Beste Tweakers,
Ik zou graag het geluid van mijn 2 pc's sturen naar mijn soundbar/headset zonder het afschruwelijke geruis..
Op dit moment zijn beide pc's verbonden met elkaar via een 3.5mm Jack male/male via de audio output van de ene pc naar de Line-In poort van de 2de pc, maar ik krijg het buzz geluid maar niet weg..
1ste pc heeft een medion moederbord waarvan ik niet zou weten welk model.
Hier is de kabel verbonden van de output poort naar de Line-In poort van de 2de pc.
2de pc heeft een MSI SLI Krait Z97S moederbord.
Op beide moederborden gebruik ik onboard audio poorten.
Headset is een Razer Tiamat 7.1 met 5x 3.5mm jack aansluitingen.
Soundbar is van Samsung (die is aangesloten op de control unit van de headset via 3.5mm jack, zodat ik gemakkelijk kan switchen tussen headset/soundbar zonder het geluid in beide toestellen tegelijk te horen).
Ik heb ook al een externe soundcard (USB) geprobeerd op beide computers zonder enige verbetering.
Beide computers zijn aangesloten op hetzelfde circuit vanuit de muur.
Eenmaal ik de kabel uit de Line-In poort haal is er geen geruis meer te horen.
Heb ook al andere kabels geprobeert tussen de 2 pc's.
Enige oplossing/verbetering ik tot nu toe heb gevonden is het level van geluid in de Line-In Properties te verlagen tussen de 1-10, hier hoor je bijna geen geruis meer, maar is het geluid veel te stil..
Wat zou hier een optie kunnen zijn?
-Groundloop breakers
-PCI-E Soundcards
-Mixers, alhoewel ik er geen vind voor de 5x jacks aan te sluiten voor de headset.
-Iets anders?
Op het gebied van audio ken ik vrijwel niets dus alle info is welkom!
Bedankt!
Ik zou graag het geluid van mijn 2 pc's sturen naar mijn soundbar/headset zonder het afschruwelijke geruis..
Op dit moment zijn beide pc's verbonden met elkaar via een 3.5mm Jack male/male via de audio output van de ene pc naar de Line-In poort van de 2de pc, maar ik krijg het buzz geluid maar niet weg..
1ste pc heeft een medion moederbord waarvan ik niet zou weten welk model.
Hier is de kabel verbonden van de output poort naar de Line-In poort van de 2de pc.
2de pc heeft een MSI SLI Krait Z97S moederbord.
Op beide moederborden gebruik ik onboard audio poorten.
Headset is een Razer Tiamat 7.1 met 5x 3.5mm jack aansluitingen.
Soundbar is van Samsung (die is aangesloten op de control unit van de headset via 3.5mm jack, zodat ik gemakkelijk kan switchen tussen headset/soundbar zonder het geluid in beide toestellen tegelijk te horen).
Ik heb ook al een externe soundcard (USB) geprobeerd op beide computers zonder enige verbetering.
Beide computers zijn aangesloten op hetzelfde circuit vanuit de muur.
Eenmaal ik de kabel uit de Line-In poort haal is er geen geruis meer te horen.
Heb ook al andere kabels geprobeert tussen de 2 pc's.
Enige oplossing/verbetering ik tot nu toe heb gevonden is het level van geluid in de Line-In Properties te verlagen tussen de 1-10, hier hoor je bijna geen geruis meer, maar is het geluid veel te stil..
Wat zou hier een optie kunnen zijn?
-Groundloop breakers
-PCI-E Soundcards
-Mixers, alhoewel ik er geen vind voor de 5x jacks aan te sluiten voor de headset.
-Iets anders?
Op het gebied van audio ken ik vrijwel niets dus alle info is welkom!
Bedankt!