Toon posts:

waar sacd's te krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds vandaag een hele mooie Super Audio cd speler, maar na een tripje naar de record-shop blijkt dat er hier in Utrecht geen SACD's te krijgen zijn! Waaaa!!! |:(
dus mijn vraag is tweeledig, nl:
- wie heeft ook een SACD speler en
- waar kan ik sacd's kopen?
thnx,
Bwe

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Ik zou heel eerlijk gezegd niet weten waar je die dingen zo in de winkel kunt kopen (zijn ook nog niet zoveel titels beschikbaar), maar ik ben wel heel benieuwd wat je van de geluidkwaliteit vindt. Die schijnt echt super te zijn.

Welke speler heb je gekocht?

BTW: de eerste SACD van Virgin was die van Tubular Bells van Mike Oldfield. Dat is op zich al een geweldige cd, dus in SACD al helemaal. Bijzondere aan die SACD is dat het er ie ook multichannel (a.k.a. surround) is, dus mocht je speler het ondersteunen....jummie..

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Misschien Correct in Rotterdam (okay voor jou beetje uit de richting)
Dat is ook een van de weinige zaken die voorbespeelde MD's verkoopt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de sony scd-xb940,
en ik moet zeggen dat de bassen bijzonder strak zijn...
maar ik zou graag een sacd'tje willen beluisteren, ik ben morgen in Capelle ad IJssel, ik kan ff langs Correct..

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

sow...da's een fijn modelletje :) Niet verkeerd @ all. Strak design ook weer.

Op de site van Sony.nl staat een overzicht van SACD handelaren in nederland. Daar staat Correct ook bij. Ik zou daar zeker even kijken, lijkt me wel zinvol :)

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 05 juli 2001 22:46 schreef Dexter het volgende:
BTW: de eerste SACD van Virgin was die van Tubular Bells van Mike Oldfield. Dat is op zich al een geweldige cd, dus in SACD al helemaal. Bijzondere aan die SACD is dat het er ie ook multichannel (a.k.a. surround) is, dus mocht je speler het ondersteunen....jummie..

Dex
wat voor een soort muziek is dat? die sacd kan ik krijgen bij CDNOW...

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Oei oei oei...niet bekend met Tubular Bells van Mike Oldfield?? Gauw in de hoek gaan staan ;)

Just kidding, maar het behoort wel tot de absolute klassiekers. Ken je de film The Exorcist? Daar zit ie ook in. Tis instrumentaal, en voor die tijd ver zijn tijd vooruit (origineel komt uit 1973).

Mochten ze hem bij Correct hebben, moet je gewoon vragen of ze hem ffies opzetten :) en dan ffies lekker genieten :)

Dex

Verwijderd

Topicstarter
op dit moment zit ik op mijn denon ah-d950 Faithless te beluisteren, das meer mijn stijl...
:)
maar ik zal eens op zoek gaan naar war of worlds van Jeff Wayne op sacd, dat zal wel apart klinken!

of de eerste van kip kerrie,

of of...

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Ah...Faithless...heb ik hier ook alles van liggen. Inclusief kaartje voor het extra concert op 20 november in de Heineken Music Hall :)

Faithless rules. So does Hooverphonic.

Dex

Verwijderd

Topicstarter
kleine update,
zo mooi helder heb ik mijn cd's nooit horen klinken.
gewoon m'n koptelefoon direct ik de speler, en ik HOOR waar de gitarist staat en waar de zanger staat....
:9 en dat voor een sony!
maar leuk ding, alleen trek de tijd uit om het laadje open te laten gaan, gaat langzaaaam....ik weet ook niet of ik 'm dicht mag duwen!
ff opzoeken...

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welke speler heb je gekocht van Sony ? Heb je wel eens een multichannel SACD gehoord ? Dan wil je nooit meer terug naar stereo materiaal. Die CD van Mike Oldield is inderdaad bijzonder. Er zitten ook stukken op die nooit op de orginele CD hebben gestaan, nu bij re-masteren hebben ze die er alsnog opgezet.
Ik hoop dat je verder een goede audioset hebt om te luisteren naar al dat moois dat op SACD uitkomt. Er zijn al genoeg SACD's verkrijgbaar, maar qua leveranciers valt het een beetje tegen.

Verwijderd

weet iemand al waar ik super audio cd's kan kopen, ik ben namelijk naar het SACD album van "Manowar" op zoek... maar dat is nog een hele klus :'(
Manowar is de de eerste metal band met een SACD, dat wil ik dus horen!

*edit* zo he ik heb me verkeken op dit topic, t is al meer dan een jaar oud... naja, de vraag geldt evenzeer... :)

• Venkmen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08-2025

Venkmen

Gohan becomes Super Saiyan II

Op woensdag 17 juli 2002 01:59 schreef CS_maDDog het volgende:
weet iemand al waar ik super audio cd's kan kopen, ik ben namelijk naar het SACD album van "Manowar" op zoek... maar dat is nog een hele klus :'(
Manowar is de de eerste metal band met een SACD, dat wil ik dus horen!

*edit* zo he ik heb me verkeken op dit topic, t is al meer dan een jaar oud... naja, de vraag geldt evenzeer... :)
ja dit is een flinke *schop* maar als het mag wil ik ook wel een vraagje stellen. waar kun je DVD-Audio halen (lieft in het oosten des lands)

dit past vast ook wel in dit draatje. ik heb nog geen speler maar ik wil graag de pioneer DV-656 gaan aanschafen als deze uit komt. kan DVDA en SACD aan en nog heeeeeeel veel meer. ik vind de DV-747 net iets te duur. En de DV-646 kan dat allemaal niet.

