskaarten voor beide pc's?
Sinds ik geen geruis hoor op de pc waar de Line-in poort wordt gebruikt vanaf ik de line-in afkoppel?

En welke kaarten stel je dan voor?
Dit soort geruis heeft vaak te maken met aardingsproblemen (ground). En daar speelt ook het device wat niet stoort, een rol in.

Welke kaarten er tegenwoordig goed zijn op dat vlak, durf ik niet te zeggen. Andere tweakers ongetwijfeld wel.

Oh een simpel ding om eerst nog te proberen, het klinkt heel stom, maar het is waar.. draai van één van beide computers en/of hetgeen het op aangesloten wordt, de 240v stekker eens om. Serieus, het klinkt belachelijk, maar probeer het maar.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2017 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexeTexe
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:29:
Oh een simpel ding om eerst nog te proberen, het klinkt heel stom, maar het is waar.. draai van één van beide computers en/of hetgeen het op aangesloten wordt, de 240v stekker eens om. Serieus, het klinkt belachelijk, maar probeer het maar.
Zou ik niet kunnen, ik weet dat jullie in Nederland andere stekkers gebruiken als hier in Belgie, maar hier past de 240v stekker maar langs 1 kant in. 2Pin op de stekker, 1Pin in de verlengblok.

Als ik goed begrepen heb wat je wil doen allesinds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat ook kan helpen is een mixer/interface er tussen met een ground lift/pad optie om de ruis flink te verminderen.

Ow, en wat helpt om het signaal omhoog te verbeteren en ruis te verminderen: verhoog het volume in de software waarmee je afspeelt en zet het volume van je computer maximaal zodat je soundbar minimaal hoeft te versterken. Alles wat die binnenkrijgt versterkt die namelijk, dus ook ruis.

[ Voor 55% gewijzigd door sypie op 28-05-2017 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexeTexe
sypie schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:45:
Ow, en wat helpt om het signaal omhoog te verbeteren en ruis te verminderen: verhoog het volume in de software waarmee je afspeelt en zet het volume van je computer maximaal zodat je soundbar minimaal hoeft te versterken. Alles wat die binnenkrijgt versterkt die namelijk, dus ook ruis.
Heb al met alle volume's gespeeld; geluid van de software, van de 1ste pc, 2de pc, line in levels, en volume van de soundbar/headset.

Geruis is amper hoorbaar nu, maar kan ook niets luider zetten want dan komt het geruis gewoon terug..
Het volume nu is accepteerbaar, maar kan dus ook niets super luid zetten zonder het geruis te horen als de audio file stopt met spelen. Zo heb ik het tot nu toe gedaan, maar de hele tijd volume's aanpassen is ook niet leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10 21:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpak. Dit is een audioprobleem. Daarvoor hebben we het subforum Audio & HiFi.

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
spdif van in naar out. Of heeft die kaart dat niet. Hier iig wel, dan heb je heel dat aardingsprobleem niet ivm optisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:22
Ik heb goeie ervaringen met deze jongens:

http://www.ebay.de/itm/Ne...b9388a:g:qfIAAOSwYvFZEzPd

(wel dezelfde soort bestellen, er zijn ook exemplaren die het geluidskwaliteit flink verneuken, bij deze hoor ik geen verschil).

Ik heb exact hetzelfde probleem wat jij hebt (verschillende pc's op ongeaarde audiobron) en dit lost het probleem volledig op.

[ Voor 16% gewijzigd door spokje op 30-05-2017 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

per pc een passieve DI met ground lift er tussen. ik gebruik onderstaande vaak voor aansluiten PC's op grote PA's.
https://www.bax-shop.nl/di-box/synq-sdi-1-stereo-di-box

meer info over ground loops:
Wikipedia: Ground loop (electricity)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LexeTexe
Heb het kunnen oplossen door een SPDIF kabel te gebruiken vanuit de Onboard van de ene pc, naar de SPDIF 'IN' poort van de externe USB geluidskaart.

Geen enkel geruis meer, zelf niet op max volume van beide pc's, software e.d.

Had het eerder kunnen oplossen had ik geweten dat de ene pc SPDIF heeft op de onboard..
Bedankt iedereen!

Grtz, Lexe.

(Iemand met hetzelfde probleem zou dan 2x externe USB geluidskaarten met SPDIF IN&OUT poorten en x1 optische audio kabel kunnen kopen, als ie geen optische poorten heeft op de onboard audio van z'n pc. De OUT poort van de ene kaart naar de IN poort van de 'Main PC' kaart verbinden en opgelost. Denk dat ik 20-30eur heb betaald voor die externe geluidskaart paar maand geleden bij alternate.)

[ Voor 36% gewijzigd door LexeTexe op 04-06-2017 19:34 ]

Pagina: 1