@
Dark0r Wat is dat voor kromme redenering? Natuurlijk ben je in staat om voor jezelf te zorgen alleen zit het tegen qua werkzaamheden. Dat is de reden dat je in de bijstand beland; er is geen werk na de ww periode. Dat wil lang niet altijd zeggen dat je financieel beperkt bent om kinderen op te voeden. Zoals gezegd wordt daar rekening mee gehouden in de participatiewet en vanuit de overheid. Je weet volgens mij geeneens waar je over spreekt.
@
eric.1 Eh, nieuw leven creëren begint toch echt met zwanger geraken hoor. En waarom zou het niet voor kunnen komen dat iemand om wat voor reden de bijstand in gaat en voor die tijd al een adoptiekind heeft? Moeten ze dan het kind maar uit huis plaatsen? Natuurlijk niet.
Ik ken iemand die wel een baan heeft en een adoptiekind. Ik ken het ventje al vanaf zijn geboorte en hij is nu inmiddels 11 jaar oud. Stel dat die vriend van mij in de ww of bijstand komt door wat voor reden denk je dat er dan geen vangnet is? Dat is er zoals ik al eerder zei. Sterker nog het werk wat hij hiervoor deed daarvan ging het bedrijf failliet en belandde hij in de ww/bijstand. Niets aan de hand.
Waarom hoef je nergens aan te voldoen als je een leven creert in je eigen buik? Leeftijd? Burgelijke stand? Financiele situatie? Gezondheid?
Nogmaals: zo is dat bij wet bepaalt en dat gaat nooit niet verandert worden.
Als vrouw hebt het recht om zwanger te worden, ben ik niet tegen. Maar het ongeboren kind heeft ook recht op een goede en gezonde toekomst

.
Dat is de verantwoordelijkheid van de ouders of ouder. En mocht dat niet goed gaan zijn er hulpverleningsinstanties die kunnen ondersteunen. En gelukkig gaat dat in de meeste gevallen goed.
Maar goed....in de bijstand (waar dit topic over gaat) kan je prima kapabel zijn om een kind ter wereld te brengen en op te voeden. Als het alleen om geld en werk gaat....nou...dat is ook niet gezond ^^.
Iedereen in de bijstand is qua financieel toereikend om een kind op te voeden. Of iemand dat ook de capaciteiten heeft een kind op te voeden is een ander verhaal