[Dyslexie is my ID]
Venkmen heeft ff geen inspiratie voor zijn sig.!
|Specs|

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 22:47 schreef NO-perations het volgende:
Misschien Correct in Rotterdam (okay voor jou beetje uit de richting)
Dat is ook een van de weinige zaken die voorbespeelde MD's verkoopt.
die verkopen iig wel SACD ja, maar niet teveel, een stuk van 1*2 meter geloof ik toen ik er voor t laatst was(paar maandjes terug) maar het is iig iets.

Verwijderd

Ik weet dat het een onwijze kick is van dit topic, maar het is nog steeds actueel.

Er zijn inmiddels al meer titels verkrijgbaar in SACD en soms maken ze er reclame voor. De nieuwe Blof (erg mooi, heb 'm reeds aan mijn Philips 763SA gevoerd en dat was erg lekker), en een heruitgave van Dark Side of the Moon staat hoog op mijn verlanglijstje.

Maar als ik een gemiddelde platenzaak binnenloop, of zelfs de Fame in A'dam, zie ik geen rekje met SACD's staan. Ook veel online winkels bieden geen zoekmogelijkheden. En in de bakken gaan zoeken tot ik het logootje tegenkom, en dan hopen dat ik die cd goed vind is ook niet echt een optie.

Hoe gaat dit lopen in de nabije toekomst? Als het echt door moet gaan breken dan zal er toch wel iets meer gepromoot moeten worden of niet?

Verwijderd

de enige sacd die ik ken is van Dana Winner , een vlaams charmezangeresje.
Lag gewoon tussen de andere muziek cd's in de frs

Verwijderd

Haha, die ken ik dan weer niet. Nee, het is nog zoeken met een zaklampje. Waarom staan die dingen voorlopig nog niet gewoon in een aparte bak in de winkel? Met zo'n grote knipperende neon-pijl erboven "SACD!!!!"?

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Media Markt heeft volgens mij gewoon een bak met SACD. Iig in Den Haag wel.

specs

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
De mediamarkt verkoopt ze ook :)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Als je geen bezwaar hebt tegen bestellen vanaf internet dan kun je misschien eens op www.play.com kijken. Ik bestel er regelmatig DVD's maar ze verkopen ook SACD's en DVD-Audio's.

Verwijderd

Zoek bij bol.com eens op 'sacd'. Genoeg hits :).

Voor de mensen in Utrecht en omgeving: over een tijdje wordt op Hoog Catharijne een Media Markt geopend. Die verkoopt ook sacd's.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 02:51 ]

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:31

Sharky

Skamn Dippy!

ik heb als audio noob bij een 'kennis' een live concert mogen beluisteren op een stel rroyd speakers. damn! dat klonk goed, gewoon niet te omschrijven. je kon alle instrumenten plaatsen en afzonderlijk onderscheiden. ik zou niet weten wat voor merk speler hij had, beetje een vaag en voor mij onbekend merk.

This too shall pass

• Scarp
  • Niet online
dvdboxoffice.com heeft echt een zooi sacd voor weinig geld (geen verzendkosten bovenop de prijzen overigens).

Van Leest verkoopt SACD

Verwijderd

Ligt er een media-markt in de buurt, die zou ze moeten hebben vanaf 20 euro.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Velvet in dordrecht (wellicht dat er ook andere filialen zijn :? ) ..tevens ook dvd-a
meestal meot je ze wel bestellen..duurt een dag of 3/4

[ Voor 37% gewijzigd door gitaarwerk op 11-07-2003 08:43 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 17:45
Die betere geluidskwaliteit word ik niet echt warm van, multichannel SACD vind ik wel weer erg gaaf. Jammer dat er nog niet echt veel goede CD's in SACD te krijgen zijn. Als ze te krijgen zijn, dan zijn ze weer ongelovelijk duur.

Verwijderd

Obliterator schreef op 11 July 2003 @ 08:59:
Die betere geluidskwaliteit word ik niet echt warm van, multichannel SACD vind ik wel weer erg gaaf. Jammer dat er nog niet echt veel goede CD's in SACD te krijgen zijn. Als ze te krijgen zijn, dan zijn ze weer ongelovelijk duur.
Wat bedoel je, dat je er niet warm van wordt? Hoor je het verschil niet, of vind je het niet belangrijk?

Ik ging vrij sceptisch luisteren maar was echt aangenaam verrast. Het hoog en laag klinkt warmer en voller, en de storende rafeltjes rond hoge tonen (zoals de 's' en 't' in de zang) zijn goeddeels verdwenen. Dit is een duidelijke evolutie in de kwaliteit van geluiddragers, imo.
Multichannel zegt mij weer niet zoveel, is dat vergelijkbaar met surround?

Oke, er zijn dus nog wel wat winkels die ze aanbieden. Zal eens op die websites gaan kijken. Bol.com doe ik niet meer, die schijnen mijn adres maar niet te snappen (andere webshops hebben er geen problemen mee!).
Mediamarkt ligt een beetje uit de route vrees ik.

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 08:35

jonggoud.nl

@>--"--,--{

zoek 's op www.play.com, die barten uit hun voegen van de SACD cd's

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• Scarp
  • Niet online
jonggoud.nl schreef op 11 July 2003 @ 09:40: