Duron kapot??

Pagina: 1
Acties:

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 16:19
ik lees nogal wat treads over mensen die hun Duron gemold hebben door alleen een koelertje erop te plaatsen. Ik heb zelf ook een Duron besteld, maar als die dingen echt van snijkoek zijn gemaakt, koop ik toch liever een Celeron!! Waarom zetten die gasten van AMD van die rottige doppies op de hoekjes van de cpu, als ze weten dat daardoor de koeler geen contact met de core maakt, of waarom maken ze de core niet wat steviger, zodat je er gerust een Orb op kunt rammen!!!

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

Verwijderd

Omdat het waarscheinlijk allemaal niet zo simpel ligt.

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Als die noppies op de hoeken er niet opzaten waren er nu tientallen slachtoffers meer met problemen dat de headsink te veel druk op de core uitofende.

En wil je dat het contact maakt? Smeer er coolpasta tussen. En inderdaad, het licht zeker niet simpel.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:31

WoutF

Hoofdredacteur
ik heb me duron 700 besteld, maar kan ik niet zomaar een fan/heatsink erop schroeven? waar meot ik op letten? wat kan er fout gaan? welke fan/heatsink moet ik hebben?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik wou er dus een Copperplate+peltier+Alpha FC-Pal30T op schroeven. De copperplate hing netjes op de nopjes maar blijkbaar was dat niet genoeg, want alsnog viel er een hoekje af. Daarna ging het trouwens hard, want toen ik de koeler er gewoon opzette als rustplek en deze daarna optilde hing nog een hele rand van de die in de prut. Zal wel komen doordat het allemaal aan elkaar vastzit ofzo.

Verwijderd

Zo moeilijk is t allemaal niet hoor.
Als je t gewoon rustig allemaal in elkaar zet kan er eigenlijk nix misgaan.

Als je Koeler en Processor op je Mobo zitten
(nog niet in de kast)zet je er een zaklampje naast die op de CPU/Heatsink schijnt en dan kijk je ff aan de andere kant of er licht tussen door komt en zo niet dan is er nix aan t handje.

(Niet vergeten je Fan van stroom te voorzien natuurlijk Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif)

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
dus die heatsink moet 100% contact maken? misschien een newbie vraag maar ot nu toe werk ik alleen met fans

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
weet iemand misschien de url naar eens pagina waarop staat hoe zo'n heatsink+fan combo te bevestigen?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Net met de mycom ruzie gemaakt maar ze blijven er bij dat het user abuse is. Alsof deze tweaker niet weet hoe it een koeler moet bevestigen.

Grrrrrr, is dit nou slechte service van Mycom of wil AMD die dingen niet ruilen? Anders zouden meer winkels nee moeten zeggen.
Pagina: 1